  • 191. Data: 2011-09-16 01:05:09
    Temat: Re: Karta muzyczna
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 17:56:40 +0200, Tom01 napisał(a):

    > Które mają dodatkowe śledzie z jakimiś złączami MIDI i furą softu
    > zwanego seksencerami itp rzeczami na których się nie znam, ale jestem
    > pewny, że z pewnością typowy gracz też.

    Serio? A mam Ci Tomek fotkę ze śledzia swojego X-Fi Xtreme Gamer zapodać? :)

    (ciach...)

    [ Starzec i pijany są po dwakroć jak dzieci. (Platon) ]

  • 192. Data: 2011-09-16 01:05:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 20:32:26 +0200, Tom01 napisał(a):

    (ciach...)
    > Opisałem swoje laickie wrażenia. Inaczej mówiąc, różnicę można porównać
    > że jest większa niż między MP3 i dobrym CD.

    Przy obecnych przesterach przy produkcji CD-Audio? To IMVVVVVVHO może mocno
    zależeć też od tego jakiego rodzaju muzyki słuchasz, jak zrobiona była płyta
    CD i jak, czym i w jakim bitrate zakodowano owe MP3. Nie mam jakiegoś
    wypasionego sprzętu ani oprogramowania, ale zdarzało mi się, że
    własnoręcznie zrobione MP3 w 320 kbps grało lepiej, niż dorwane FLAC z tej
    samej podobno płyty ripowane (odsłuch na tym samym sprzęcie). Też byłem
    zdziwiony.

    > Nie jest ważne ile, tylko jak. To tylko specyfikacja układu
    > przetwornika. Tak jak 16,7 miliona kolorów na monitorze.

    I nic nie zależy od tego, co elektronika w owym monitorze z tym sygnałem
    wejściowym zrobi? :)

    > Profesjonalne karty z pewnością są lepsze niż popularne, przecież to
    > jest oczywista oczywistość. Nie mówimy jednak o profesjonalnych tylko
    > "lepszych" konsumenckich.

    W takim razie mówimy o sytuacji raczej takiej: kodek na płycie vs. osobna
    karta. I na mój skromny gust, to ja wolę takiego X-Fi Xtreme Gamer, niż
    kodek Realteka na płycie. Zastrzel mnie, ale same bajery które mi daje
    oprogramowanie do owego X-Fi pozwala na lepsze zamaskowanie niedoskonałości
    źródła, a sama karta lepiej odfiltrowuje zakłócenia niż to, co daje kodek na
    płycie.

    Swego czasu chłopaki z PClab.pl robili bardzo rozbudowany test różnych kart
    dźwiękowych - zintegrowanych i wpinanych na PCI. Integry jakoś zachwycająco
    bardzo nie wypadały AFAIR. Ale kłócić się nie mam zamiaru. :D

    (ciach...)

    [ Doświadczenie i alkoholizm zawsze zwyciężą młodość i entuzjazm. ]
    [ (JoeMonster.org) ]

  • 193. Data: 2011-09-16 01:05:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 21:59:46 +0200, Tom01 napisał(a):

    > Ten słabej jakości zestaw to jakiś komputerek ze złomu, wzmacniacz
    > Unitra z głośnikami pamiętającymi czasy PRL. I na nim słychać wyraźnie
    > kiedy podłączę ów komputerek z jakimś Audigy czy innym Live!'m
    > bezpośrednio i przez tani DAC.

    Mocniejszy sygnał z owego DAC w porównaniu z tym, co płynie z Audigy czy
    Live'a nie wpłynąłby na wrażenia odsłuchowe? Tak strzelam tylko.

    [ Pijak jest prawdziwym filozofem, ponieważ myśli, że to świat kręci się ]
    [ wokół niego. (Faldheim) ]

  • 194. Data: 2011-09-16 11:48:00
    Od: RemeK <g...@d...null>

    Dnia Fri, 16 Sep 2011 01:45:09 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > RemeK - jak pragnę skonać i tak offtopicznie rzucić - Tomka znam osobiście.
    > Jeżeli chodzi o fachowość w temacie monitorów i Color Managementu, to ja
    > przed nim chylę mój skromny łeb i bardzo chętnie zadaję pytania i od niego
    > się również uczę. Bo to naprawdę pierwszej klasy fachowiec.

