  • 11. Data: 2009-01-07 00:59:06
    Temat: Re: KTM Gs 300. Wrażenia, opinie, porady - potrzebne!
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-06 17:21:00 +0100, a...@g...com said:

    > zajebiste
    >
    > Jako nowicjusz w temacie cross nie pojmuję takowego stwierdzenia,
    > proszę jaśniej

    Oj, mógłbyś się wysilić troszkę i poguglać. Dobra, zabawię się w dobrego wujka.
    Generalnie, uogólniając, enduraki i crossy w kategorii pojemność/moc
    dzielą się mniejwięcej tak:

    4T
    125 - lajtowy bzyczek, najczęściej full amatorka, z 15 KM
    250 (stare i niektóre nowe) bzyki po 20-30 KM, w sam raz do
    niedzielnego endurzenia, jeśli ktoś nie zalicza się do ciężkiej
    kategorii wagowej)
    250 (nowe, wyczynowe) 40 KM, z momentem trochę słabiej, idealne do
    _nauczenia_ się przyzwoitej techniki
    350 - stara szkoła budowy motocykli (trwałe i odporne na serwis) 25-35
    KM, idealne do nauki, choć zawiasy trochę słabawe - właściwie jedynym
    godnym polecenia przedstawicielem, jest DR350.
    400 - i tu się komplikuje, bo były i takie wedle "starej szkoły" (DRZ,
    XR - ~40 KM, łagodne) i nowej (WR, EXC - ostrzejsze, lżejsze, serwisy w
    MTH)
    450 - rozwinięcie 400 "nowej szkoły" - ~50 KM, wyczynowe: ostre,
    lekkie, częste serwisy, dobrze już coś potrafić, zanim się na to
    wsiądzie.
    500+ (505, 510, 520, 525, 530, 570) - ~60 KM, waga i serwis jak
    powyższe, mało jest na świecie ludzo potrafiących w pełni wykorzystać
    ich potencjał
    600+ - najczęściej ciężkie (do okolic 180 kg), ~50 KM, umiarkowanie
    spokojne, słabo nadające się w cięższy teren, acz są wyjątki: XR, LC4,
    TTR, nowe TE, może Buma G650X. Oprócz tego w drugiej poł. '90-tych
    europejscy producenci robili wyczynowe 600 - KTM, Husqvarna, Husaberg -
    lżejsze i mocniejsze, wymagające duuuużo siły i słabo zdatne do nauki
    techniki.

    2T
    Generalnie mawia się, że mocą 2T odpowiada 4T dwukrotnie większej
    pojemności i oczywiście jest przy tym lżejsze. Dochodzi do tego
    zero-jedynkowy charakter oddawania mocy - nic, nic, nic... orzesz!!!
    125 - lajtowe sprzęty do amatorskiego latania (DT, MTR, cośtam
    jeszcze), mocy ze 20 KM
    125 - wyczynówki - pod 40 KM, niezłe do nauki (uczą świetnie operować
    biegami i sprzęgłem), lekkie jak rowerki
    200 - robi to tylko KTM - taka 125, ale z jakimś tam dołem.
    250 - 50 i więcej KM, leciutkie, dzikie
    300+ - ojajebie. Ponoć trwałe, bo raczej mało kto odwija więcej niż do
    połowy. Żeby nad tym w pełni panować, trzeba być kosmitą.
    A były i 500... ;-)

    Tak w skrócie. Powyższe oczywiście nie wyczerpuje tematu, zawsze są
    jakieś wyjątki, o czymś mogłem zapomnieć itepe. Jak ktoś ma coś do
    dodania/naprostowania - psze bałdzo.
    Jakby to rozwinąć, to może do faqa?

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 12. Data: 2009-01-07 09:33:01
    Od: a...@g...com

    Poczytałem i poszperałem trochę i faktycznie zgadzało by się to z
    Twoją opinią Sebastian.
    Dzięki za wyczerpujący wykład.
    Postanowiłem, że Suzuki DR 350 na początek będzie ok.
    Może ktoś pragnie się pozbyć, lub ma coś do polecenia.
    Nie mogę się doczekać :)

    Pozdrawiam
    Nakiel

  • 13. Data: 2009-01-07 10:00:28
    Od: "rychoo" <r...@g...pl>

    Ja bym ci polecil XR 400 ,bardzo trwala maszyna z konkretnym zawiasem. DRki sa
    raczej malo trwale , glowice i skrzynie leca bardzo szybko. Musisz uwazac na stan
    techniczny , bo bardzo latwo kupic jezdzacy wrak , podpicowany na sprzdaz.

  • 14. Data: 2009-01-07 11:04:45
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    > 300+ - ojajebie. Ponoć trwałe, bo raczej mało kto odwija więcej niż do
    > połowy. Żeby nad tym w pełni panować, trzeba być kosmitą.

    a ja słyszałem o nowej 300exc-r że jest cudowna, dołu ma prawie jak
    czteropak i góra jest wyśmienita, coś ponoć ala gasgas300 ponoć te silniki
    są bardziej skonstruowane na styl silnika trialowego przez co w teren
    górzysty jest to w sam raz. Ale nie próbowałem sam znam tylko opinie kolegi
    z niemiec który lata na enduro i trialu no i nas co rok oprowadza po
    rumuńskich szlakach więc wie co mówi. Ale mimo że te dwuciachy nie działają
    już praktycznie 0-1 to i tak nie sprzęt dla początkującego.
    Jak to mawia organizator Enduromani Sergio: ENDURO FOR FUN i tej zasady
    trzeba sie trzymać

    Pozdrawiam
    Rafał
    450exc

  • 15. Data: 2009-01-07 11:05:42
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Słyszałem że towarzystwo tam jakieś takie sztywne...

    mowa o nas?

    Pozdrawiam
    Rafał
    450exc

  • 16. Data: 2009-01-07 11:45:50
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    a...@g...com napisał(a):
    > Może ktoś pragnie się pozbyć, lub ma coś do polecenia.
    > Nie mogę się doczekać :)

    ja mam
    ino wersje N

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 17. Data: 2009-01-07 13:13:03
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-07 12:45:50 +0100, Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> said:

    > ja mam
    > ino wersje N

    Czyli wersję najfajowniejszą i dość rzadką. Dupa nie marketingowiec :-P

  • 18. Data: 2009-01-07 13:24:29
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    de Fresz napisał(a):

    > Czyli wersję najfajowniejszą i dość rzadką. Dupa nie marketingowiec :-P

    Mam dyplom i spora praktyke w tym jak zniechecic zeby ktos przypadkiem
    nie kupil. Kurwa...

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 19. Data: 2009-01-07 18:07:01
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    Kamil Nowak 'Amil' pisze:

    > ja mam
    > ino wersje N

    A ja S :D

    Norbi
    KFazer'03

  • 20. Data: 2009-01-07 19:48:35
    Od: Rafal K <c...@o...pl>

    KJ Siła Słów napisał(a):

    > Takich kolegow to ja tez mam.
    > No i zone z licencja na zabijanie.

    > A to jak juz sniegi zejda.

    krawaciarski mienkczak,
    zakopianki sie psie syny nie boicie w zimie ?