  • 1. Data: 2023-06-12 14:16:03
    Temat: Kamera termowizyjna wtykana do smartfona przez usb za 300 $ - czemu taka droga ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Znajomy z Sydney opublikował kolejny przegląd
    produktu, tym razem to kamera termowizyjna, wtykana do smartfon a
    przez gniazdo usb.

    Jest malutka a cena to aż 300 $

    Xinfrared InfiRay P2 Pro Thermal Imaging Camera (256×192/40mK/25Hz)

    Czemu to tyle kosztuje a nie liczy się ceny elektroniki według wagi ?

    Czemu Chińczyk tego badziewia nie produkuje po 30 $ ??????

    Pierwsze co się stanie to się wyłamie złącze usb, a potem kamerka odpadnie i zostanie
    zgubiona.

    Czyli to bardzo badziewny produkt, tyle że działa jak kamerka termowizyjna.

    Pracowalem w projekcie, jak zrobic kamerę termowizyjną z każdej kamery, zmieniając
    oświetlenie barwowe i analizując pochłanianie
    i dostajemy kamerę termowizyjną o rozdzielczości 4K
    za grosze i z szybkim czasem odświeżania,
    kosztem inteligentnego przetwarzania obrazów.

    Chinczyk od lat produkuje kamery termowizyjne o malej rozdzielczości
    ale łączy obraz ze zwykłej kamery o dużej rozdzielczości z termowizyjnym
    i dostajemy obraz pseudotermiczny o dużej rozdzielczości.

  • 2. Data: 2023-06-12 15:00:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jun 2023 05:16:03 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    > Xinfrared InfiRay P2 Pro Thermal Imaging Camera (256×192/40mK/25Hz)
    >
    > Czemu to tyle kosztuje a nie liczy się ceny elektroniki według wagi ?

    Widac tę elektronikę nie kazdy zrobic potrafic.

    inny przyklad: "licznik Geigera", a tak naprawde scyntylacyjny, do
    smartfona FSG-001 z FTLab - cenę około 250 zl trzyma.

    > Czemu Chińczyk tego badziewia nie produkuje po 30 $ ??????

    Nie potrafi?

    > Pierwsze co się stanie to się wyłamie złącze usb, a potem kamerka odpadnie i
    zostanie zgubiona.

    Były/są smartfony z taką kamerką, Caterpilar, ale droższe

    No to zacznij sprzedawać :-)

    J.

  • 3. Data: 2023-06-12 15:32:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 12 June 2023 at 15:00:36 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    > Były/są smartfony z taką kamerką, Caterpilar, ale droższe

    zmieniając oświetlenie barwowe i analizując pochłanianie

    Co do liczników Geigera to znajomy kupił na aliexpresie za 60 zł i jest samodzielny,
    jak przyrząd,
    czyli wielka okazja.

    Ale to żadna rewelacja bo wyświetlacz slaby i nic nie widać w ciągu dnia w słońcu

    A co do mojej nowatorskiej technologii obrazowania termograficznego w wysokiej
    rozdzielczości
    to znajduję cenne zastosowanie.

    Badanie pacjentów
    układ krążenia, wczesne wykrywanie nowotworów, zmian w płucach
    a nawet zapaleń dziąsła, zębów, okostnej, bo to wszystko generuje zmianę temperatury

    Jak się znajdą inwestorzy z cashem to zaoferuję technologię nawet jutro.