  • 91. Data: 2002-04-28 17:43:56
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem?
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl> wrote:
    > problem w tym, ze IRCop blokuje dostep wszystkim klientom ISP,
    > a nie osobie robiacej syf,

    Nie było innej możliwości...

    > potem ISP stara sie, zeby userzy
    > mogli byc identyfikowani przez IRCopa

    Chwalebne.

    > (co jet przy tym typie uslugi na maxa skomplikowane),

    Zapytajcie np. Astercity, jak im się to udało.

    > niestey IRCop przysyla maila, ze rozpatrzenie sprawy przesuwa
    > o kilkanascie miesiecy bo dostal maile od kilku oszolomow

    O, nie. Najpierw ircop dostaje list od niejakiego dyrektora Krakowiaka,
    który go straszy sądem, a potem niejaki Wabia na www.now-acc.pl zachęca
    swoich użytkowników do wysyłania listów do ircopa, jako sprawcy K:line.
    Potem dopiero oszołomy przysyłają listy.

    To, co mi się udało znaleźć, umieściłem na
    http://akson.sgh.waw.pl/~chopin/fiber.net/

    Przy okazji chciałbym *bardzo* poprosić o zakończenie tego wątku.

    p.

  • 92. Data: 2002-04-28 18:29:21
    Temat: Re: [OT] I:line
    Od: Paweł Świrek <d...@a...w.sig.pl>

    Marcin Wojtczuk wrote:

    > Wiem, że to nie jest problem polskiego internetu (tylko mój ;), ale:
    > Gdzie można więcej się o tym dowiedzieć ? Google milczy na "I: line".

    Jeśli masz dostęp do irca przez hosta, na który nie ma K: linii, to :
    1. Wchodzisz na irca
    2. spisujesz listę serwerów (pod ircII było to komendą /links)
    3. /stats i <server>
    To Ci poda listę I: linii. Sprawdź, czy na liście jest jakaś, która pasuje
    do twojej domeny.
    Wiem, że jest to małpia robota, ale to jest jedyny znany mi sposób.

    --
    Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, ICQ: 138677500
    mailto:p...@p...pl http://www.nzs.pl/~swierk/ +48607332755

  • 93. Data: 2002-05-06 02:23:37
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    Piotr KUCHARSKI wrote:

    > Nie było innej możliwości...

    nie chcialo sie ?

    > Chwalebne.

    a jednak komus sie chcialo.

    > Zapytajcie np. Astercity, jak im się to udało.

    widzisz w tym problem, ze nawet nie zadales sobie trudu, zeby dowiedziec sie jak to
    dzialalo
    FYI: klient kupowal w sklepie (calkowicie anonimowo) karte pre-paid z zdrapka potem
    biegl do komputera i
    dzwonil, z callbackiem lub bez, niestey TPSA nie zawsze przekazywala nam numer osoby
    dzwoniacej, przy zakupie
    nastepnej karty ident wygladalby inaczej... oczywiscie dalo sie to zrobic ale to
    jakby Cie nie interesowalo...
    latwiej bylo przesunac rozmowe o rok

    > O, nie. Najpierw ircop dostaje list od niejakiego dyrektora Krakowiaka,

    raczej od L.Wabi - zerknij do archiwum

    > który go straszy sądem

    ja bym to nazwal informowaniem... chyba ze jest sie osoba strachliwa

    > a potem niejaki Wabia na www.now-acc.pl zachęca
    > swoich użytkowników do wysyłania listów do ircopa, jako sprawcy K:line.
    > Potem dopiero oszołomy przysyłają listy.

    to zle, ze poinformowalismy klientow ?
    mielismy troche dosc dzwoniacych kulturalnych inaczej

    > To, co mi się udało znaleźć, umieściłem na
    > http://akson.sgh.waw.pl/~chopin/fiber.net/
    >
    > Przy okazji chciałbym *bardzo* poprosić o zakończenie tego wątku.

    dlaczego ? od czasu wprowadzenia moderacji to chyba najdluzszy watek...

    MK, http://www.max.pl

  • 94. Data: 2002-05-06 02:23:49
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    Piotr Meyer wrote:

    > Nie chcę się czepiać, ale czy planując wdrożenie takiej usługi,
    > nie wzieliście nawet pod uwagę systemu pozwalającego w sposób
    > prosty i jednoznaczny na namierzenie rozrabiającego osobnika?

    bardzo chetnie to robilismy we wspolpracy z innymi ofiarami naszych klientow,
    niestety w tym przypadku info
    dotarlo do nas w postaci telefonow serwisowych

    > Gdybyście zrobili to od samego początku, zadbali o to, aby
    > informacja o sposobach kontaktu z Wami/możliwościach ścigania
    > zachowujących się nieodpowiednio typków była łatwo osiągalna
    > dla potrzebujących (czytaj: administratorów) to chyba sprawy
    > by nie było...

    nie byloby problemu gdyby wykazac odrobine dobrej woli, ale odpowiedz na nasz mail:

    FIBERNET:
    Informuje iz sprawe niewlasciwych zachowan w oparciu o logi jakie z
    pewnoscia posiadacie jestesmy rozwiazac z danym osobnikiem osobiscie
    gdyz wykazy i logi z polaczen posiadamy.
    Prosil bym tez o informowanie nas o taki postepkach a nie blokowanie
    domeny.
    Jestesmy bardzo zaniepokojeni waszymi decyzjami bez zadnych porozumien z
    nami czyli dysponentem domeny now-acc.pl czyli FIBERNETEM.
    IRCOP
    Chyba Ci się coś pomyliło. My nie musimy się z wami w żadnej
    sprawie porozumiewać. Nie jesteśmy z wami związani żadnym układem.

    ciezko uznac za zachete do pomocy/wspolpracy

    pozdrawiam,
    Marcin Krakowiak
    http://www.fiber.net.pl

  • 95. Data: 2002-05-06 02:23:52
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Sun, 28 Apr 2002 16:41:10 +0000 (UTC),
    Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl> pisze:

    > firma oferuje dostep do Internetu i nie daje gwarancji dostepu
    > do konkretnej uslugi (w tym przypadku IRCnetu) na jakims serwerze,
    > problem w tym, ze IRCop blokuje dostep wszystkim klientom ISP,
    > a nie osobie robiacej syf

    A zapewniłeś identyfikacje poszczególnych klientów?
    Nie. No i koniec tematu.

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 96. Data: 2002-05-06 02:23:55
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Sun, 28 Apr 2002 16:41:59 +0000 (UTC),

    > - nie na miesiac tylko o kilkanascie miesiecy bo maili pewnie bylo wiecej
    > - to nie ISP wyslal takiego maila do IRCopa, tylko klient ISP
    > - jestem ISP a nie userem IRC
    > - zaczalem pisac w tym watku po argumencie R.Redziaka: "Jeśli uważasz, że nie
    > jest, to porozmawiaj ze swoim providerem, żeby zapewnił lepszą identyfikację
    > użytkowników."
    > dalej nic dziwnego ?

    - ISP pokazał jakich ma użytkowników.
    - ISP namawiał do spamowania/mailbombingu.
    - Dalej nic dziwnego
    - EOT z mojej strony (req).

  • 97. Data: 2002-05-06 02:24:13
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    Marcin Wojtczuk <r...@b...pl> wrote:
    > Wchodzę na polska.irc.pl i widzę:

    > You are not welcome to this server: clones (shog@02/04/17)
    > --- Closing Link: FastViper[u...@n...telkab.pl] (K-lined:
    > clones (shog@02/04/17))

    > Kiedy ktoś z tymi ludźmi zrobi porządek ? O ile się nie mylę, IRCnet nie
    > jest prywatnym przedsięwzięciem, tak ? Czy już nie czas ukrucić samowolę
    > tego shog'a ? Takie coś odcina od IRC'a około 500 osób.
    > Jaki by nie był powód to metoda jest OKDP.

    > Co można z tym zrobić ? Skąd się można dowiedzieć kto kieruje IRCnetem ?
    > Chodzi mi o nazwiska i adresy. Bardzo proszę też o wyjaśnienia na jakiej
> [...]

    Mecz raczej swojego providera o proxy identa :) Problem jest w tym
    ze te 500 osob wygladaja tak samo - nie wiadomo czy ta ktora sie w
    danej chwili laczy jest ta ktora ostatnio rozrabiala, czy nie.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Oledzki
    e-mail address: ole(at)ans.pl

  • 98. Data: 2002-05-06 02:24:24
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    Maciej Korzen <m...@n...linux.sky.pl> wrote:

    > Wystarczy powołać kilkuosobowy komitet Naprawy Internetu z odpowiednim
    > organem wykonawczym i już możemy zamykać, co się nam nie spodoba.
    E... pomysl zeby naprawiac polski internet juz byl :) Sprawa
    cos ostatnio ucichla ale na pewno nad nia pracuja :)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 99. Data: 2002-05-06 02:24:36
    Od: "Aguirre" <-...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Wojtczuk" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
    > begin Marcin Krakowiak quotation:
    >
    > IRCnet instnieje bo IRCopowie odpalili procesy ircd. Oni ustalają zasady
    > dostępu. To tak jakbyś zrobił u siebie na podwórku huśtawkę i powiesił
    > kartkę kto się może bawić a kto nie.

    Dlaczego IRCopowie odpalili procesy ircd ?
    Na czyje polecenie ? Czy władze uczelni,
    której pracownikami są IRCopowie wiedzą czym zajmują się
    jej pracownicy (administratorzy) w godzinach pracy ?
    Czy władze uczelni mają swiadomość tego, że serwery
    przeznaczone do wspomagania prac naukowych, badawczych
    i dydaktyki są wykorzystywane jako _prywatne_ zabawki
    grupki użytkowników ?
    Czy naprawdę nikt nie dostrzega, że istnienie IRCnetu
    w Polsce w jego obecnej formie organizacyjnej jest
    zjawiskiem _patologicznym_ ?
    Nie mówie o sposobie zarządzania lecz o _finansowaniu_.
    Dlaczego budżet Państwa - czyli podatnicy - są zmuszeni
    do sponsorowania prymitywnej rozrywki grupki pasożytów ?

    Jeśli osoby administrujące oraz korzystające z IRC-a
    mają ochotę się w to bawić to niech do jasnej cholery
    sami za to płacą ! Kickujcie się i banujcie za własne
    a nie publiczne pieniądze !

    Aguirre

  • 100. Data: 2002-05-06 02:25:54
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Przemysław Maciuszko, napisał(a):

    > A co to ma wspólnego? Uważasz, że uczelnia jest właścicielem IRC-a? Super.

    Rozumiem ze IRC op z wlasnych funduszy oplaca serwer (sprzet) oraz lacza ?

    Czy tez z czyich jesli mozna sie spytac. Jezeli ze wlasnych to nie sprawy
    - jezeli idzie na uczelnianym sprzecie to sprawa robi troche sliska.

    Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

    God I want patience, and I WANT IT NOW!