  • Data: 2017-08-10 08:26:31
    Temat: Kiedy dyski wyjda z uzytku?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> szukaj wiadomości tego autora

    Przy goleniu refleksja mnie naszła - zastanawiajłem się, czy i jak za naście/dziesiąt
    lat odczytam dane - że być może dyski dożyją do ostatnich dni z wielu nas (no nie
    wiem, czy to dobra, czy zła wiadomość ;-))
    W komputerach ciągle coś się zmienia i trudno połączyć ze sobą części z różnych lat
    rozwoju technologicznego. A dyski się trzymają. Jedyna zmiana (owszem istotna, ale są
    przejściówki) to złącze ISA na złącze Sata. Zasilanie jak było 5V/12V tak nadal jest.
    Rozmiar 3 1/2'' jak był tak i jest. Pierwszy raz na twardym dysku pracowałem 25 lat
    temu, pamiętam, że Caviar, nie pamiętam pojemności (co za różnica, skoro przeciętny
    dokument w Wordzie miał wóczas 2 KB (dwa kilobajty), w następnym komputerze był 40 MB
    chyba też WD (Corel był dyskożerny i szybko zjadł tę pojemność ;-), później 8 GB
    Seagate (dopiero co go podłączałem dla skopiowania danych). Wygląda na to, że
    kuśtykając z laseczką(*) czy przy balkonikach będziemy w kieszeni piżamy mieli całe
    nasze życie na twardym 3 1/2'' ;-))

    (*) Rodzaj laseczki zależy od portfela - stary czy nowy ;-))