  • 11. Data: 2024-02-17 21:48:36
    Temat: Re: Karta grafiki się psuje
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 16 lutego 2024 o 21:45:43 UTC+1 Arnold Ziffel napisał(a):

    > Teraz piszesz z tabletu?

    Tamte z "komputera".
    Ale dziś jakiś dłuższy na tablecie wystukałem.
    Muszę sprawdzić, czy ten 10-calowy ma USG OTG.
    Choć z drugiej strony zadziwia mnie wygoda (choć może raczej brak niewygody)
    na chickletowej klawiaturze notebooka.

    > Jak używasz Linuksa, to pewnie też konsoli i ssh. To może konsolowy
    > klient? Z Androida też się da (przez ssh, np. VX ConnectBot), ale to
    > średnio wygodne. Ja używam tina (tin.org), niektórzy chwalą sobie też
    > slrn. Instancję czytnika mam jedną, na screenie, i po prostu loguję się na
    > maszynę z czytnikiem skąd mi wygodnie.

    Ale to trzeba mieć gdzieś na stałe włączony komputer - w pracy miałem,
    a w domu prąd mnie kosztuje - oraz jeszcze "internet" - w domu mam tylko
    przez komórę, więc rodzi to problem podczas nieobecności.
    Zapasowa karta aero2 też odpada, choć zapasowe komóry mam.
    I to nie tylko "internet", ale stałe IP, bo babranie się z DDNS to gra niewarta
    świeczki.

    No cóż, trzeba będzie jakoś zmienić nawyki.
    Thunderbirda na androida tak po szybkim sprawdzeniu w sklepie play nie ma,
    jest coś innego od autora "mozilla thunderbird".

    Echh, gdyby się dało gdzieś mieć konto shellowe na Linuxie....
    Na studiach miałem na SunOSie ;> Echh, irc - to były czasy...

  • 12. Data: 2024-02-17 22:48:36
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > Thunderbirda na androida tak po szybkim sprawdzeniu w sklepie play nie ma,
    > jest coś innego od autora "mozilla thunderbird".

    To nie jest do grup dyskusyjnych, ale w ogóle są inne programy do grup.

  • 13. Data: 2024-02-18 00:35:17
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Ale dziś jakiś dłuższy na tablecie wystukałem.
    > Muszę sprawdzić, czy ten 10-calowy ma USG OTG.

    A co to dokładnie za tablet?

    > Ale to trzeba mieć gdzieś na stałe włączony komputer - w pracy miałem, a
    > w domu prąd mnie kosztuje

    Raspberry pi ciągnie tyle co nic :) Przy starym, PRLowskim liczniku prądu
    dosłownie "tyle co nic", bo licznik na działce z samym Pi 4 nawet nie ma
    siły się zakręcić. To ok. 4 W.

    > - oraz jeszcze "internet" - w domu mam tylko przez komórę, więc rodzi to
    > problem podczas nieobecności. Zapasowa karta aero2 też odpada, choć
    > zapasowe komóry mam.

    No tak, to może być problem. Na działce mam to rozwiązane modemem, model
    to ZTE MF833U1. Ma LTE, a co najważniejsze przedstawia się jako interfejs
    ethernetowy, czyli w zasadzie zachowuje się jak router dostępny przez USB.
    Wygodne, nie trzeba kombinować ze skryptami do łączenia się przez PPP
    (wvdial, itd.).

    > I to nie tylko "internet", ale stałe IP, bo babranie się z DDNS to gra
    > niewarta świeczki.

    Gorzej że pewnie operator filtruje ruch przychodzący. Ale z tym mogę
    pomóc. Mam publiczny IP, można zestawić VPNa (z twojego komputera do
    mojego VPSa) i przeforwardować port ssh lub dowolny inny (tak, że port na
    moim IP prowadziłby do portu na twoim raspberry).

    > Thunderbirda na androida tak po szybkim sprawdzeniu w sklepie play nie
    > ma, jest coś innego od autora "mozilla thunderbird".

    To nie to samo :( Na Androdzie jest Piaohong, ludzie korzystają:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=net.pi
    aohong.newsgroup

    > Echh, gdyby się dało gdzieś mieć konto shellowe na Linuxie....

    Oni dają za darmo jak się poprosi :) Tylko trzeba poprosić z innego konta
    niż gmail, bo maile aktywacyjne na gmaila od nich nie dochodzą.

    http://tilde.club/

    Sprawdziłem, bo kiedyś mi tam założyli konto. Jest z niego dostęp do
    chmurki, jest też zainstalowany tin.

