  • 11. Data: 2017-03-17 11:42:07
    Temat: Re: Kicad - sam początek
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 11:30, Piotr Gałka pisze:

    > Ja zawsze wszystko instalowałem w systemowej, a swoje dane trzymałem w
    > innej.
    > Czy nie jest tak, że jakby system trzeba było przeinstalować to
    > wszystkie instalowane programy (nawet nie w partycji systemowej) i tak
    > należy przeinstalować bo wpisują się w jakieś rejestry i jakoś się z
    > systemem integrują?

    Jak instalujesz od nowa to musisz i programy od nowa zainstalować. Ale
    ja stosuję Clonezillę i robię sobie obraz partycji systemowej i z
    programami oraz małej ukrytej systemowej niewidocznej normalnie w
    systemie. Programy wcześniej sobie oczywiście konfiguruję, ustawiam
    system jak lubię, defragmentuję. W razie "W" przywracam wszystko w
    kilkanaście minut do pozycji wyjściowej :P Wszystko jest jak świeżo po
    instalacji.

  • 12. Data: 2017-03-17 12:05:58
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 17.03.2017 o 11:30, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > wszystkie instalowane programy (nawet nie w partycji systemowej) i tak
    > należy przeinstalować bo wpisują się w jakieś rejestry i jakoś się z

    Czasami programy robione na niezależnych środowiskach trzymają wszystko
    w plikach konfiguracyjnych. Mi działają wszystkie starsze wersje Kicada
    mimo że w międzyczasie kilka razy zmieniałem system.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2017-03-17 12:12:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 11:42, szod pisze:

> [...]
    > system jak lubię, defragmentuję. W razie "W" przywracam wszystko w
    > kilkanaście minut do pozycji wyjściowej :P Wszystko jest jak świeżo po

    Do rozważenia, ale konieczność odtworzenia systemu zdarzyła mi się 2
    razy w ciągu ostatnich 10 lat (na 2 różnych komputerach). Jedno odbyło
    się bezboleśnie - podłączenie dysku z uszkodzonym systemem do drugiego
    komputera i sam zapytał, czy naprawić, a za drugim razem
    przeinstalowałem od zera.
    Zamiast odtwarzać zachowany stan po instalacji i konfiguracji
    wszystkiego (czyli np 5 lat temu) chyba jednak wybiorę instalację od
    nowa, bo tamto wszystko to starocie.
    P.G.

  • 14. Data: 2017-03-17 12:20:52
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 12:12, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > się bezboleśnie - podłączenie dysku z uszkodzonym systemem do drugiego
    > komputera i sam zapytał, czy naprawić, a za drugim razem

    Zgadza się, jak wspomniałem to w razie "W", żeby było mniej roboty. Sama
    aktualizacja systemu to jakiś koszmar. Mi to szło godzinami. Ostatnio
    mam wrażenie że specjalnie utrudniają żeby W10 instalować. Gdzieś w
    otchłani internetu jest plik z wszystkimi aktualizacjami do W7. To nieco
    ułatwia sprawę.

    > Zamiast odtwarzać zachowany stan po instalacji i konfiguracji
    > wszystkiego (czyli np 5 lat temu) chyba jednak wybiorę instalację od
    > nowa, bo tamto wszystko to starocie.

    Można sobie zaktualizować programy. Ale ja, jak mi system działa
    stabilnie robię sobie od czasu do czasu takie nowe obrazy partycji.

    Każdy robi jak mu wygodniej :P

  • 15. Data: 2017-03-17 12:31:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 12:20, szod pisze:

    > Zgadza się, jak wspomniałem to w razie "W", żeby było mniej roboty. Sama
    > aktualizacja systemu to jakiś koszmar. Mi to szło godzinami.

    Do W7 dotarliśmy dopiero w lutym. Instalację rozczaił brat. Ja tylko
    wykonuję krok po kroku zapisane przez niego instrukcje.
    System instaluję z pendrive'a.
    Ten duży plik z upgrade'ami ma jakieś błędy, i przed nim trzeba jedną
    czy dwie aktualizacje zrobić osobno.
    Nie wiem ile dokładnie całość (z wszystkimi driverami) zajmuje ale chyba
    zdecydowanie ponad godzinę. Tyle, że te najdłuższe rzeczy się puszcza i
    robi się samo, można zająć się czymś innym.
    P.G.

  • 16. Data: 2017-03-17 15:43:48
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 12:31, Piotr Gałka pisze:

    > Nie wiem ile dokładnie całość (z wszystkimi driverami) zajmuje ale chyba
    > zdecydowanie ponad godzinę. Tyle, że te najdłuższe rzeczy się puszcza i
    > robi się samo, można zająć się czymś innym.

    Godzinę? Jak ja ostatnimi czasy stawiałem W7, to mi kilka dni nie chciał
    się połączyć z aktualizacjami. Samo pobranie i zainstalowanie to według
    tego pikuś.

  • 17. Data: 2017-03-17 15:50:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 15:43, szod pisze:

    > Godzinę? Jak ja ostatnimi czasy stawiałem W7, to mi kilka dni nie chciał
    > się połączyć z aktualizacjami. Samo pobranie i zainstalowanie to według
    > tego pikuś.

