  • 21. Data: 2017-03-17 22:49:32
    Temat: Re: Kicad - sam początek
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/17/17 17:35, Janusz wrote:
    > W dniu 2017-03-16 o 12:27, Piotr Gałka pisze:
    > odinstaluj tą nową i zaistaluj tą
    > http://www.fixdll.info/kicad_stable-2013.07.07-bzr40
    22_win_full_version.exe/m-download-49841.html

    Zamiast ściągać KiCada z podejrzanych serwisów z plikami, lepiej udać
    się wprost do źródła. Na http://kicad-pcb.org/download/windows/ na dole
    strony jest link do starej wersji stabilnej. Przynajmniej będzie wiadomo
    co się instaluje.

    Jacek

  • 22. Data: 2017-03-17 23:39:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 22:42, Jacek Radzikowski pisze:

    22_win_full_version.exe/m-download-49841.html

    > Nie ma przymusu korzystania z bibliotek na githubie. W linuksowej wersji
    > KiCada można zainstalować pakiet z lokalnymi bibliotekami. Dostaje się
    Ale ja nie używam linuksowej wersji, a z przenoszeniem tego na dysk jest
    za dużo pierdzielenia, nawet opisy tego są ale mi się nie chce,
    za stary jestem i wygodny.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 23. Data: 2017-03-18 02:50:51
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/17/17 18:39, Janusz wrote:

    22_win_full_version.exe/m-download-49841.html

    > Ale ja nie używam linuksowej wersji, a z przenoszeniem tego na dysk jest
    > za dużo pierdzielenia, nawet opisy tego są ale mi się nie chce,
    > za stary jestem i wygodny.

    Ja nie każę ci instalować linuksa, ale jeśli tam są lokalne biblioteki,
    to z pewnością też są dostępne na windows. Jak poszukasz chwilę to
    pewnie znajdziesz, tylko szukaj na oficjalnej stronie, a nie w jakiś
    dziwnych plikowniach.
    W najgorszym przypadku możesz ściągnąć wszystkie biblioteki na dysk sam
    i szybkim "wyszukaj i zamień" zmodyfikować plik z informacjami o
    bibliotekach.

    Jacek.

  • 24. Data: 2017-03-18 03:59:53
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/17/17 21:50, Jacek Radzikowski wrote:

> [...]
    > W najgorszym przypadku możesz ściągnąć wszystkie biblioteki na dysk sam
    > i szybkim "wyszukaj i zamień" zmodyfikować plik z informacjami o

    Zerknąłem na zawartość paczki z najnowszym stabilnym kicadem (4.0.6) dla
    windows: wszystkie biblioteki już tam są, tyle że domyślny plik
    mapowania odwołuje się do githuba. W dystrybucji też są pliki mapowań
    dla innych konfiguracji, łącznie z lokalnymi bibliotekami. Wystarczy
    albo podmienić mapowanie systemowe, albo zrobić lokalne dla swojego konta.

    Jacek.

  • 25. Data: 2017-03-18 11:24:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-18 o 03:59, Jacek Radzikowski pisze:

    22_win_full_version.exe/m-download-49841.html

    > Zerknąłem na zawartość paczki z najnowszym stabilnym kicadem (4.0.6) dla
    Mam poprzednią wersję, zobaczę na nową.

> [...]
    > dla innych konfiguracji, łącznie z lokalnymi bibliotekami. Wystarczy
    > albo podmienić mapowanie systemowe, albo zrobić lokalne dla swojego konta.

    Ok, dzięki za info.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 26. Data: 2017-03-19 05:17:04
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/18/17 06:24, Janusz wrote:
    > Mam poprzednią wersję, zobaczę na nową.

    Nie będę zniechęcać Cię do zainstalowania najnowszej wersji, ale
    najpierw sprawdź czy nie masz już zainstalowanych bibliotek lokalnych ze
    starszej wersji.

    A tak przy okazji to warto przygotować lokalną wersję używanych
    bibliotek, niezależną od tego co jest w pakiecie. Niestety biblioteki
    potrafią się zmienić z wersji na wersję i może to być nieco upierdliwe.
    Wystarczy że przekopiujesz te które używasz w bezpieczne miejsce (gdzie
    nie zostaną nadpisane przez instalator nowej wersji), i zmodyfikujesz
    ścieżki w pliku mapowań. Nie zapomnij zrobić kopii twojego pliku
    mapowań, bo może zostać nadpisany przez instalator.

    Jacek

  • 27. Data: 2017-03-19 14:26:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-19 o 05:17, Jacek Radzikowski pisze:

    > Nie będę zniechęcać Cię do zainstalowania najnowszej wersji, ale
    > najpierw sprawdź czy nie masz już zainstalowanych bibliotek lokalnych ze
    > starszej wersji.
    Pewnie jakieś są.

    > A tak przy okazji to warto przygotować lokalną wersję używanych
    > bibliotek, niezależną od tego co jest w pakiecie. Niestety biblioteki
    > potrafią się zmienić z wersji na wersję i może to być nieco upierdliwe.
    Dlatego mam swoje bibloteki, z standartowych korzystam tylko z
    podstawowych elementów.

    Oki :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 28. Data: 2017-03-20 17:22:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 22:35, Janusz pisze:

    > Tak to już w życiu jest że czasami aby zrobić krok do przodu czasami
    > trzeba się cofnąć,mi nowa wersja kikada nie za bardzo podoba się bo ma
    > bibloteki w chmurze,

    Dzięki za zawartość kicad.pro - nie omieszkam przyjrzeć się.

    Tego KiCad 4.0.6 (wcześniej 4.0.5) instaluję na komputerze bez
    połączenia z siecią. Podmiana pliku fp-lib-table powoduje, że pracuje z
    bibliotekami lokalnie na dysku.

    Nie chcę starszej wersji bo zainteresowałem się nim głównie z powodu (o
    ile rozumiem) niedawno wprowadzonych funkcjonalności pokazanych na
    filmikach:
    http://kicad-pcb.org/discover/pcbnew/
    P.G.

  • 29. Data: 2017-03-20 17:32:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > ścieżki w pliku mapowań. Nie zapomnij zrobić kopii twojego pliku
    > mapowań, bo może zostać nadpisany przez instalator.

    O ile się zorientowałem to dla bibliotek footprintów działa to tak, że
    przy pierwszym uruchomieniu jak w kartotece
    Użytkownicy\Piotr\AppData\Roaming\kicad\ nie ma pliku fp-lib-table to
    kopiuje go z dystrybucji.
    Jak się edytuje listę to działa się na tym skopiowanym pliku więc nowa
    dystrybucja nie powinna nic podmienić.
    Z bibliotekami dla schematów zmierzają chyba w tym samym kierunku, ale
    jeszcze nie doszli do celu.
    P.G.