  • 1. Data: 2018-12-19 15:20:35
    Temat: Kawałek wieży Sanyo
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W pewnej wieży Sanyo jest płytka odtwarzacza CD z własnym zasilaczem. Do
    niej jest podawane napęcie z trafa z odczepów 15,16,17 przez takie
    dziwne rzeczy które są nazwane IC901, IC902. Mierzone omomierzem są
    dosyć symetryczne ale nieliniowe i po ich drugiej stronie już nie ma
    napięcia z trafa. Oczywiście zasilacz nie działa. Czy ktoś zechciałby
    powiedzieć co to są za wynalazki? Z pewnością jakieś zabezpieczenia ale
    jakie dokładniej :)
    Poniżej fragment schematu:
    https://tinypic.pl/cgc63zlyiqsg
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2018-12-19 15:34:49
    Temat: Re: Kawałek wieży Sanyo
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > napięcia z trafa. Oczywiście zasilacz nie działa. Czy ktoś zechciałby
    > powiedzieć co to są za wynalazki? Z pewnością jakieś zabezpieczenia ale

    N25 sugeruje jakiś bezpiecznik polimerowy.
    ZA zrób fotę tych IC

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2018-12-19 16:36:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 15:34:49 +0100, Irokez napisał(a):

    > N25 sugeruje jakiś bezpiecznik polimerowy.
    > ZA zrób fotę tych IC

    Nie mam czym :) Obudowa mniej więcej TO92, tyle że dwie nóżki.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2018-12-19 16:41:22
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Nie mam czym :) Obudowa mniej więcej TO92, tyle że dwie nóżki.

    https://www.mpcstuff.com/fuse-icp-n25-t05-50v-1-0a-a
    kai-mpc-4000/

  • 5. Data: 2018-12-19 17:09:23
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 16:41, Queequeg pisze:

    > https://www.mpcstuff.com/fuse-icp-n25-t05-50v-1-0a-a
    kai-mpc-4000/

    Znaczy że to są bezpieczniki 1A i to uszkodzone skoro nie
    ma za nimi napięcia...

    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2018-12-19 17:11:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Nie mam czym :) Obudowa mniej więcej TO92, tyle że dwie nóżki.

    Więc zwykły bezpiecznik półprzewodnikowy 1A.
    Jak już kolega wyżej/niżej dataszita podesłał.

    Gdzieś masz zwarcie.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2018-12-19 17:33:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 17:11:41 +0100, Irokez napisał(a):

    > Więc zwykły bezpiecznik półprzewodnikowy 1A.
    > Jak już kolega wyżej/niżej dataszita podesłał.
    >
    > Gdzieś masz zwarcie.

    Dzięki wszystkim za pomoc. Kupię, podmienię i się zobaczy :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2018-12-19 17:49:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    > Jak już kolega wyżej/niżej dataszita podesłał.
    >
    > Gdzieś masz zwarcie.

    Dzięki wszystkim za pomoc. Kupię, podmienię i się zobaczy :)

    PS. Przyszło mi do głowy zapytać o odwracalność tego zabezpieczenia. Czy
    kiedy zadziała to już do wymiany czy po ustaniu zwarcia wraca do swojej
    funkcji?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2018-12-19 18:18:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > PS. Przyszło mi do głowy zapytać o odwracalność tego zabezpieczenia. Czy
    > kiedy zadziała to już do wymiany czy po ustaniu zwarcia wraca do swojej

    Do wymiany
    Zanim wstawisz nowe, sprawdź miernikiem czy faktycznie masz zwarcie.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2018-12-20 18:54:17
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 18:18, Irokez pisze:

    > Do wymiany
    > Zanim wstawisz nowe, sprawdź miernikiem czy faktycznie masz zwarcie.

    Podepnij w zamian żarówki 24V 21W jeśli zaświecą pełną mocą to musisz
    znaleźć uszkodzenie zanim nowe bezpieczniki wlutujesz.

    --
    pzdr, j.r.