  • 1. Data: 2009-09-08 16:11:11
    Temat: Typy polimorficzne a C++
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    W haśle http://pl.wikipedia.org/wiki/Typ_polimorficzny
    napisano: "W C++ typy polimorficzne można uzyskać za pomocą
    mechanizmu szablonów - z mechanizmu tego korzysta m.in. STL".

    Jak dla mnie to bzdura - szablony tworzą za każdym razem
    specjalizację kodu, a nie jeden kod, potrafiący działać na
    dowolnym typie danych. To tak, jakby napisać, że generatory
    kodu odpowiadają za realizację typów polimorficznych.

    Ale może jednak się mylę?

    w.

    --
    Kupię: http://wm.ite.pl/kupie.html

  • 2. Data: 2009-09-08 16:16:58
    Temat: Re: Typy polimorficzne a C++
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>

    Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid> napisał(a):

    > W ha=B6le http://pl.wikipedia.org/wiki/Typ_polimorficzny
    > napisano: "W C++ typy polimorficzne mo=BFna uzyska=E6 za pomoc=B1
    > mechanizmu szablon=F3w - z mechanizmu tego korzysta m.in. STL".
    >
    > Jak dla mnie to bzdura - szablony tworz=B1 za ka=BFdym razem
    > specjalizacj=EA kodu, a nie jeden kod, potrafi=B1cy dzia=B3a=E6 na
    > dowolnym typie danych. To tak, jakby napisa=E6, =BFe generatory
    > kodu odpowiadaj=B1 za realizacj=EA typ=F3w polimorficznych.
    >
    > Ale mo=BFe jednak si=EA myl=EA?

    Trzeba porownac z definicja typu polimorficznego. Nigdy jej nie widzialem,
    jest w ogole jakas obowiazujaca?

  • 3. Data: 2009-09-08 16:45:04
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 8 Sep 2009 18:11:11 +0200, Wojciech Muła
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

> [...]
    >
    >Jak dla mnie to bzdura - szablony tworzą za każdym razem
    >specjalizację kodu, a nie jeden kod, potrafiący działać na

    W zasadzie slusznie, bo "templates" to nic innego niz makrogenerator.

    Niektory nazywaja templates "compile time polymorphism" a niektorzy
    "static polymorphism"

    Proponuje tutaj:

    http://www.exforsys.com/tutorials/c-plus-plus/polymo
    rphism-an-introduction.html

    A.L.

  • 4. Data: 2009-09-08 19:59:03
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 08/09/2009 17:11, Wojciech Muła wrote:
> [...]
    >
    > Jak dla mnie to bzdura - szablony tworzą za każdym razem
    > specjalizację kodu, a nie jeden kod, potrafiący działać na

    nie kod się liczy, tylko zachowanie. Templaty dają różne zachowanie
    zależne od typów którym się je specjalizuje, podobnie jak polimorfizm
    dynamiczny daje różne zachowanie zależnie od typów którymi się
    implementuje interfejsy.

    B.

  • 5. Data: 2009-09-08 21:34:25
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Wojciech Muła wrote:
> [...]
    > dowolnym typie danych. To tak, jakby napisać, że generatory
    > kodu odpowiadają za realizację typów polimorficznych.

    Nie jest to bzdura.
    Polimorfizm typu nie jedno ma imię.
    Poczytaj o dynamic (run-time) polimorphism i
    static (compile-time) polimorphism.

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org

  • 6. Data: 2009-09-09 07:37:39
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Wojciech Muła wrote:
> [...]
    > dowolnym typie danych. To tak, jakby napisać, że generatory
    > kodu odpowiadają za realizację typów polimorficznych.

    Masz rację z dokładnością do jawnej specjalizacji szablonów. Wtedy dla
    niektórych typów (argumentów) zachowanie może być drastycznie różne.
    Choć można się upierać, że przechodzenie po liście int i przechodzenie
    po liście double to też różne zachowania. W każdym razie na pewno różne
    implementacje tego samego typu - podobnie jak różne są implementacje
    typu definiowanego przez klasę bazową/interfejs.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 7. Data: 2009-09-09 18:15:53
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com>

    On Sep 8, 5:11 pm, Wojciech Muła
> [...]
    > dowolnym typie danych. To tak, jakby napisać, że generatory
    > kodu odpowiadają za realizację typów polimorficznych.

    Nie którzy mówią o polimorfizmie w czasie kompilacji. Ma to swoje
    zalety (mniejsze powiazania pomiedzy modulami).

    RW