  • 51. Data: 2018-04-26 22:34:20
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
    news:5ae1acca$0$622$65785112@news.neostrada.pl...
    > Hmmm.
    > Pi=3 i g=10 m/s^2 to już od dawna u nas w szkołach funkcjonuje :(
    > Sam się zdziwiłem jak to usłyszałem. Wiadomości z pierwszej ręki.

    Gie, to już za moich czasów było w podstawówce, ale PI, to nigdzie się nie
    spotkałem.
    No, ale 9.81 a 10, to 1.9% różnicy, ale już 3 wobec 3.14, to ok. 4.46%, na
    kole o metrowej średnicy, to będzie już 14 cm różnicy w obwodzie.
    W sumie i tu różnica będzie mieć znaczenie, na sekundę spadania, 19 cm
    różnicy.
    Nie, nie popieram aż takiego skrócenia.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 52. Data: 2018-04-26 22:36:42
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A 40 lat temu nie było zaokrąglone. :-)

    Powiem tle, że nawet tu, gdzie zaokrąglano, były jakieś granice, np. to 10
    było uznawane np. przy odpowiedzi przy tablicy, aby uczeń szybciej policzył
    zadanie, do którego do tablicy wywołał go nauczyciel. Ale już na
    klasówce/kartkówce, to niekoniecznie.

  • 53. Data: 2018-04-26 22:39:10
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Z drugiej strony ... maturzystow ciagle katuja logarytmami i to we wredny
    > sposob
    > np ile to jest log o podstawie sqrt(a) z a^(2/5)
    >
    > Czy to potrzebne ?
    >
    > Choc z upowszechnieniem informatyki ... moze i bedzie przydatne, bo nagle
    > log_2 staje sie powszechny :-)

    Ja tam bym raczej postawił pytanie, o co w tym wszystkim chodzi. Czy
    ciśniemy na suche zapamiętanie, co to jest ten logarytm, czy raczej na
    zrozumienie, czym jest i do czego służy...?

  • 54. Data: 2018-04-26 22:45:29
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 26.04.2018 o 17:56, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Nie raz i nie dwa - patrzę na wskazówkowy i nawet nie próbuję tego w
    > żaden sposób na liczby przekładać - wiem jak powinno być. A na cyfrowym
    > - jakoś tak trochę dłużej. A jeszcze jak okularów nie mam to się
    > przyglądać muszę.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > DD

    Kiedyś w Młodym Techniku był artykuł na ten temat. Ponoć robiono badania
    polegające na odczytywaniu wartości pokazywanych przez wskaźniki
    analogowe i cyfrowe.
    I okazało się, że mniej błędów odczytu było przy analogowych, w
    szczególności w warunkach stresu/pośpiechu.

    I ja w to wierzę. Jak się spojrzy na kokpit samolotu, to wszystkie ważne
    wskaźniki są analogowe albo cyfrowe/graficzne udające analogowe.

    --
    Kaczin

  • 55. Data: 2018-04-26 22:50:03
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > No ale z drugiej strony - po cholere trzymac te wskazowkowe, jesli nikt
    > tego nie chce ?

    Ja np. wolę wskazówkowe, mają cenną zaletę w nocy - z cyfrowego nie
    odczytasz wskazania, a wskazówkowe coś-tam zamajaczą sie w nocy i
    mniej-więcej da się odgadnąć, jaką godzinę zegar pokazuje.

    > Ja cyfrowego uzywam od wielu lat, i wskazowki sprawiaja mi klopot :-)

    Ale i mnie niekiedy sprawiają. I tego nie zamierzam obalać. Chodzi mi o
    maminsynkowienie społeczeństwa, gdzie zamiast zaprawić w pokonywaniu
    trudności, skoro wskazówki sprawiaja problem, to poćwiczyć, żeby chociaż
    dało się wydukać wynik wskazania zzegarka.

    > Zastanowilbym sie tez nad reforma ortografii i wyp* wielu zasad - po co
    > nam to ...

    No, już nie rób stokrotki...

    > A nie uwazasz, ze wazniejsze aby odczytalo odpowiednie liczby z symulatora
    > ?

    Symulatora... czego...?

    > ale moze wlasnie na cyfrowym bedzie mu latwiej, nie bedzie sie musial

    Może i będzie, nie przeczę.

    > zastanawiac kiedy to bedzie 45 minut po 19:37 ..

    Nie, no weź mnie nie osłabiaj, rzut oka na tarczę i już masz wynik, 20:22.
    Nie trzeba liczyć, wystarczy umieć zobaczyć kąt prosty trzy razy po sobie.

    > Co by nie mowic, to zatrzymal sie nam dobor naturalny.

    Ano, niestety.

    > Dawniej przezywaly osobniki silne, teraz przezywa prawie kazdy.
    >
    > I ciekaw jestem - to sie dopiero objawi, czy juz sie objawia ...

    Właśnie zaczęło, kolejne pokolenie. Jeszcze w czasach tuż po-PRL-owskich, to
    tego nie było. To się zaczęło mniej-więcej widzieć od przełomu wieków, co w
    prostym przełożeniu wynika z czasów wprowadzenia stanu wojennego, może
    przeżycia rodziców wpłynęły destrukcyjnie na dzieciarnię, ta dorosła właśnie
    ok. 2000 roku i poooszło! Właśnie od czasów s.w. zacząłem zauważać zmianę
    zachowania młodych na gorsze.

