  • 11. Data: 2002-04-24 11:14:58
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem ?
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    "Marcin Wojtczuk" <r...@b...pl> wrote in message
    news:1485956.XAFRqVoOGU@fastviper.viper.lan...

    [....]

    Obawiam sie ze nic nie zrobisz. To republika kolesi.

  • 12. Data: 2002-04-24 11:15:01
    Od: vrv <s...@p...onet.pl>

    Nie przejmuj sie tymi fanatykami IRCa... ircnet umiera.. tak samo jak dalnet
    i cala reszta podobnego badziewstwa.. wszytskio przechodzi na chaty :) a co
    do porzadkow na ircnecie - sluchaj, tam sa ludzie, ktorzy sie sami ze soba
    trzymaja - towarzytswo wzajemnej adoracji - nikogo nie wpuszczaja - takie
    hermetyczne cos.. a jak wiadomo, kazde tego typu "spoleczenstwo" ma swoje
    odchyly, szczegolnie jesli odosobnienie trwa dlugo... wiec pozwol tym
    kolesiom w grubych okularach, co admynuja na tych swoich uczelniach bawic
    sie w Bogow! niech sie banuja, kickuja.. itp.. z pesrspektycy czasu i tak
    dojdziesz do wniosku, ze ircnet to straszna nedza i wypaczenie.. a co do
    zarzutow innych, ze to NTG to uwazam, ze jak najbardziej jest to problem
    poslkiego internetu i kilku oszolomow (tych shoo, itp.), ktorzy niby to
    zabraniaja stawiania botow i klonow.. a sam widzisz co sie dzieje.... z
    reszta te kicki na kanalach, invity na #warszawa i innych.. komu to ma
    sluzyc?? zamias banowac ludzi wizli by sie chlopaki za robote, a nie brzydko
    mowiac popierdulke.. koniec narzekania :)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2002-04-24 11:15:05
    Od: "miab" <m...@s...pl>

    Maciej Biwejnis napisał(a) w wiadomości: ...

    >Polskie serwery podlinkowanie do sieci IRCNet nie sa komercyjne. Nie
    placisz
    >za dostep do nich, nie placisz za ich utrzymanie.

    A kto placi?

    miab

  • 14. Data: 2002-04-24 11:15:13
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@u...org.NO.SPAM>

    Marcin Wojtczuk wrote:

    [ciach o K:line slusznym czy tez nie]

    Polscy IRCOperatorzy od jakiegos juz czasu prowadza polityke
    uniemozliwiania dostepu do polskiej czesci IRCNetu zwyklym uzytkownikom.
    I nie mam tu na mysli poruszanego wyzej problemu K:linow dla osob
    naduzywajacych dostepu do sieci, utrudniajacych zycie innym ircownikom
    i zaklocajacym poprawnosc dzialania sieci serwerow IRC. Te K:liny sa
    potrzebne, i w wiekszosci wypadkow sa "stawiane" slusznie. Mam na mysli
    uniemozliwianie dostepu do sieci IRC osobom ktore zasad tamze panujacych
    nie lamia. A sposoby sa na to roznorakie: brak dostepu dla osob bez
    RevDNS (wyjatkiem byl tu tylko jeden z pieciu serwerow w .pl), czy tez
    limity nakladane na ilosc polaczen z serwerami irca. A przyklady
    upierdliwosci takiego postepowania spotykam na codzien: w sieci 10
    komputerow podpietych do 1Mbps neostrady na irca moze wejsc _najwyzej_
    jedna osoba na raz (oczywiscie z +r) - powodem ma byc zmienny adres IP
    uniemozliwiajacy stala identyfikacje klienta na IRCu. Pomine fakt
    ze numer IP nie zmienil sie od blisko 4 miesiecy (czyli od uruchomienia
    tam Neostrady) i zmienny, to on poki co, jest wylacznie w cenniku TEPSy.
    W domu mam to samo: maly LAN podpiety do sieci poprzez ISDNa ze zmiennym
    IP. Jedna sesja na ircu na raz, a reszta uzytkownikow moze zobaczyc
    Too many connections... przy probie polaczenia.
    Kolejna rzecz: na polaczenia z hostow o zmiennym IP narzucane sa
    restrykcje (+r) uniemozliwiajace (glownie, choc nie tylko) pelnienie
    funkcji operatora kanalow ircowych. Osobiscie mam to w nosie, wejde
    przez jakis tunel czy tez ze zdalnego hosta, nie ma problemu. Co mam
    jednak powiedziec zwyklemu, przecietnemu uzytkownikowi takiego LANa,
    nie majacemu pojecia zielonego o dzialaniu sieci i zasadach w niej
    panujacych, w momencie kiedy nie moze wejsc na irca - bo nie i juz ?
    Pomijajac restrykcje - Panowie IRCOperatorzy - moze warto skonczyc
    z uniemozliwianiem dostepu do sici IRCNetu uzytkownikom, bo to w koncu
    dla nich ta siec stworzono, moze czas na zwiekszenie tych bezsensownie
    nisko ustawionych limitow na ilosc polaczen? Nie mam na mysli zniesienia
    ich calkowicie, czy tez likwidacji +r, ale ustaleniu na poziomie nieco
    wyzszym - bo to co mamy teraz to jest paranoja.

    PS. Celowo nie wysylam tego posta na pl.irc, jak od dawna wiadomo
    pl.irc nie jest grupa nadajaca sie do jakiejkolwiek rzeczowej dyskusji,
    a zeby sie o tym przekonac wystarczy chwile poczytac ;>

    pozdr!
    Bartek

  • 15. Data: 2002-04-24 11:15:18
    Temat: Re: Kiedy kto zrobi porzšdek z IRCnetem ?
    Od: Marcin Wojtczuk <r...@b...pl>

    begin Marcin Król quotation:

    > Ponizej odpowiedni do tego przypadku wycinek:
    >
    > - >---------------------------------------------------
    --------<
    > - | Warunki korzystania z serwera poznan.irc.pl:              |
    > - | 1. Uzytkownik zgadza sie z decyzjami odpowiednich         |
    > - |    IRC Operatorow (dotyczacymi dzialania sieci irc
    ).      |
    > - | 2. IRC Operator nie musi tlumaczyc sie ze swoich decyzji. |
    > - | 3. Jesli nie zgadzasz sie z tymi warunkami, rozlacz sie.  |
    > - \---------------------------------------------------
    --------/

    O ja głupia...

    Dziękuję za wyjaśnienie mi ;>
    Moja noga więcej na IRCnecie nie postanie.

    --
    [ FastViper ] [ http://boo.pl/~fastviper ]
    If Bill Gates had a dime for every time a Windows box crashed...

  • 16. Data: 2002-04-24 16:39:49
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Aguirre wrote:

    > Nie, tu się mylisz. Znaczna część łączy dostępowych i serwerów
    > o których mówisz, utrzymywana jest w sieciach uczelnianych za pieniądze
    > podatników - w tym również moje.
    > Pieniądze na utrzymanie łączy, serwerów i ich administratorów
    > pochodzą z puli przeznaczonej na działalność edukacyjną i naukową.
    > Moim zdaniem trudno o większe marnotrawstwo publicznych środków
    > - i z tym właśnie należałoby zrobić w końcu porządek.

    Nie płacisz za opiekę nad nimi. Nie utrzymujesz stanowiska ircoperatora.
    A serwer bez opieki nie jest serwerem. Oni to robią bo tak -
    umieją/lubią/chcą/whatever. Nikt Ci nie każe zgadzać się z tym - stąd w
    motd masz to co masz - nie podoba się - nie używaj.

    --
    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 17. Data: 2002-04-24 16:39:52
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Bartosz Mierzwiak wrote:

    > A sposoby sa na to roznorakie: brak dostepu dla osob bez
    > RevDNS (wyjatkiem byl tu tylko jeden z pieciu serwerow w .pl)

    I to ma być "be" ? Dla mnie to wspaniale, że admini tegoż ircnetu
    starają się zapewnić maksymalnie dobry poziom rzeczonego. Oczywiście
    wiesz, że prawidłowo skonfigurowany host z dostępem do Internetu posiada
    prawidłowy revDNS ?

    Tak, to kwestia administratorstwa danej sieci, jak skonfigurują te
    hosty.

    > czy tez limity nakladane na ilosc polaczen z serwerami irca.

    Rozumiem, iż jakbyś serwował usługę utrzymującą połączenie przez długi
    czas, to na swoim serwerze nie ustawiłbyś żadnych limitów na takie
    usługi ?

    > Nie mam na mysli zniesienia
    > ich calkowicie, czy tez likwidacji +r, ale ustaleniu na poziomie nieco
    > wyzszym - bo to co mamy teraz to jest paranoja.

    No popatrz, a ja obserwuję tendencję wzrostową od jakiegoś czasu.

    > PS. Celowo nie wysylam tego posta na pl.irc, jak od dawna wiadomo
    > pl.irc nie jest grupa nadajaca sie do jakiejkolwiek rzeczowej dyskusji,
    > a zeby sie o tym przekonac wystarczy chwile poczytac ;>

    Więc skoro masz na tyle czasu na gardłowanie na polipie poczytaj o
    moderowaniu i napisz RFD zmieniającą status pl.irc na moderowaną.

    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 18. Data: 2002-04-24 16:40:00
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem ? [OT, *sigh*]
    Od: Piotr Szmitkowski <j...@S...gdziekolwiek.pl>

    Wiadomość napisana przez: Aguirre:

    > Płacę i wymagam. Tak byłoby przynajmniej w normalnie funkcjonującym
    > systemie - niestety - nie u nas.

    Hmm, moze trzeba odpalic jakis serwer komercyjnie. Powiedzmy 10 zl
    miesiecznie za I:line.
    Ale i tak bylyby problemy. Z jednej strony czlowiek ktory-
    'placi i wymaga by strzec go przed takeoverami', z drugiej strony
    czlowiek ktory - 'placi i wymaga by takeovery byly mozliwe'....

    -- DURNA ARGUMENTACJA --

    Place za utrzymanie drog ale jakos nie moge wyjechac na nie walcem
    albo bigfootem. CZEMU ja sie pytam! CZEMU! Place i wymagam.
    Przeciez ludzie ktorzy klada asfalt powinni przewidziec ze bede jezdzil
    do pracy 40 tonowym pojazdem, to czemu nie moge! A przeciez place!

    W normalnym kraju byloby inaczej! W takiej boskiej Ameryce moglbym sobie
    kupic walec drogowy i te dwa kilometry ktore mam do pracy pokonywac
    walcem drogowym jesli mialbym taka fantazje. I nikt nie moglby mi wlepic
    mandatu!

    ps.
    1) NTG -> pl.irc
    2) porzadek tak, samowola nie. Jesli shog postawil k:line mial powod,
    akurat co do tego watpliwosci nie mam :)
    3) Jest EFNet, Undernet, DalNet, i jeszcze inne sieci...

    --
    jackal
    (:) P.I.G.S. Member

  • 19. Data: 2002-04-24 16:40:04
    Temat: Re: Kiedy ktos zrobi porzadek z IRCnetem ?
    Od: "Mr.FX" <m...@c...pl>

    [...]
    >Wydaje mi się, że jedynym sensownym rozwiązaniem umożliwiającym
    >funkcjonowanie IRCnetu na zdrowych, rynkowych zasadach jest jego
    >pełna komercjalizacja.

    Są przecież setki albo i tysiące innych sieci IRC.
    Załóż sobie swoją 'skomercjalizowaną' sieć ;>

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 20. Data: 2002-04-24 16:40:06
    Od: Lukasz Trabinski <l...@l...wsisiz.edu.pl>

    Bartosz Mierzwiak <b...@u...org.no.spam> wrote:

    > PS. Celowo nie wysylam tego posta na pl.irc, jak od dawna wiadomo
    > pl.irc nie jest grupa nadajaca sie do jakiejkolwiek rzeczowej dyskusji,
    > a zeby sie o tym przekonac wystarczy chwile poczytac ;>

    Czyli wygląda mniej więcej tak, jakby wyglądał ircnet bez restrykcji?

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*