    A jak nie, to może jakieś komercyjne? Ewentualnie komercyjny VPS, to
    kilkanaście zł miesięcznie (choć może da się taniej).

    > Na studiach miałem na SunOSie ;> Echh, irc - to były czasy...

    IRC nadal żyje... ja siedzę na pirc.pl, nawet bramka web jest :)

    --
    Myśliwy poszedł na polowanie i zobaczył zająca. Podszedł na 50 metrów,
    przymierzył, strzelił. Dym się rozwiał, zając dalej siedzi. Podszedł na

  • 14. Data: 2024-02-19 00:52:47
    Temat: Re: Karta grafiki si? psuje
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "KrzysiekSX" <k...@u...gdzies> napisał w wiadomości

    > Stare nvidie mialy czasem problem z rozmyciem obrazu, opis tutaj:
    >
    > http://web.tiscalinet.it/creeping_death/guide/aamodi
    fica.htm

    > są tam filtry, które się 'kasowąło' z płyty, aby polepszyć jakośc obrazu,
    > może dopadł Cie jakis efekt z nimi związany?
    >
    > A tak w ogóle to czy jest sens bawić się z tym poza naukowym? używana
    > karta tego typu kosztuje z 50zł, a sterowniki do nvidii moim zdaniem
    > bardzo dobrze się adaptują do zmiany karty, bo zwykle instalka pobejmowała
    > cały pakiet kart produkowanych w danym okresie.
    >
    > pozdrawiam Krzysiek

    Przepraszam, link się nie wkleił...
    https://zapodaj.net/plik-i8bp4u0lJf
    Monitor LCD EIZO, podłaczony do sprawnej karty z wyjściem VGA obraz
    poprawny. Z tego komputera na każdym innym monitorze i kablu to samo
    Ruszanie przy złączu karty na razie nie pomogło.
    Przez ostatnie dni działało, feralnego dnia po włączeniu też. po
    ok. godzinie się popsuło (nie zauważyłem kiedy).

    Link o kasowaniu filtrów - sprawdzę jak to wygląda na karcie.
    Ale po pierwsze musiało pojawić się nagle, po drugie na wszystkich 3
    kolorach? Po trzecie nie wygląda na typowe rozmazanie (spróbuję
    wrzucić dokładniejsze foto), przy którym często rozmycie jest w jedną
    stronę - prawą, a i smużenie ograniczone. Na karcie trochę przypomina
    efekt "przekontrastowania" w starych telewizorach, chociaż na karcie
    kontrast ogólnie trochę się zmniejszył.

    Komputer ma Win NT 5, nie mamy instalki, a prawa admina się
    w pomroce dziejów... Niestety jeszcze potrzebny do starych urządzeń.
    Korzystać się da ale uciążliwe.
    Karty podobne widziałem na Allegro, tyle, że nie za 50zł lecz
    kilkakrotnie drożej, chyba ktoś modę na "vintage" wspiera. I nie ma
    pewności, czy takie same i pójdzie bez wymiany sterowników, a
    dokładniejszego oznaczenia na mojej nie znalazłem niż to co podałem.
    Jesze coś co może sugerować rok produkcji, prawdopodobnie 1999.

    Arek

  • 15. Data: 2024-02-19 12:07:29
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2024.02.19 o 00:52, Arek pisze:
> [...]
    > stronę - prawą, a i smużenie ograniczone. Na karcie trochę przypomina
    > efekt "przekontrastowania" w starych telewizorach, chociaż na karcie

    Jak dla mnie wyglada 100% jak zły kabel, ale skoro sprawdziłeś, ze to nie to, to
    wina lezy zapewne na karcie i ja bym szukał tych filtrów albo urwanego czegoś
    albo zimnego lutu. A skoro padło równocześnie, to może był kondensator/filter ze
    współna nóżką i jak puściło, to na wszystkich kanałach... a może chip się
    odkleił i jakas masa mu nie styka? w ramach eksperymentu możesz sprawdzić, czy
    jak np wyświetlisz czerwony kwadrat na czarnym tle to rozmyje się na czaerwono
    czy czerwony wzbudzi nne kanały i sie rozmyje na szaro? (np w paincie na
    fullscreen narysowac kwadraty r g b i zobaczyc co się stanie, ewentualnie to
    samo na białym i szarym 128 128 128 tle), to by się mogło okazac, czy sygnały
    nie przepływają do innych kanałów, co by wskazywało na taki wspólny element
    oderwany od płyty.
    Ewentualnie sprawdź zasilacz, cz np nie padło -12v, bo w końcu efekt raczej leży
    w analogowej części karty, a pci ma na złączu.

