  • 11. Data: 2016-03-03 15:56:15
    Temat: Re: Karta SD MICRO SDHC
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    news:nb9ht0$r1a$1$m4rkiz@news.chmurka.net...
    > "JaNus" <bez@adresu> wrote in message
    >

    > na pewno
    >
    > firmowa karta 256gb to koszt ~300 pln
    >
    > za jakas 1/2-1/3 tej sumy mozna pewnie kupic nonejmy z odpadow
    > poprodukcyjnych
    >
    > za 49 pln mozna kupic jedynie karte ~32gb z kontrolerem zglaszajacym
    > wiecej

    Chyba masz rację... :)
    http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5948809991
    :))
    Obejrzyjcie też pozostałe przedmioty sprzedawcy... :P
    (chodzi o baterie i pamięci, bo zabawki dla dzieci są, jakie są)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 12. Data: 2016-03-03 16:17:38
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > SD są do 4GB (takie mam),

    Standard SD jest do 2GB. Są karty SD 4G z przłączanymi "bankami". Nie
    działają w 100% na wszystkich urządzeniach.

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2016-03-03 16:18:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    JaNus pisze tak:

    > Wyczaiłem na Allegro Kartę pamięci o jakichś astronomicznych
    > parametrach: 256GB Karta SD MICRO SDHC Class10 + ADAPTER NOWA --
    > 49,00 zł - czy to raczej oszustwo?

    Tak oszustwo albo sprzedawca filantrop.

    ,
    > Ale jeśli nie, to bym się skusił. Tylko że jedno z urządzeń
    > (słuchawki), które by miały na tym pojechać - ma przez producenta
    > zapodane, iż tylko mikro SD (bez HC. Co to jest SDHC, czym się
    > różni od SD?) z pułapem 32GB.

    SD są do 2GB, SDHC od 4 do 32GB, powyżej to SDXC

    https://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital#SD

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 14. Data: 2016-03-03 16:56:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Mar 2016 15:31:50 +0100, "m4rkiz"
    <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:
    > za 49 pln mozna kupic jedynie karte ~32gb z kontrolerem
    zglaszajacym wiecej

    Co znaczy "zgłaszającym więcej"?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2016-03-03 17:15:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Thu, 3 Mar 2016 15:31:50 +0100, "m4rkiz"

    >Co znaczy "zgłaszającym więcej"?

    No wsadzasz karte, a komputur mowi "wsadzono 256GB".

    J.

  • 16. Data: 2016-03-03 18:18:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Mar 2016 17:15:35 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No wsadzasz karte, a komputur mowi "wsadzono 256GB".

    Nie bardzo wiem co rozumiesz przez "komputer mówi".
    Karta 32GB nie może raportować 2^29*512 dostępnych bloków, bo niby
    czemu? (nie mam na myśli warstwy fs)

    --
    Marek

  • 17. Data: 2016-03-03 18:24:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No wsadzasz karte, a komputur mowi "wsadzono 256GB".

    Inaczej: sugerujesz, że sprzedawca generuje na karcie fs raportujący
    fizycznie więcej niż ma karta? Pierwsza lub kolejna próba zapisu
    czegokolwiek na takim fs skończy się błędem "access beyond end of
    device".

    --
    Marek

  • 18. Data: 2016-03-03 18:30:16
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 03.03.2016 um 18:18 schrieb Marek:

    > Nie bardzo wiem co rozumiesz przez "komputer mówi". Karta 32GB nie może
    > raportować 2^29*512 dostępnych bloków, bo niby czemu? (nie mam na myśli
    > warstwy fs)

    Może, kto jej zabroni? Na jakiejś NG (może nawet tutaj) widziałem dysk
    przenośny SSD kupiony na ebay czy u innego chińczyka. Zgłaszał się chyba
    z 64G czy 128G. W środku (bo w końcu postujący go otworzył) był normalny
    stick, chyba 256MB czy 512, i ładnie przyklejona nakrętka, by waga się
    zgadzała. I można było zapisać te 64G, tylko "dysk" pamiętał tylko
    ostatnie 256MB ;-). Po prostu były mapowane. Typowe Write Only Memory.

    Waldek

  • 19. Data: 2016-03-03 18:41:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-03 15:31, m4rkiz wrote:
    > za 49 pln mozna kupic jedynie karte ~32gb z kontrolerem zglaszajacym wiecej

    Za 28zł dostepne są przyzwoite pendrive 32GB z Auchan. Mozna więc
    uwierzyć, że przy cenie 1zł==1GB powinno dać radę znaleźć takie karty sd
    za około 30zł.

  • 20. Data: 2016-03-03 18:43:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-03 18:24, Marek wrote:
    > Inaczej: sugerujesz, że sprzedawca generuje na karcie fs raportujący
    > fizycznie więcej niż ma karta? Pierwsza lub kolejna próba zapisu
    > czegokolwiek na takim fs skończy się błędem "access beyond end of device".

    Nie, ponieważ kontroler mapuje sektory "modulo" albo w tych wyjątkowo
    podłych wszystko > niż fizyczna pojemność ląduje w ostatnim sektorze.

    PC nie ma szansy na orientację bo nawet weryfikacjia przez
    natychmiastowy odczyt działa bez błedów.

    Są jakieś softy (nie pamiętam nazw) które ładnie detektują jakie
    machloje zrobiono w kontrolerze.