  • 11. Data: 2010-10-13 15:41:23
    Temat: Re: Jestem wielki pirat
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:4cb5b5e7$1@news.home.net.pl...

    > To już straż gminna może łapać za przekroczenie prędkości?!

    Ano właśnie.
    Suszarkami chyba nie mają prawa operować.

  • 12. Data: 2010-10-13 17:11:15
    Od: Mario <c...@o...pl>

    >Zielony chorążak łapie (mnie? -

    Żandarmeria może zatrzymywać cywilów (bez obecności misiaka)?

    pozdrawiam
    mario

  • 13. Data: 2010-10-13 17:33:24
    Od: Borg <b...@o...pl>

    W dniu 2010-10-12 01:06, Tata pisze:
> [...]
    > że to ja) laserem na 95 km/godz, 400 zł/8 punktów. Samochód schowany na
    > podwórku, chorążak filuje zza krzaków. Chciałbym na forum podziękować
    > chorążakowi, że tak troszczy się o bezpieczeństwo moje oraz
    > nieistniejących pieszych i pogratulować idealnego maskowania. Armię mamy
    > doskonale przygotowaną do chowania się w krzakach. Moim ideałem jest
    > Locomotive Act. Proponuję też ucinanie piłką do metalu połowy cylindrów
    > i wszyscy będą jeździli wolniej. Już teraz widzę wiele znaków
    > ograniczających prędkość do 30 km/godz. Dwójeczką Panowie, dwójeczką.

    podjąłeś grę i przegrałeś

    teraz płacz i płać:)

  • 14. Data: 2010-10-13 18:20:20
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > Złamałeś przepisy, przyłapali Cię więc o co płaczesz ? Gdyby dowalili Ci te 400/8
    za nic to rozumiem żal wylewany na forum a tak pozujesz na mazgaja..

    Nie "płaczę" z powodu kary, tylko "płaczę" z powodu chamskiego
    zastosowania prawa. W odległości 2 km od miejsca zdarzenia jest duża
    wieś, ale tam nie stanęli. Niedaleko wcześniej jest też duża wieś, ale
    tam nie stanęli. W tych miejscowościach, ze sklepami, knajpą, szkołą,
    kościołem, jechałem jak Temida nakazała. W miejscu ukarania, przy drodze
    są dosłownie 4 gospodarstwa z zagrodami, kilka jest przy bocznej drodze.
    Sądziłem, że wypowiedzi będą dotyczyły bzdur prawnych i bzdurnego
    wykorzystania tych bzdur. Dlaczego nie wzorować się na Niemczech,
    pojęcie prędkości bezpiecznej na drogach tranzytowych jest bardzo
    logiczne. U nas przy każdej pipidówie obowiązują ograniczenia, i zanim
    samochód zdąży nabrać prędkości, to już jest następna pipidówa i tak w
    koło Macieju. To co się działo w Polsce w latach 1945-1956 też było
    zgodne z prawem. Z Twojej wypowiedzi widać, że jesteś Katonem i
    Hammurabim w jednej osobie.

    Z poważaniem
    MJ

  • 15. Data: 2010-10-13 19:12:11
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-10-12 04:23, Tata pisze:

    > Zielonka był ordynansem Strażnika Miejskiego lub Strażnika Gminnego, z
    > nerwów już nie pamiętam jaki to strażnik.

    To tym bardziej mogłeś go olać i się nie zatrzymywać, chyba że złamałbyś
    "zakaz wjazdu".
    Jak ktoś napisał, teraz płacz i płać :-)
    A jakby Ci listonosz machnął lizakiem, też się zatrzymasz? ;-)

    pozdrawiam
    mario

  • 16. Data: 2010-10-14 00:45:25
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Staneli tam, gdzie burek wypadnie na droge i taki przekraczajacy o
    14km/h skonczy w rowie.

    Wtedy nie kierowcę karać mandatem, tylko właściciela burka.

  • 17. Data: 2010-10-14 09:04:35
    Od: Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

> [...]
    > chorążakowi, że tak troszczy się o bezpieczeństwo moje oraz
    > nieistniejących pieszych i pogratulować idealnego maskowania.

    Współczuję. Tym bardziej, jeśli te 400zł stanowią duży procent Twoich
    zarobków. I powiem, że ja jak najbardziej jestem za tym, żeby kary
    pieniężne były uzależnione od sytuacji finansowej karanego. Istotą kary
    nie jest pokrycie żadnych konkretnych kosztów (jakby to miało miejsce w
    przypadku zadośćuczynienia za wyrządzoną szkodę), ale spowodowanie, by
    karany odczuł konsekwencje swojego wykroczenia w sposób adekwatny do
    wagi tego wykroczenia. Czyli im większe wykroczenie, tym dotkliwsza
    kara. Tymczasem teraz za to samo wykroczenie jeden kierowca będzie
    musiał godzinę dłużej pracować na nowy gadżet, a drugi przez tydzień na
    utrzymanie rodziny.
    Wiem, że to w praktyce trudne do uczciwej realizacji, ale dlatego
    właśnie osoby odpowiedzialne za karanie powinny być bardzo dobrze
    selekcjonowane (i odpowiednio dobrze opłacane) a kara nie powinna być
    wymierzana na miejscu, tylko po zatrzymaniu powinien być sporządzony
    dokładny protokół z opisem sytuacji, podpisany przez kierowcę, i dopiero
    na podstawie tego protokołu oraz danych z US dotyczących dochodów
    kierowcy, powinna być podjęta decyzja o wysokości kary. Przy okazji
    karany mógłby np. wnioskować o zamianę kary pieniężnej na prace społeczne.

    Tyle jeśli chodzi o utopię, teraz wracam do rzeczywistości ;)

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 18. Data: 2010-10-14 09:58:43
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 09:04:35 +0200, Krzysiek Niemkiewicz napisał(a):

> [...]
    > na podstawie tego protokołu oraz danych z US dotyczących dochodów
    > kierowcy, powinna być podjęta decyzja o wysokości kary.

    Kiedy właściwie, to tak jest - karę jako taką wymierzają sądy.
    Ponieważ jednak cała procedura jest długa i uciążliwa (a taką Ty
    proponujesz), to wymyślono procedurę uproszczoną, czyli mandat karny. Taki
    mandat jest ważny tylko wtedy, jeżeli ukarany sam się na niego zgodzi.

    --
    Yakhub

  • 19. Data: 2010-10-14 18:35:42
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-13 14:26, Waldek Godel pisze:

    > To czemu nie pójdziesz na jakieś forum, tylko tutaj wywnętrzasz swoje
    > frustracje?

    Ja tam widzę, że on dziękuje a nie pluje ;)

    Ja dziękuję SM BOBOLICE za fotkę, którą przekazał mi pracodawca ;)

    Przekroczyłem o 1 w nocy w zabudowanym parunastoma domami, na
    wylocie dozwoloną prędkość o 14 km/h :)

    BANDYTÓW KARAĆ TRZA, to też dziękuję SM BOBOLICE za czujność !

    6008

  • 20. Data: 2010-10-15 00:05:15
    Od: Mariusz_Maniek <m...@g...com>

    On 12 Paź, 01:06, Tata <k...@k...net.pl> wrote:
> [...]
    Złamałeś przepisy, przyłapali Cię więc o co płaczesz ? Gdyby dowalili
    Ci te 400/8 za nic to rozumiem żal wylewany na forum a tak pozujesz na

    Maniek