  • 11. Data: 2010-08-28 12:22:28
    Temat: Re: Japoński plac manewrowy
    Od: PB <p...@b...pl>

    Sat, 28 Aug 2010 11:36:59 +0200, na pl.misc.samochody, J.F.
    napisał(a):

    > Bo to jest tak stare ze nawet nie pamietam jak, i jakos nigdy nie
    > slyszalem zeby bylo uzywane. Jak widac przerobili na plac manewrowy.
    >
    > Podobnie w starych kronikach widac jak kursanci cwicza w symulatorach
    > .. ale to chyba w latach 60-tych bylo.

    W Piotrkowie Trybunalskim, przy SP7 był taki plac - nie tak wyczesany
    jak ten w Japonii, czy Wrocławiu, ale służył do nauki jazdy na rowerze
    w ruchu miejskim. Do tego była specjalna sala z podświetlanymi znakami
    drogowymi na ścianie - można było odpytując zawodnika z przepisów -
    zapalić dowolny z nich. A do sprawdzenia wiedzy teoretycznej z zasad
    ruchu sużyły specjalne makiety skrzyżowań różnych z resorakami i
    znakami. Piękne to było, ale jak pamiętam - nawet wtedy kompletnie
    niewykorzystywnae w procesie nauki. Ot, rozdać przepisy, macie się
    nauczyć i zdać egzamin. I już.

    Aczkolwiek chyba swoją kartę rowerową w wieku lat 10 zdawałem na tym
    placu. Niestety zdjęcia w guglu są do bani. W zumi niestety nie
    lepiej.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 12. Data: 2010-08-28 12:23:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 Aug 2010 12:17:45 +0200, PB wrote:
    >Sat, 28 Aug 2010 11:38:49 +0200, na pl.misc.samochody, J.F.
    >
    >Powiem więcej - najpierw były zdjęcia lotnicze, a potem satelitarne.
    >Ortfotomapy istnieją od 100 lat;-)

    Ale Google nie jest tak stare i zaczynalo chyba od satelitarnych :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-08-28 12:25:36
    Od: PB <p...@b...pl>

    Sat, 28 Aug 2010 12:23:10 +0200, na pl.misc.samochody, J.F.
    napisał(a):

    > Ale Google nie jest tak stare i zaczynalo chyba od satelitarnych :-)

    Tak, zaczęli od satelitarnych, ale część miast w USA chyba od razu
    mieli z lotniczych. Warszawa jeszcze w latach 90-tych szykowała się do
    wydania ortofotomapy na płytkach, ale nic z tego nie wyszło.
    Aczkolwiek widziałem ten produkt (testowałem) i miał wówczas lepszą
    jakość niż gugiel kilka lat później w PL - właśnie ze względu na
    technikę zrobienia zdjęć.

  • 14. Data: 2010-08-28 15:28:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Sie, 09:27, Rychu <r...@a...pl> wrote:
    > <http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&ge
    ocode=&q=&sll=54.5...>

    > Ciekawe jak to działa. Wpuszczają 10 kursantów na plac i ostatni
    > (lub ostatnich dwóch), który nie rozbije auta dostaje prawo jazdy?

    Wystarczy sie przyjrzec tym paru waskim przesmykom i temu ostremu
    zakretowi.
    Jestem pewien ze dobre 20% polskich kierowcw by sie na tym placy w
    asfalcie nie zmiescilo. A jak sie zmieszcza to starczy kazac jechac
    tylem :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 15. Data: 2010-08-28 15:44:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin MZ

    > Google wzięło w leasing satelity szpiegowskie USA?:)

    Sorry, dali dobrą cenę, to wydzierżawiłem.

    --
    ignorance is bliss

  • 16. Data: 2010-08-28 17:15:47
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    We wroclawiu na rogu Kamiennej, Lodzkiej i chyba Wieczystej jest taki placyk od
    hoho czasu, wlasnie do nauki jazdy rowerem. Kiedys byl komplet znakow i pasow
    ale jak jest teraz to nie wiem bo jezdze obok czasami ale autem...

  • 17. Data: 2010-08-28 20:46:30
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > placyk od hoho czasu, wlasnie do nauki jazdy rowerem. Kiedys byl komplet
    > znakow i pasow ale jak jest teraz to nie wiem bo jezdze obok czasami ale

    W Warszawie przy Stanisława Augusta na Grochowie od lat 70-tych taki placyk
    jest. Są nawet światła na skrzyżowaniach.

    Piotr

  • 18. Data: 2010-08-28 23:40:57
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Piotr" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    >

    > W Warszawie przy Stanisława Augusta na Grochowie od lat 70-tych taki
    > placyk jest. Są nawet światła na skrzyżowaniach.

    Jest też nowe miasteczko ruchu drogowego ze światłami przy skrzyżowaniu
    Olszynki Grochowskiej i Pabianickiej (Warszawa).

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2010-08-29 07:22:51
    Od: PB <p...@b...pl>

    Sat, 28 Aug 2010 20:46:30 +0200, na pl.misc.samochody, Piotr
    napisał(a):

    > W Warszawie przy Stanisława Augusta na Grochowie od lat 70-tych taki placyk
    > jest. Są nawet światła na skrzyżowaniach.

    No stary, a w którym miejscu dokładnie? BO mieszkam przy tej ulicy od
    6 lat i jakoś go nie kojarzę...

  • 20. Data: 2010-08-29 13:08:42
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 28 Sie, 15:28, ptoki <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > Jestem pewien ze dobre 20% polskich kierowcw by sie na tym placy w
    > asfalcie nie zmiescilo. A jak sie zmieszcza to starczy kazac jechac

    Nie wydaje mi się. Jeśli skala jest ok. to te największe uliczki mają
    po ~9m szerokości :)

    Pzdr.