  • 11. Data: 2011-07-05 09:19:15
    Temat: Re: Karta graficzna w porcie PCIE 2.0 x4?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Hej. Rzeczywiście, pomieszałem trochę ilość tych portów, rzeczywista ich
    > ilość jest podana jasno na stronie internetowej płyty, zresztą
    poprawiłem
    > się od razu i napisałem to w drugim poście

    Uf... :)

    > Port PCIE 4x rzeczywiście jest niefortunnie ułożony - Radeon tam
    > nie wejdzie, bo z tyłu są porty SATA z podpiętymi kablami.

    Potrzebujez wszystkich 6 portow? Moze da sie kable poprzepinac.

    > Poza tym, ten port jest lekko cofnięty, i metalowe skrzydło
    > karty dotyka powierzchni drukowanej płyty

    Wlasnie tego jakos pojac nie moge. PCIe faktycznie jest nieco glebiej
    niz PCI, ale wszystkie PCIe powinny zaczynac sie w tym samym miejscu.
    W sensie tak samo daleko od krawedzi plyty.

    > jeśli chciałbym kartę w ten port wsunąć, to bym musiał
    > płytę przebić na wylot tym metalowym skrzydłem karty.

    No wlasnie ten fragment mi sie cos nie zgadza. :)

    > Jak już pisałem, zamówiłem już tasiemkę Riser
    > PCIE 4x <-> PCIE 16x. Jak przyjdzie, to zobaczę,
    > jak to będzie wyglądać i czy karta będzie normalnie pracować.

    Nie byloby taniej wymienic plyte? Z ciekawosci pytam.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 12. Data: 2011-07-06 16:53:33
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Tue, 05 Jul 2011 11:19:15 +0200, Vituniu napisał(a):

    > Potrzebujez wszystkich 6 portow? Moze da sie kable poprzepinac.

    Żeby włożyć tam Radeon HD 58xx, to musiałbym wogóle zrezygnować z dysków
    SATA... Karta sięga do samego końca płyty.

    > Wlasnie tego jakos pojac nie moge. PCIe faktycznie jest nieco glebiej
    > niz PCI, ale wszystkie PCIe powinny zaczynac sie w tym samym miejscu. W
    > sensie tak samo daleko od krawedzi plyty.

    Dokładnie tak. Port jest *przesunięty* tak, żeby nie można w niego było
    wsadzić karty graficznej. Zupełnie tego nie czaję, dlaczego ASUS takie
    cyrki robi.

    > No wlasnie ten fragment mi sie cos nie zgadza. :)

    Tak jak już napisałem powyżej - karta graficzna tam nie wejdzie.
    Przynajmniej żaden z testowanych przeze mnie egzemplarzy - normalne,
    nowoczesne karty GeForce 460 GTXi Radeon HD 5850.

    > Nie byloby taniej wymienic plyte? Z ciekawosci pytam.

    Ten kabelek (Riser) kosztował mnie 5 funtów, za taką cenę chyba nowej
    płyty nie kupię?:P

    Dzięki za odpowiedz, pozdro;)

    --
    pozdrawiam, pioruns