  • 56. Data: 2018-04-26 22:56:52
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@s...com.invalid> napisał w wiadomości

    > to będzie 180 stopni i 90 stopni i 5 minut :P

    Eee... nie kombinujta chopy... cafnąć minutową o 10 minut alias dwie piątki,
    a godzinową o skok naprzód... Nawet ze swoją chuj^H^Hałową wyobraźnią
    przestrzenną ogarniam taką zależność :)

    > Nie pamiętam, ale chyba zawsze podawali w minutach, ale bardzo dawno nie
    > jeździłem pociągiem i takich opóźnień nie pamiętam.

    Różnie bywało.
    Choć jak gdzieś koło roku może '83-85 wracałem ze Szczecinka pociagiem, to w
    okolicy ul. Odrowąża w Wawie, pociąg halt i stoi. Po iluś minutach wyszło,
    że tory się wygli :) i kolomotywa :) fiknęła z szyn, na szczęście na wolnym
    biegu i nikomu nic nie było. Pierwszy raz na własne oczy widziałem, jak
    wygląda koło pociągu nie leżące na szynie... Chyba z bratem byłem, nieważne,
    trzeba szybko na wschodni, gdzie rodzina czeka, na pragotronach było
    opóźnienie 300 minut, choć do Wa-wy wjechał o czasie.
    Ale widywałem, zwłaszcza już na nowocześniejszej wersji tych wyświetlaczy,
    1g 30 min.

  • 57. Data: 2018-04-26 23:06:15
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > To ja, po latach cyfrowych, mam to samo ze wskazowkami - to trzeba
    > najpierw zdekodowac :-)

    Jeszcze jedno - jak cyfrowy, to muszę założyć okulary. Jeste, krótkowidzem i
    wzrok coraz słabszy. A do odczytania godziny zz zzegara na ścianie nie muszę
    zakłądać okularów.

  • 58. Data: 2018-04-26 23:14:50
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:pbsi4n$ton$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
    > Rozwiązania techniczne mają to do siebie, że po pewnym czasie użytkowania
    > bywają zastępowane nowszymi, czy się to komu podoba, czy

    Nie inaczej.

    > nie. Trzeba się z tym pogodzić niezależnie jak bardzo jest się
    > przywiązanym do tych starych rozwiązań.
    >
    > Ja nie mam nic przeciwko, aby mnie wiózł taryfiarz, który nie umie powozić
    > konnym powozem, czy aby telefony komórkowe projektowali projektanci,
    > którzy nie wiedzą po co pentodzie tyle siatek (ja też nie do końca wiem)
    > itd.
    > Wskazówki uchowały się może dość długo, ale i na nie przyszła pora.

    Najwyżej na to, by nie pełniły roli dominującej. Idąc tą drogą, już dawno
    powinniśmy czymś zastąpić koło, które od zegarów wskazówkowych jest
    ZNAAACZNIE starsze.

    > To rozwiązanie, w pewnym sensie, nie podobało mi się od zawsze bo według
    > mnie powinien być jeden obrót na dobę, a nie dwa. Od dziecka zachodzę w
    > głowę jakim cudem wszyscy normalni dali się przekonać do takiego
    > nienormalnego rozwiązania.

    Przzypuszczam, ze mogło to wyniknąć np. z niedoskonałości ówczesnej
    techniki, upowszechniło się i do dziś w Usiech, jak się zapoda "jest godzina
    21:37", to się dziwnie popatrzą.

    > Nie rozumiem. Chcesz uciekać przed nowoczesnością, a panele...

    A gdzież ja napisałem, ze chcę uciekać przed nowoczesnością, uchowaj Boże!

    > A nie łaska lampę naftową.

    A chętnie, jako alternatywa.

    > Kwestia definicji normalności.
    > Chciałbyś żyć wśród ludzi, którzy widząc telewizor zaglądają z tyłu gdzie
    > siedzą ci co ich widać - kiedyś to była normalność.

    To była nowość, coś nieznanego. Poza tym, jakby nie niszczyli OTV, tylko się
    patrzyli, to pewnie bym się nie sprzeciwiał. Ja sam, jak widzę coś nowego,
    to czasem się dziwnie patrzę, "na czym to poleja, z czym to się je, co tam w
    środku siedzi". Ja im chętnie pokażę telewizor od tyłu.

  • 59. Data: 2018-04-26 23:20:42
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Takie nowoczesne ? przy lampce oliwnej.

    Ostatnio nawet za mną chodzi właśnie zrobienie lampki oliwnej... Jakąś
    puszeczkę sobie wytrzasnę, obsadę knota, wg własnego pomysłu :)

    > Chociaz ... przeciez HF sie wlasnie boi, ze nam takie lamy postep
    > zatrzymaja, nie jest przeciw postepowi.

    Celna odpowiedź! Postęp, to nie jest nowość za wszelką cenę. To także
    szacunek dla przeszłości.

    > No ale skoro tak, to po chce w te Bieszczady wyrywac :-)

    Hmm... lamy raczej nie zapuszczą się w te rejony, dla nich nawet pójście do
    sklepu na sąsiedniej ulicy to będzzie wyprawa ponad siły. A ja będę miał
    miejsce dla radia wolne od zakłóceń z zapierdzianych przetwornic :))

  • 60. Data: 2018-04-26 23:23:29
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > ze wskazowkami sa ladniejsze :-)
    >
    > No chyba, ze sie gusta zmienia - tanie, plastykowe g*, ale z diamentami :)

    Ta... kryształki Swarowskiego... Zaczzyna mnie jużz mdlić, jak
    słyszę/czytam, że (tu obiekt) z kryształkami Swarowskiego, jeszcze trochę a
    pohaftam z przesytu...

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...