  • 1. Data: 2009-09-09 12:14:43
    Temat: Nowoczesne podejście do C++
    Od: "WhiskyRomeo" <w...@d...kon>

    Witam.

    Niedługo będę projektował aplikację w C++. Zastanawiam się czy istnieją
    dobre książki dotyczące wzorców projektowych do języka C++. Zauważyłem, że
    wiele pozycji dotyczy C# i ogólnie .Neta, a o C++ trochę się zapomina. Czy
    to wynika z tego, że o C++ już nic więcej napisać się nie da? Czy kwestia
    mody?
    Zależy mi na dobrym i nowoczesnym zaprojektowaniu aplikacji. Zanim zacznę
    pracę chciałbym trochę poczytać, nie o języku, ale ogólnie o podejściu do
    większych projektów pisanych w C++. Czy istnieją jakieś nowsze książki, niż
    te z 2001 lub 2005 roku? Czy może one są nadal aktualne i jeśli chodzi o
    wzorce i metodyki nie wnoszą nic nowego?

    Może ktoś zaproponuje jakieś konkretne tytuły?

    Pozdrawiam.

    M.

  • 2. Data: 2009-09-09 12:18:48
    Temat: Re: Nowoczesne podejście do C++
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    WhiskyRomeo wrote:

> [...]
    > o wzorce i metodyki nie wnoszą nic nowego?
    >
    > Może ktoś zaproponuje jakieś konkretne tytuły?

    Ta nie jest najnowsza, ale za to obowiazkowa :) :
    John Lakos
    Large Scale C++ Software Design

    --
    Michal

  • 3. Data: 2009-09-09 13:09:23
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "WhiskyRomeo" <w...@d...kon> napisał w wiadomości
> [...]
    > o wzorce i metodyki nie wnoszą nic nowego?
    >
    > Może ktoś zaproponuje jakieś konkretne tytuły?

    Wzorce projektowe są przecież wysoce niezależne od języka
    implementacji. Być może po prostu przykłady implementacji
    wzorców w C++ są mniej przejrzyste niż w C# i się z nich rezygnuje.
    Ale to nie powinno być żadną przeszkodą dla programisty C++.

  • 4. Data: 2009-09-09 14:36:23
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    WhiskyRomeo pisze:
    > Witam.
    >
    > Niedługo będę projektował aplikację w C++.
    Jakiego typu apliakację? Jakich metodyk i jakich języków JUŻ używałeś,
    do jakich aplikacji?

> [...]
    > nie da? Czy kwestia mody?
    > Zależy mi na dobrym i nowoczesnym zaprojektowaniu aplikacji.
    A gdyby było dobre a nienowoczesne, zgodzisz się na to?

    > Zanim
    > zacznę pracę chciałbym trochę poczytać, nie o języku, ale ogólnie o
    > podejściu do większych projektów pisanych w C++.
    Oglądam ten post od kilku godzin, i coś mi nie pasuje w samych podstawach.

    Mi to sie wydaje, że jak Kargul mówił do pawlaka, ludzie nie dzielą sie
    na tych zza Buga i sprzed, tylko na mądrych i głupich.
    Są drobne odcienie specyficzne dla C++ (jednostka kompilacji, plik CPP i
    header, konwencje nazewnictwa, mieszany paradygmat OO/modularny ale
    niewiele więcej. Podział na główny i DLL to już pytanie mocno
    implementacyjne, to nie w projekcie ogólnym)
    Reszta projektowania jest rzetelną robotą (lub do dupy robotą) mocno
    podobną pod każdy język (tego typu).

    Co więcej ...
    Dobry projekt polega na abstrakcjach, więc może się okazać, że będzie
    zdrowiej NIE patrzeć przez pryzmat języka.
    Obawiam się, że "projektowanie" pod język może być okłamywaniem siebie
    (i szefa). A gdyby z projektu wyszło, że C++ jest do tego nieprzydatne
    lub ma inne wady?
    To mi miga pomarańczowym światełkiem...

    Mówisz Kolego o autentycznym Projekcie, czy o jakiejś fasadzie, tzn.
    dorobieniu projektu do rzeczywistości? Mowisz o projekcie ogólnym czy
    już technicznym, tuz przed implementacją (niezależnie od metodyki)

  • 5. Data: 2009-09-09 19:07:03
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

> [...]
    > to wynika z tego, że o C++ już nic więcej napisać się nie da? Czy kwestia

    a "wzorce projektowe" gof?
    wiem, że to oczywista odpowiedź, ale mają przykłady w C++.

    pozdrawiam uprzejmie
    Wiktor Zychla

  • 6. Data: 2009-09-10 01:43:11
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 9 Sep 2009 14:14:43 +0200, "WhiskyRomeo" <w...@d...kon>
    wrote:

> [...]
    >większych projektów pisanych w C++. Czy istnieją jakieś nowsze książki, niż

    No... Komputerologia sie szybko rozwija, ale nie tak zeby ksiazki z
    2001 czy 2005 roku byly nieaktualne...

    Polecam "Generative Programming: Methods, Tools and Applications",
    Krzysztof Czarnecki, Ulrich W. Eisenecker, Addison-Wesley, 2000

    A.L.

  • 7. Data: 2009-09-10 22:04:24
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    WhiskyRomeo wrote:
> [...]
    > Zauważyłem, że wiele pozycji dotyczy C# i ogólnie .Neta, a o C++ trochę
    > się zapomina. Czy to wynika z tego, że o C++ już nic więcej napisać się

    Wzorce projektowe są niezależne od języka programowania.
    Podchodzenie do tego tematu w ten sposób jest wręcz zaprzeczeniem
    nauki o wzorcach projektowych.

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org

  • 8. Data: 2009-09-18 07:08:35
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    WhiskyRomeo wrote:

    > Zauważyłem, że wiele pozycji dotyczy C# i ogólnie .Neta, a o C++ trochę
    > się zapomina. Czy to wynika z tego, że o C++ już nic więcej napisać się
    > nie da? Czy kwestia mody?

    Raczej kwestia sponsorowania wydawanych materiałów.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 9. Data: 2009-09-18 15:59:10
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com>

    On 18 Sep, 08:08, Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> wrote:

    > Raczej kwestia sponsorowania wydawanych materiałów.

    Pisze się, ale w odniesieniu do konkretnych zastosowań. Np:
    http://www.amazon.co.uk/Monte-Carlo-Frameworks-Custo
    misable-High-Performance/dp/0470060697/ref=sr_1_1?ie
    =UTF8&s=books&qid=1253289522&sr=8-1

    RW