  • 1. Data: 2011-07-22 19:05:14
    Temat: Jazda na goraco :)
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    Witam,

    Mam 'koze' - taka zeliwna kuchenke, prostopadloscian o wymiarach 20x30x50,
    masa 20kg.

    Wymyslilem sobie,ze bede ja przesuwal o 50 cm wprzod i w tyl, wzdluz
    najdluzszego boku.

    Jakie mozna zrobic prowadnice czy cokolwiek innego,zeby to bylo mozliwe ?

    Szyny z katownika po obu stronach raczej wykluczone: na sucho za duzy opor,
    posmarowac sie nie da, bo kuchenka moze byc goraca.

    Lozyska tez chyba odpadaja, ze wzgledu na temperature.

    MAcie jakies pomysly ?

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 2. Data: 2011-07-22 19:51:23
    Temat: Re: Jazda na goraco :)
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    pluton <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > posmarowac sie nie da, bo kuchenka moze byc goraca.
    >
    > Lozyska tez chyba odpadaja, ze wzgledu na temperature.

    Tunel w ziemiance robisz i chcesz wejście maskować piecykiem. Znany numer z
    filmów wojennych. Jak przyjdą nocą i kolbami w drzwi załomocą to nie uda Ci
    się uciec. Poddaj się jak panisko. A potem idź w zaparte że wodę destylowaną
    robisz. A że Ci co innego wychodzi. Nie znasz się i na wszelki wypadek
    wylewasz. W marketach budowlanych sprzedają stalowe kółka do bram. Po rurce
    1/2 cala jeżdżą. Spokojnie możesz ich użyć. W środku łożyska kulkowe. Łożyska
    i tej jakości kosztują w granicach 6 złotych za sztukę. Puszczenie Twojego
    piecyka na takich kółkach i rurkach to wariant ekskluzywny. W `wariancie
    podstawowym spokojnie możesz użyć samych łożysk po 2 złote za sztukę. Tańszych
    gotowych kółek niż łożyska nie widziałem. Chyba tylko drewniane szpulki po
    niciach. Pod piecykiem ogromnej temperatury nie ma. Pod paleniskiem jest
    popielnik. Cały czas ruch powietrza. Jakieś osłony na łożyska chyba nie będą
    potrzebne.

  • 3. Data: 2011-07-22 19:52:45
    Od: Padre <P...@n...net>

    > MAcie jakies pomysly ?

    A co z kominem?

    jakoś czarno widze to posuwanie kozy...

  • 4. Data: 2011-07-22 19:54:49
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-07-22 21:05, pluton pisze:
> [...]
    > posmarowac sie nie da, bo kuchenka moze byc goraca.
    >
    > Lozyska tez chyba odpadaja, ze wzgledu na temperature.

    A nie da się tego powiesić na czymś co przypomina suwnicę bramową ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2011-07-22 20:20:42
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > A nie da się tego powiesić na czymś co przypomina suwnicę bramową ?

    Nawet mi błysnęła taka myśl . Dzięki.

    Ale rozwiązanie kogutka wydaje się prostsze.

    Komin istotnie stanowi pewien problem, chyba że stanie się zintegrowaną
    częścią kozy.

    Dzięki za podpowiedzi. :)

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 6. Data: 2011-07-22 23:41:30
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Padre <P...@n...net> napisał(a):

    > A co z kominem?
    >
    > jakoĹ&#65533; czarno widze to posuwanie kozy...
    Odkąd na wsiach są gumofilce to problem nie istnieje.

  • 7. Data: 2011-07-23 05:40:24
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-07-22 22:20, pluton pisze:

    > Nawet mi błysnęła taka myśl . Dzięki.
    >
    > Ale rozwiązanie kogutka wydaje się prostsze.

    Katalogowe łożyska zniosą jakąś tam temperaturę, wszystko zależy od
    użytego smaru. A i ten na upartego dało by się wymienić na jakiś
    syntetyk wysokotemperaturowy. Byle tylko koszyki kulek były stalowe.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2011-07-23 09:01:06
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    PeJot <P...@o...pl> napisał(a):

    > Katalogowe łożyska zniosą jakąś tam temperaturę, wszystko zależy od
    > użytego smaru. A i ten na upartego dało by się wymienić na jakiś
    > syntetyk wysokotemperaturowy. Byle tylko koszyki kulek były stalowe.

    2 złote kosztuje chińskie łożysko które nada się na takie kółko jakie jest
    potrzebne Plutonowi. Daj spokój z wynalazkami typu smar wysokotemperaturowy bo
    łapiesz się na to co Lem powiedział.

  • 9. Data: 2011-07-23 10:41:24
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-23 11:01, kogutek pisze:

    > 2 złote kosztuje chińskie łożysko które nada się na takie kółko jakie jest
    > potrzebne Plutonowi. Daj spokój z wynalazkami typu smar wysokotemperaturowy bo
    > łapiesz się na to co Lem powiedział.

    no jak do czerwonosci sie ta koza nie rozgrzewa to powinno wystarczyc :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 10. Data: 2011-07-24 08:48:42
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-07-23 11:01, kogutek pisze:
    > Daj spokój z wynalazkami typu smar wysokotemperaturowy bo
    > łapiesz się na to co Lem powiedział.

    Podpadanem pod Lema byłoby robienie smaru wysokotemperaturowego we
    własnym zakresie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem