  • 1. Data: 2014-12-22 08:47:44
    Temat: Kiedy jest gołoledź?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam
    Auto Skoda Octavia roczna,
    +4 i krzyczy uwaga może być gołoledź.

    Ja zawsze myślałem że woda zamarza od 0 stopni celsjusza.
    Ale może się coś zmieniło.

  • 2. Data: 2014-12-22 09:15:56
    Temat: Re: Kiedy jest gołoledź?
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    Witam
    Auto Skoda Octavia roczna,
    +4 i krzyczy uwaga może być gołoledź.
    -------

    Czeski film :)

  • 3. Data: 2014-12-22 09:21:05
    Od: <2...@...092105.invalid> (Tom N)

    Bolko w
    ups.com>:

    > Witam
    > Auto Skoda Octavia roczna,
    > +4 i krzyczy uwaga może być gołoledź.

    A gdzie masz kochaniutki czujnik termometru?

    > Ja zawsze myślałem że woda zamarza od 0 stopni celsjusza.

    Dobrze myślałeś, tylko nie rozumiesz

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Go%C5%82oled%C5%BA

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2014-12-22 09:43:30
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
[...]

    -------------------

    Oczywiście _może_być__
    To jest prawda. Przy +4 jak piszesz na otwartej przestrzeni, to może być
    około zera w tunelu, na wiadukcie czy moście. I wtedy niedoświadczony
    kierowca (a przecież to takim mają przecież głównie pomagać takie
    ostrzeżenia)
    może być mocno zaskoczony "no jak to, przecież było na plusie".
    Dotąd pamiętam (a było to już lat paręnaście temu) samochód, który przebił
    się
    przez barierkę i spadł z wiaduktu w Poznaniu. Było nad ranem, trochę
    mgliście,
    wilgotno, a na wiadukcie cieniutki lód. Różnica w wyglądzie nawierzchni
    woda/lód żadna.
    Chyba wiele termometrów samochodowych ostrzega przy leciutkim plusie
    około zera a nie dopiero poniżej zera. Wtedy to nawet nowicjusz widzi,
    że na ulicy szron, śnieg lub coś takiego.

    ZZ

  • 5. Data: 2014-12-22 10:08:11
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 grudnia 2014 09:43:30 UTC+1 użytkownik ZZZ napisał:
    > Chyba wiele termometrów samochodowych ostrzega przy leciutkim plusie
    > około zera a nie dopiero poniżej zera. Wtedy to nawet nowicjusz widzi,
    > że na ulicy szron, śnieg lub coś takiego.

    Moj Fiat ostrzega przy +3. Czujnik jest jakis metr nad ziemia, wiec
    przy gruncie moze byc wtedy mniej.

    Pozdrawiam
    MK

  • 6. Data: 2014-12-22 10:13:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Dec 2014 23:47:44 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
    > Auto Skoda Octavia roczna,
    > +4 i krzyczy uwaga może być gołoledź.
    >
    > Ja zawsze myślałem że woda zamarza od 0 stopni celsjusza.
    > Ale może się coś zmieniło.

    Biora poprawke na dokladnosci - i termometru i reszty pomiaru - wszak
    nie maja czujnika przy asfalcie ...

    J.

  • 7. Data: 2014-12-22 10:43:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-12-22 o 08:47, Bolko pisze:
    > Witam
    > Auto Skoda Octavia roczna,
    > +4 i krzyczy uwaga może być gołoledź.
    I bardzo dobrze.
    > Ja zawsze myślałem że woda zamarza od 0 stopni celsjusza.
    Tak jest faktycznie.
    Różnica polega na tym, że temperatura jezdni może być, i najczęściej
    jest inna od temperatury powietrza. W zeszły piątek rano przy +4 na
    otwartej przestrzeni było mniej więcej przyczepnie, ale po wjeździe do
    lasu była szklanka. Na 4 biegu koła buksowały.
    Jacek

  • 8. Data: 2014-12-22 12:22:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > Auto Skoda Octavia roczna,
    > +4 i krzyczy uwaga może być gołoledź.
    >
    > Ja zawsze myślałem że woda zamarza od 0 stopni celsjusza.

    A widział kiedy grad wiosną albo latem?
    A przecież grad to lód, a mrozu w lecie nie ma...
    Wystarczyło w gimnazjum na lekcjach uważać :-)
    T.

  • 9. Data: 2014-12-22 12:55:11
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    6...@g...com
    *Bolko* napisał(-a):

    > Auto Skoda Octavia roczna,
    > +4 i krzyczy uwaga może być gołoledź.
    >
    > Ja zawsze myślałem że woda zamarza od 0 stopni celsjusza.
    > Ale może się coś zmieniło.

    Przy -8 też zamarza a o gołoledzi już Cię ostrzegć nie będzie :P

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 10. Data: 2014-12-22 12:59:05
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-12-22 08:47, Bolko wrote:

    > +4 i krzyczy uwaga może być gołoledź.
    >
    > Ja zawsze myślałem że woda zamarza od 0 stopni celsjusza.
    > Ale może się coś zmieniło.

    Ja takie cos traktuje jako podpowiedz ze mozna spodziewac
    sie roznych zjawisk zwiazanych z temperatura zblizajaca
    sie do zera, a to ze wczesniej w garazu bylo milo i cieplo
    niekoniecznie oznacza ze jest tak dookola. Ot, przypominajka
    i wzmagacz czujnosci a nie arbitralna informacja ze bedzie tak
    a nie inaczej ;)

    --

    memento lorem ipsum