  • 21. Data: 2010-02-24 13:54:21
    Temat: Re: Kawasaki ZR7
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hm39jc$98i$...@a...news.neostrada.pl
    > Ivam pisze:
    >
    >> 2000 i niby 23k mil
    >
    > zdecydowanie niby.

    Nie tak bardzo zdecydowanie;) To wychodzi kolo 35kkm, a lancuch rozrzadu byl
    oryginalny. Poza tym kompresja b.dobra, walki w glowicy praktycznie
    niezuzyte, w ogole to zakladalem, ze przebieg jest skrecony o polowe (czyli,
    ze ma ~45k mil), ale po pogrzebaniu w silniku, sklaniam sie w kierunku, ze
    nie duzo jest cofniety. Jedyny pytajnik, na ktory za nic nie znam odpowiedzi
    to czy zawory byly regulowane, bo akurat sa w polowie zakresu podawanego
    przez ksiazke. Nie wiem ile w tym prawdy, ale mechanik z yamahy stwierdzil,
    ze czesto gesto (acz nie zawsze) w tych silnikach szybciej sie lancuch
    nierzadu skonczy niz zawory bedzie trzeba regulowac.

    A, ze nie znam mechanika za dobrze, to pytanie do ogolu: ktos cos wie na ten
    temat?

    > no rozrzad.

    Eeee tam...

    > Ale maila napisales za dnia wiec wiosną.

    Gdyby nie pokrywa lodowa na drodze, to tak ;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 22. Data: 2010-02-24 13:57:14
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 24 Lut, 14:26, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > zdecydowanie niby.

    > no rozrzad.

    A to mnie właśnie zawsze zastanawia. Mania wymiany rozrządu, to już
    jakaś choroba? Na Allegro same sprzęty 20-30kkm każdy w opisie "po
    wymianie rozrządu". To samo u mnie, na napinaczu jeszcze ponad połowa
    a każdy mówi, że przy przebiegu 40kkm przydałoby się wymienić
    rozrząd :-) Pytanie do tych co wymieniali: po co wymienia się rozrząd
    skoro z łańcuchem się nic nie dzieje a na napinaczu jest jeszcze sporo
    miejsca?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 23. Data: 2010-02-24 14:02:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 24 Lut, 14:54, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

> [...]
    > ze ma ~45k mil), ale po pogrzebaniu w silniku, sklaniam sie w kierunku, ze
    Co 35kkm wymieniać łańcuch rozrządu? :-) Co prawda to Kawasaki (nie ma
    co porównywać z jamachą) i inny silnik... ale przebieg prawie 36kkm, a
    napinacz wysunięty może z 2/5.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 24. Data: 2010-02-24 14:10:28
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    8g2000yqh.googlegroups.com...
    > Pytanie do tych co wymieniali: po co wymienia się rozrząd
    > skoro z łańcuchem się nic nie dzieje a na napinaczu jest jeszcze sporo
    > miejsca?

    Po nic;) U mnie zaczynal dzwonic, napinacz sie sprawdza w okreslonej pozycji
    walu, wiec musialem najpierw wszystko poustawiac, zeby wyjac napinacz. Byl
    wyciagniety do konca, wiec zdecydowalem sie na wymiane.

    A co do allegro - tam w ogole prawie nie ma sprzetow, w ktorych trzeba cos
    zrobic. Sa same gotowe do sezonu, po wymianie wszystkiego co sie da. To
    zdjecie co dalem wczesniej (z dospawanym "czyms" do napinacza) - ta maszyna
    tez miala wymieniony rozrzad przed sprzedaza;)

    > a każdy mówi, że przy przebiegu 40kkm przydałoby się wymienić
    > rozrząd :-)

    Zalezy w czym;) Tak jak wczesniej napisalem - koles z yamahy mowil mi, ze w
    FZS'ach lancuch rozrzadu pada szybciej niz zachodzi potrzeba regulacji
    zaworow (ksiazka podaje co 42kkm).

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 25. Data: 2010-02-24 14:12:59
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    AZ pisze:

    > A to mnie właśnie zawsze zastanawia. Mania wymiany rozrządu, to już
    > jakaś choroba? Na Allegro same sprzęty 20-30kkm każdy w opisie "po
    > wymianie rozrządu".

    Ale to chyba nie znaczy calego rozrzadu, moze napinacza albo lancuszka ?

    > To samo u mnie, na napinaczu jeszcze ponad połowa
    > a każdy mówi, że przy przebiegu 40kkm przydałoby się wymienić
    > rozrząd :-) Pytanie do tych co wymieniali:

    A to nie do mnie pytanie. W ZX po dobrze ponad 100 kkm lancuszek mial
    jakies tam zuzycie i w sumie mozna by go dla przyzwoitosci po tych nastu
    latach wymienic, ale jezdzi ten sam do dzis.

    > po co wymienia się rozrząd
    > skoro z łańcuchem się nic nie dzieje a na napinaczu jest jeszcze sporo
    > miejsca?

    A serwisowki tych moto co podaja ?
    Bo moze tak ma byc.
    Chociaz IMO 100 kkm to jest minimum ktore lancuch rozrzadu powinien zrobic.