> [...]
    > dokładniejszego oznaczenia na mojej nie znalazłem niż to co podałem.
    > Jesze coś co może sugerować rok produkcji, prawdopodobnie 1999.

    grzebanie w smd na karcie mi sie nie podoba i zajmuje duzo czasu, więc ja bym
    zaryzykowął najtańszą rive tnt, żeby się tylko ram zgadzał i chip na karcie i
    podmienił, ewentualnie bym zrobił wcześniej kopie dysku na wszelki wypadek (np.
    binarnie dd pod linuxem) i odpalił najpierw na tej kopii.
    pozdrawiam Krzysiek

  • 16. Data: 2024-02-19 23:54:05
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

> [...]
    > Ewentualnie sprawdź zasilacz, cz np nie padło -12v, bo w końcu efekt
    > raczej leży w analogowej części karty, a pci ma na złączu.

    Zasilanie -12V sprawdzę. Zimne luty (po 23 latach!) ostukane na razie się
    nie ujawniły ale jeszcze się zobaczy.
    Z kolorami też chociaż nie widać konkretnych przebarwień.
    https://zapodaj.net/plik-QYNHK9rIgk
    https://zapodaj.net/plik-77tUM9Fo0m
    na zdjęciach wygląda nieco lepiej niż w rzeczywistości (rozmycie/kompresja),
    w realu ciemne cienkie pionowe kreski na jasnym tle są bardziej wyżerane
    https://zapodaj.net/plik-HzuqF0hLQg karta

    Zaczynam podejrzewać trwałe uszkodzenie od przegrzania bo wentylatorek
    na radiatorze trochę rachitycznie działa. Smużenie jest już od włączenia
    zimnego kompa z zastępczą dmuchawą na kartę.

> [...]
    > karcie i podmienił, ewentualnie bym zrobił wcześniej kopie dysku na
    > wszelki wypadek (np. binarnie dd pod linuxem) i odpalił najpierw na tej

    Zgrane ale nie będzie łatwo niektóre funkcjonalności "przeflancować".
    Jak się do końca nie uda to poszukam karty.

    Arek

  • 17. Data: 2024-02-20 00:50:59
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Arek napisał(a):

    > Zgrane ale nie będzie łatwo niektóre funkcjonalności "przeflancować".
    > Jak się do końca nie uda to poszukam karty.

    Kondziołki lubią wysychać po 5 latach. Do już zamontowanych dolutuj nowe
    od spodu pytki.
    Możesz jeszcze ścisnąć BGA do płytki coby obadać czy łączenia
    nie puszczają z wiekiem.
    Tyle da się zrobić po taniości.

  • 18. Data: 2024-02-20 23:02:56
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "alojzy nieborak" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:54927953-58fa-40c4-98c0-8cc4546a8f0dn@googlegro
    ups.com...

> [...]
    >od spodu pytki.
    >Możesz jeszcze ścisnąć BGA do płytki coby obadać czy łączenia

    BGA (główny chip) już dociskałem.
    Z kondensatorami (blokujące?) pomyślę, ale czy nagłe pogorszenie
    (chociaż nie widziałem momentu) może być spowodowane stopniowym
    chyba wysychaniem?

    Odpowiadając KrzysiekSX:
    Napięcia się trzymają, -12V również.
    Kolorowe pionowe kreski/obszary i okolice nie wykazują przebarwień, raczej
    dotyczy to równomiernie wszystkich 3 kolorów.

    Arek

  • 19. Data: 2024-02-21 22:41:40
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    No nic, za chwilę Google się wyłączy (nie wiem czy 22 lutego o północy,
    czy np. w ciągu dnia, lub w nocy z 22 na 23...). Jakbyś potrzebował
    dostępu do Usenetu lub jakiejś pomocy w konfiguracji to odezwij się na
    adres podany na dole http://news.chmurka.net/.

    --
    Idzie sobie mamut przez pustynie i nagle stratowało go stado
    słoni. Wstaje z trudem i rozgoryczony mówi:

  • 20. Data: 2024-02-22 13:30:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 20.02.2024 o 23:02, Arek pisze:
    > BGA (główny chip) już dociskałem.
    Dociskanie nic nie daje, trzeba go ścisnąć trwale np ściskiem
    stolarskim, są takie małe, podłożyć kawałek drzewa pod scalak BGA i pod
    płytkę i taką kanapkę ścisnąć, wpierw lekko, włączyć kompa i obserwować
    rezultat, w razie potrzeby zwiększyć siłę ale z czuciem, nic na chama :)

    --
    Janusz