  • 1. Data: 2013-01-09 15:43:13
    Temat: Kamyczek do ogródka ministra Nowaka
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Pięknie próbował się bronić na konferencji - oczywiście większości nie
    przekonał do swoich racji.

    Nie poruszył jednak jednego ważnego tematu: szkoleń kierowców. Coś tam
    bąknął o nowych egzaminach na prawo jazdy, ale ani słowem nie wspomniał
    o brakujących MIEJSCACH DO ĆWICZEŃ. Brakuje placów i torów, czyli
    miejsc, gdzie można poćwiczyć i się wyszumieć.

    Czemu w ogóle nie poruszył tego tematu?
    Czemu mieszkając w Trójmieście do najbliższego toru mam 200 km? W
    dodatku tor jest za mały, żeby poćwiczyć tam własnym samochodem.

    Czy którykolwiek dziennikarz zapytał o o to? Nie wiem, to TV wyłączyła
    transmisję. Pewnie przeszedł czas na reklamy.

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-01-09 15:46:14
    Temat: Re: Kamyczek do ogródka ministra Nowaka
    Od: Aron <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    w Trojmiescie mozesz sobie pojedzic na nartach wodnych wiec nie
    narzekaj

  • 3. Data: 2013-01-09 15:55:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
> [...]
    >wspomniał o brakujących MIEJSCACH DO ĆWICZEŃ. Brakuje placów i torów,
    >czyli miejsc, gdzie można poćwiczyć i się wyszumieć.

    A nie ma teraz obowiazkowego drugiego stopnia szkolenia/egzaminow ?

    >Czemu mieszkając w Trójmieście do najbliższego toru mam 200 km? W
    >dodatku tor jest za mały, żeby poćwiczyć tam własnym samochodem.

    W Niemczech jest lepiej ?

    J.

  • 4. Data: 2013-01-09 16:03:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-09 15:55, J.F pisze:

    > A nie ma teraz obowiazkowego drugiego stopnia szkolenia/egzaminow ?

    Wycofali się z tego. Znaczy odłożyli na kilka lat. Być może zrozumieli,
    że nie ma, gdzie ćwiczyć, a być może z innego powodu.

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-01-09 18:20:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Wycofali się z tego. Znaczy odłożyli na kilka lat. Być może
    >zrozumieli, że nie ma, gdzie ćwiczyć, a być może z innego powodu.

    Czekaj, az sciagnalem tekst jednolity ... ciagle jest art 91, miedzy 4
    a 8 miesiacem nalezy odbyc dodatkowe szkolenie.

    2h teorii i 1h praktyki ... z jednej strony smiech, z drugiej ... taka
    ilosc to chyba nalezaloby dorzucic do kursu podstawowego ... a moze
    jednak nie ?

    J.

  • 6. Data: 2013-01-09 18:43:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-09 18:20, J.F pisze:

> [...]
    >
    > 2h teorii i 1h praktyki ... z jednej strony smiech, z drugiej ... taka
    > ilosc to chyba nalezaloby dorzucic do kursu podstawowego ... a moze

    Nie wiem, gdzie słyszałem, że wycofali się z tego. Jednym uchem
    wleciało, innym wyleciało.

    --
    MN

  • 7. Data: 2013-01-09 19:07:42
    Od: "Szuwaks" <s...@g...pl>

    Witm,

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Pięknie próbował się bronić na konferencji - oczywiście większości nie
    > przekonał do swoich racji.
    > Coś tam bąknął o nowych egzaminach na prawo jazdy

    Paweł Piskorski (były prezydent Warszawy) wrzucił na swój blog u Lisa
    anegdotę:

    PR a drogi czyli dziś anegdota

    Usłyszałem zabawną historyjkę z ostatnich dni z kulis naszego rządu.
    Minister Sławomir Nowak przygotowywał spektakularny i bardzo rozbudowany
    program poprawy bezpieczeństwa na drogach. Zawiera on m.in. nowe,
    trudniejsze zasady egzaminów na prawo jazdy, które właśnie wchodzą w życie.
    Uznano, że to sprawa niepopularna i zastanawiano się jak złagodzić obraz
    tego posunięcia.

    Jeden z PRowców rządu zaproponował żeby pokazać, że wcale ten egzamin nie
    taki straszny i że każdy może go zdać. Wszystko byłoby ok gdyby nie to, że
    jako realizację tego pomysłu podsunął ideę, że może by minister Nowak dał
    przykład i na oczach kamer i innych mediów zdałby ten egzamin. Podzięką za
    pomysł była nie tylko karczemna awantura ale otarło się nawet o możliwość
    wylania owego PRowca z roboty. Urocza anegdota.
    Egzaminować to my, ale nie nas.

    http://pawelpiskorski.natemat.pl/46333,pr-a-drogi-cz
    yli-dzis-anegdota

    -:)

    Szuwaks

  • 8. Data: 2013-01-09 19:08:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 9 Jan 2013 18:20:41 +0100, J.F napisał(a):

    > Czekaj, az sciagnalem tekst jednolity ... ciagle jest art 91, miedzy 4
    > a 8 miesiacem nalezy odbyc dodatkowe szkolenie.

    A tam gdzieś pod koniec nie ma gwiazdki że ten punkt wchodzi w życie kiedyś
    tam później?

    W każdym razie nie ma rozporządzeń mówiących co ma być na tym kursie, kto
    ma to robić, gdzie, homlogacje, uprawnienia, koncesje, koszty itp. itd...

    > 2h teorii i 1h praktyki ... z jednej strony smiech, z drugiej ...

    W sumie wystarczy - ten kurs nie ma ambicji nikogo niczego nowego nauczyć,
    bo tego się nie da zrobić.
    Chodzi tylko o to żeby młody kierowca sam sobie unaocznił swoje aktualne
    umiejętności w dziedzinie panowania nad samochodem.

    > taka
    > ilosc to chyba nalezaloby dorzucic do kursu podstawowego ... a moze
    > jednak nie ?

    Nie, bo na kursie kierowca zdaje sobie sprawę że umie niewiele.
    Po pół roku wie że umie już wszystko i trzeba go tylko z błędu wyprowadzić.

  • 9. Data: 2013-01-09 19:36:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości

    >A tam gdzieś pod koniec nie ma gwiazdki że ten punkt wchodzi w życie
    >kiedyś
    >tam później?

    Nie widze, ale sie nie upieram..

    >W każdym razie nie ma rozporządzeń mówiących co ma być na tym kursie,
    >kto
    >ma to robić, gdzie, homlogacje, uprawnienia, koncesje, koszty itp.
    >itd...

    No, maja jeszcze 4 miesiace, a nawet 7 :-)

> [...]
    >aktualne
    >umiejętności w dziedzinie panowania nad samochodem.

    Niby tak, sam to kiedys proponowalem, ale ... mlodszego stazem nie
    trzeba uswiadamiac ? :-)

    >Nie, bo na kursie kierowca zdaje sobie sprawę że umie niewiele.
    >Po pół roku wie że umie już wszystko i trzeba go tylko z błędu
    >wyprowadzić.

    Owszem ... ale czasem pol roku to za malo, a czasem ktos przez rok
    wcale nie prowadzil ... a o typowych zagrozeniach powinni mowic na
    kursie podstawowym :-)

    J.

  • 10. Data: 2013-01-09 21:11:00
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-01-09, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Nie wiem, gdzie słyszałem, że wycofali się z tego. Jednym uchem
    > wleciało, innym wyleciało.

    To jest jeszcze jakieś inne oprócz drugiego?

    --
    Artur
    ZZR 1200