    KJ
    EXC

  • 26. Data: 2010-02-24 14:15:37
    Od: zuzka600f <z...@o...pl>

    Czesc :)

> [...]
    > nie duzo jest cofniety. Jedyny pytajnik, na ktory za nic nie znam odpowiedzi

    Ivam, glupio tak gasic czyjs optymizm, ale:
    - Suzi GSXF600 nalatalem 100k i lancuch wymagal wymiany po 60kkm,
    sprzegla nie musialem tykac
    - CBR1000F dokulalem do 130albo150k (Corio Ci powie) - lancuch tak
    samo - co 60 kkm, sprzeglo j.w. (i Corio chyba tez go nie robil)
    - teraz bielizniarka 1050 - 50 kkm zrobione i nawet nie mysle o takich
    wymianach ;)

    Pozdrawiam :)
    Tomek

  • 27. Data: 2010-02-24 14:16:38
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 14:54:21 +0100, Ivam napisał(a):

    > Nie wiem ile w tym prawdy, ale mechanik z yamahy stwierdzil,
    > ze czesto gesto (acz nie zawsze) w tych silnikach szybciej sie lancuch
    > nierzadu skonczy niz zawory bedzie trzeba regulowac.

    Mój ma aktualnie ~36 kkm (2001 r., mam do niego książkę obsługi (był
    kupiony jako nowy w salonie w Polsce) więc być może nie mam za mocno
    skręconego licznika) i dla świętego spokoju podczas ostatniego przeglądu
    jesienno-zimowego poprosiłem o sprawdzenie luzów zaworowych. Mechanik
    stwierdził, że wymienił jedną płytkę, a i to lekko na siłę (różnica była
    minimalna) - wszytskie luzy idealnie w tolerancjach. Także coś w tym
    jest.
    Tak BTW to wg serwisówki zawory w tym silniku reguluje się co 42 kkm.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 28. Data: 2010-02-24 14:22:14
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości grup
    ..
    > A serwisowki tych moto co podaja ?

    Moja do fazera na ten temat milczy - przynajmniej ja nie znalazlem.

    > Bo moze tak ma byc.
    > Chociaz IMO 100 kkm to jest minimum ktore lancuch rozrzadu powinien
    > zrobic.

    Ponoc w FZS'ach 50kkm to jest max dla lancucha rozrzadu. Z napinaczami
    roznie. Czasem padnie przed lancuchem, czasem dluuuugo po. Ale jak bedzie to
    Ci powiem jak bede zmienial lancuch nastepnym razem;)

    A do AZ:
    > co porównywać z jamachą) i inny silnik... ale przebieg prawie 36kkm, a
    > napinacz wysunięty może z 2/5.

    To u mnie po wymianie lancucha, napinacz na dzien dobry wysunal sie do
    polowy - i (znowu) podobno tak ma byc w tym modelu.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 29. Data: 2010-02-24 14:25:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 24 Lut, 15:12, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > Ale to chyba nie znaczy calego rozrzadu, moze napinacza albo lancuszka ?

    No ja nie mówię, że całości ale łańcuszek w moto z przebiegiem
    20-30kkm?

    > A to nie do mnie pytanie. W ZX po dobrze ponad 100 kkm lancuszek mial
    > jakies tam zuzycie i w sumie mozna by go dla przyzwoitosci po tych nastu
    > latach wymienic, ale jezdzi ten sam do dzis.

    Myślę, że u mnie podobnie nakula :-)

    > A serwisowki tych moto co podaja ?
    Pewnie "if necessary" podobnie jak do reszty, a tu łańcuszek to
    wychodzi jak materiał eksploatacyjny ;-)
    > Bo moze tak ma byc.
    > Chociaz IMO 100 kkm to jest minimum ktore lancuch rozrzadu powinien zrobic.

    Jestem podobnego zdania, dlatego dziwi mnie ta mania wymieniania
    łańcucha w paroletnim moto.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 30. Data: 2010-02-24 14:31:02
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Uzytkownik "zuzka600f" <z...@o...pl> napisal w wiadomosci grup
    9g2000yqm.googlegroups.com...
    > Ivam, glupio tak gasic czyjs optymizm, ale:

    Moj optymizm (co do przebiegu) jest bardzo ostrozny;) Moze przebieg ma
    wiekszy, albo po poogladaniu, pomierzeniu stwierdzam, ze niezaleznie od
    prawdziwego przebiegu silnik jest bardzo zdrowy (kompresja wszedzie rowno po
    14, a ogladalem takiego, ktory mial ~40kkm i mial po 9), walki rozrzadu nie
    wykazuja zadnych problemow, zawory tak samo.

    > - Suzi GSXF600 nalatalem 100k i lancuch wymagal wymiany po 60kkm,
    > sprzegla nie musialem tykac

    Z tym sprzeglem nie wiem jak bylo i jak jest, bo poprzedni wlasciciel nic ze
    sprzeglem nie robil.

> [...]
    > samo - co 60 kkm, sprzeglo j.w. (i Corio chyba tez go nie robil)
    > - teraz bielizniarka 1050 - 50 kkm zrobione i nawet nie mysle o takich

    A co ile tam sie zawory reguluje? Seba juz wspomnial - w FZS'ie co 42kkm, co
    mi sie wydaje wartoscia absurdalnie wysoka.

    A tak BTW do Seby: z tego co rozumiem u Ciebie rozrzad nie byl robiony? Nie
    wiesz ile Ci napinacza zostalo?

    --
    pzdr:
    Ivam