    Pisałem o instalowaniu wszystkiego z pen-drive'a i kompletu aktualizacji
    też z pliku na tym pen-drive a nie z sieci. O ile pamiętam najdłużej
    właśnie instalowały się te aktualizacjie. Chyba dłużej niż sam system.
    P.G.

  • 18. Data: 2017-03-17 22:03:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 15:43, szod pisze:
    > Godzinę? Jak ja ostatnimi czasy stawiałem W7, to mi kilka dni nie chciał
    > się połączyć z aktualizacjami.
    To samo przeżywałem. Nie wiedziałem dlaczego jeden rdzeń cały czas szedł
    na 100%.
    Jak się dowiedziałem, że to wina aktualizacji, to kilka dni mi zeszło
    zanim to ogarnąłem. Tam nie ma żadnego aktywnego paska postępu. Człowiek
    siedzi i nie wie, czy zawiesiło się czy jednak coś tam robi.
    Zostawiłem w spokoju i po dwóch dniach przemieliło i działa do dziś.

    Robert

  • 19. Data: 2017-03-17 22:35:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-16 o 12:27, Piotr Gałka pisze:
    > Postanowiłem przenieść się z Protela 3 na KiCada.
    >
    > Zainstalowałem KiCad 4.0.5 i już na samym początku mam problem.
    Tak to już w życiu jest że czasami aby zrobić krok do przodu czasami
    trzeba się cofnąć,mi nowa wersja kikada nie za bardzo podoba się bo ma
    bibloteki w chmurze,
    dlatego najczęściej robię w starej i Tobie do nauki także to proponuję,
    odinstaluj tą nową i zaistaluj tą
    http://www.fixdll.info/kicad_stable-2013.07.07-bzr40
    22_win_full_version.exe/m-download-49841.html

    ale w głównym katalogu "C", tam będziesz miał pełne prawa.
    Potem w dowolnym edytorze wyedytuj w katalogu KiCad\share\template\
    kicad.pro, kawałek mojego:

    [eeschema]
    version=1
    LibDir=E:/roboczy/_bibloteki;E:/roboczy/_bibloteki/n
    owa/lib
    NetFmtName=
    RptD_X=0
    RptD_Y=100
    RptLab=1
    LabSize=60
    [eeschema/libraries]
    LibName1=moja_kikad
    LibName2=device
    LibName3=transistors
    LibName4=conn
    LibName5=linear
    LibName6=regul
    LibName7=74xx
    LibName8=cmos4000
    LibName9=adc-dac
    LibName10=memory
    LibName11=xilinx
    LibName12=special
    LibName13=analog_switches
    LibName14=audio
    LibName15=interface
    LibName16=philips
    LibName17=display
    LibName18=siliconi
    LibName19=opto
    LibName20=atmel
    LibName21=power
    LibName22=w_vacuum
    LibName23=w_analog
    LibName24=w_connectors
    LibName25=w_device
    LibName26=w_logic
    LibName27=w_memory
    LibName28=w_microcontrollers
    LibName29=w_opto
    LibName30=w_relay
    LibName31=w_rtx
    LibName32=w_transistor
    [pcbnew]
    version=1
    LastNetListRead=
    UseCmpFile=1
    PadDrill=0.600000000000
    PadDrillOvalY=0.600000000000
    PadSizeH=1.500000000000
    PadSizeV=1.500000000000
    PcbTextSizeV=1.500000000000
    PcbTextSizeH=1.500000000000
    PcbTextThickness=0.300000000000
    ModuleTextSizeV=1.000000000000
    ModuleTextSizeH=1.000000000000
    ModuleTextSizeThickness=0.150000000000
    SolderMaskClearance=0.000000000000
    SolderMaskMinWidth=0.000000000000
    DrawSegmentWidth=0.200000000000
    BoardOutlineThickness=0.100000000000
    ModuleOutlineThickness=0.150000000000
    [pcbnew/libraries]
    LibDir=E:/roboczy/_bibloteki;E:/roboczy/_bibloteki/n
    owa;E:/roboczy/_bibloteki/nowa/moduly
    LibName1=moja_pcb
    LibName2=connect
    LibName3=discret
    LibName59=w_smd_trans
    LibName60=w_switch
    LibName61=w_to

    przesuwasz numerację biblotek i dodajesz swoją ścieszkę do katalogu z
    biblotekami wpierw schematowe potem pcb.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 20. Data: 2017-03-17 22:42:02
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/17/17 17:35, Janusz wrote:

> [...]
    > odinstaluj tą nową i zaistaluj tą
    > http://www.fixdll.info/kicad_stable-2013.07.07-bzr40
    22_win_full_version.exe/m-download-49841.html

    Nie ma przymusu korzystania z bibliotek na githubie. W linuksowej wersji
    KiCada można zainstalować pakiet z lokalnymi bibliotekami. Dostaje się
    też wersję lokalną pliku fp-lib-table którym trzeba zastąpić ten "chmurowy".

    Jacek.