  • 1. Data: 2011-07-17 17:15:47
    Temat: Re: prowizoryczny najazd (podjazd)
    Od: "W.Kr." <k...@p...onet.pl>

    &gt; Tesciu nadal mi temat na podjazdy pt. &quot;belka strunowa&quot;, ale obawiam
    sie,

    &gt; ze nie jest to fachowa nazwa, bo nic nie moge znalezc na ten temat.

    &gt; Chodzi generalnie o 3-4 deski 3x10x150cm zbite za pomocą takich 3cm

    &gt; przekładek razem ze sobą. 4 deski x 3cm = 12cm mamy powierzchnię deski

    &gt; na którą najezdzamy, i jakies 3x3cm=9cm przerwy miedzy nimi, czyli w

    &gt; sumie szerokosc najazdu = 12+9=21cm. &quot;Grubosc&quot; takiej konstrukcji
    bedzie

    &gt; taka jak pojedynczej deski, czyli 10cm. Czy wytrzymalosc tego mozna w

    &gt; przyblizeniu uznac, jako wytrzymalosc belki drewnianej 12x10cm??? Jaka

    &gt; jest fachowa nazwa takiego ustrojstwa?

    &gt;

    &gt; --

    &gt; venioo

    Partyk !
    Zasmuciłeś mnie !
    A deska to takie coś jak sandwicz.
    Pozdrowienia.
    W.Kr.

  • 2. Data: 2011-07-17 20:41:30
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-17 19:15, W.Kr. pisze:

    > Partyk !
    > Zasmuciłeś mnie !
    > A deska to takie coś jak sandwicz.
    > Pozdrowienia.
    > W.Kr.

    Czym zasmucilem? Przyznam szczerze, ze od czasu skonczenia studiow nie
    mam do czynienia z obliczeniami stricte mechanicznymi, a i czasu na
    szukanie tego w encyklopedii techniki tez niezbyt, wiec wole spytac
    tutaj kolegow fachowcow :) Bo moim zdaniem nosnosc tego bedzie taka sama
    jak jednolitej belki (bo pole przekroju materialu bedzie takie samo),
    pod warunkiem trwalego polaczenia tego np. skrecenia tej "przekladanki"
    grubymi srubami. Plusy dla mnie takie, ze takie deski mam skad wziac, do
    tego sam moge zaimpregnowac, a w razie czego nie jest ciezkie i mozna
    gdzies przeniesc. No i opady atmosferyczne przeleca miedzy deskami
    swobodnie.

    --
    venioo
    GG:198909