    I w tym duchu postawilem mini tezke - na uznanego fachowca duzo latwiej moze
    pasc cien watpliwosci, jesli zacznie mowic dziwne rzeczy o czymkolwiek.

    --
    pozdro
    RemeK

  • 195. Data: 2011-09-16 13:40:23
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 16.09.2011 01:45, Przemysław Ryk pisze:
    > Tomek - a nie wydaje Ci się, że to, jak ów boombox i zestaw będą grały, to
    > jeszcze mocno zależy od tego, co mu dasz jako źródło? :)

    To zrozumiałe, ale chodziło relację klasy do ceny.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 196. Data: 2011-09-16 13:40:51
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 16.09.2011 00:45, Przemysław Ryk pisze:
    > Z tekstem ,,przycisz to do cholery - cisza nocna jest!"? :)

    He, he... raczej, wow, co tak fajnie gra?

  • 197. Data: 2011-09-16 13:45:03
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 16.09.2011 01:55, Przemysław Ryk pisze:
    > Ja Cię jednak Tomek wrednie spytam - niezależnie od źródła? Bo wiesz - wolę
    > sobie odpalać _te same_ kawałki zripowane z radyjka internetowego na X-Fi i
    > słuchawkach, niż na Realteku na płycie i słuchawkach (uprzedzając - ten sam
    > model słuchawek). :D

    To było tak, że każdy z testowanych zestawów audio grał po swojemu.
    Lepiej, gorzej, zaleznie od klasy jaką reprezentował. Jednak zamiana
    tylko DACa dawała za każdym razem poprawę. Powiem Ci, że nawet zestaw
    który używam w ogrodzie do umilania czasu przy grillu i napoju na K,
    wzbogaciłem w DAC za 300 zł, zamiast pokładowej dźwiękówki z komputera i
    różnica powala. Swoją drogą musimy sie kiedy umówić w lato na takową
    wizję lokalną.

  • 198. Data: 2011-09-16 13:47:06
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 16.09.2011 03:05, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
    > źródła, a sama karta lepiej odfiltrowuje zakłócenia niż to, co daje kodek na

    Nie uznaję wtrętów żadnych w sygnał. Nawet regulatorów Bass/Treble abo
    nie ma albo ustawiam na zero.

  • 199. Data: 2011-09-16 13:50:19
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 16.09.2011 03:05, Przemysław Ryk pisze:
    > Mocniejszy sygnał z owego DAC w porównaniu z tym, co płynie z Audigy czy
    > Live'a nie wpłynąłby na wrażenia odsłuchowe? Tak strzelam tylko.

    Mocniejszy? W jakim sensie? Głośniej? Nie, chodzi o to że, jak wcześniej
    pisałem, np brzmienie gitary zaczyna być słyszalne bardziej wiernie.
    Inaczej brzmi plumkanie z słabej mp3 i kiespkiego sprzętu a inaczej
    gitara na żywo. Ostrość, dynamika to zupełnie inna klasa. Nie wierze
    żeby ktokolwiek nie odróżnił żywej gitary od jej nagrania na nie
    audiofilskim sprzecie. Właśnie wyraźne zbliżenie do naturalnego dźwięku
    strun zaobserwowałem i to mnie urzekło. Przestało plumkać.

  • 200. Data: 2011-09-16 13:55:15
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-09-16 15:50, Tom01 pisze:

> [...]
    > audiofilskim sprzecie. Właśnie wyraźne zbliżenie do naturalnego dźwięku
    > strun zaobserwowałem i to mnie urzekło. Przestało plumkać.

    Audiovoodoo w najczystszej postaci. Mówię to z całą świadomością osoby
    trącającej czasem prawdziwe struny w prawdziwej gitarze.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"