  • 81. Data: 2002-04-28 13:32:59
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządekz IRCnetem ?
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Sat, 27 Apr 2002 14:08:49 +0000 (UTC),
    Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl> pisze:

    > - IRCOP nie jest wlascicielem uczelni

    W innym wątpi pisze, że to jego program (ircd)

    > - swoja decyzja wyrzadzil wymierna szkode firmie dostepowej

    Która nie miała prawa gwarantować nikomu dostępu do IRCNetu.

    > - w pewnym stopniu jest monopolista

    Dlatego serwerw jest dużo - ircopów też.

    > co bys powiedzial gdyby moj zdesperowany klient pojechal do
    > Warszawy i zastrzelil IRCopa i przy okazji kilku pracownikow
    > uczelni? slyszalem o bardziej blahych powodach morderstw

    ...dostałby K:omore.

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 82. Data: 2002-04-28 15:23:38
    Temat: [OT] I:line, było: Re: Kiedy ktoś zrobi porządekz IRCnetem ?
    Od: Marcin Wojtczuk <r...@b...pl>

    begin Paweł Świrek quotation:

    > I tu pudło. Można wejść na dowolny zachodni serwer posiadający
    > autoryzację dla Twojego adresu (I: linie) i da się wejść na te kanały.

    Wiem, że to nie jest problem polskiego internetu (tylko mój ;), ale:
    Gdzie można więcej się o tym dowiedzieć ? Google milczy na "I: line".

    --
    [ FastViper ] [ http://boo.pl/~fastviper ]
    begin This is not an attachment, if you think it is - don't tell anyone

  • 83. Data: 2002-04-28 15:23:54
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Sun, 28 Apr 2002 13:29:25 +0000 (UTC),
    Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl> pisze:

    > Po każdym liście typu: Posluchaj no ty kur..
    > odkładam decyzję o kolejny miesiąc. [...]

    > IMO problemem IRCnetu nie sa zasady tylko podejscie IRCopow

    A co to za podejście usera/admina 'posłuchaj no ty kur...' ?
    W takich wypadkach odpowiedź łagodnie powiedziana wygląda tak:
    "Pan wyjdzie, pan sie uspokoi, jak sie pan uspokoi to niech pan wroci."
    I taka zasada zostala imho wybrana - odroczenie na miesiac: do
    uspokojenia sie. Nie widze nic dziwnego.

  • 84. Data: 2002-04-28 15:24:58
    Od: "Yaro_eL" <j...@p...com>

    "Miros/law Baran" wrote

    > Obawiam się, że się mylisz.
    > To (dzięki Bogu) nie jest w żadnym razie republika.

    Obawiam się, że sie NIE mylisz.
    To nie jest republika.
    To jest dyktatura.
    :>

    --
    Yaro_eL

  • 85. Data: 2002-04-28 15:46:23
    Od: Michal Zalewski <l...@e...pl>

    On Sun, 28 Apr 2002, Paweł Świrek wrote:

    > ROTFL, ROTFL i jeszcze raz ROTFL!!! Niewykonalne. Takie coś, to jak
    > walka z wiatrakami.

    Szkoda, ze polip moderowany, Expert by sie tym szybko zajal.

    _
    Michal Zalewski [l...@b...bindview.com] [security]
    [http://lcamtuf.coredump.cx] <=-=> bash$ :(){ :|:&};:
    =-=> Did you know that clones never use mirrors? <=-=
    http://lcamtuf.coredump.cx/photo/

  • 86. Data: 2002-04-28 16:41:10
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak wrote:

    > Która nie miała prawa gwarantować nikomu dostępu do IRCNetu.

    a komus gwarantowala?
    nie obraz sie ale albo masz mnie za debila albo masz zerowe pojecie o tym co
    sprzedaje ISP
    firma oferuje dostep do Internetu i nie daje gwarancji dostepu do konkretnej uslugi
    (w tym przypadku IRCnetu)
    na jakims serwerze, problem w tym, ze IRCop blokuje dostep wszystkim klientom ISP, a
    nie osobie robiacej syf,
    potem ISP stara sie, zeby userzy mogli byc identyfikowani przez IRCopa (co jet przy
    tym typie uslugi na maxa
    skomplikowane), niestey IRCop przysyla maila, ze rozpatrzenie sprawy przesuwa o
    kilkanascie miesiecy bo dostal
    maile od kilku oszolomow

    MK
    http://www.max.pl

  • 87. Data: 2002-04-28 16:41:43
    Od: Robert Redziak <s...@s...plukwa.net>

    On Sun, 28 Apr 2002 13:30:28 +0000 (UTC), Marcin Krakowiak
    <m...@f...net.pl> wrote:

    > czyli user IRCnetu w przypadku niedogadania sie z IRCOPEM powinien napisac pismo do
    przelozonego
    > administratora... a moze administrator jest najwazniejsza osoba na uczelni bo moze
    profesorom zablokowac

    Pewnie może. Pewnie nie jeden już tak zrobił. Tylko po to
    przełożony admina wydelegował go do tych spraw, by samemu się
    tym nie zajmować i mieć czas na wykonywanie swoich obowiązków.

    > dostep do maila ?

    Zaczynasz się robić żałosny.

    > proponuje Ci glebokie zastanowienie nad tym jak w tej chwili dziala Internet

    No. Było głębokie.

    > ja w kazdym razie sprzedaje dostep klientom, po to zeby mieli dostep do "lasu"
    (miedzy innymi twojego),
    > oczywiscie mozesz za wstep do lasu pobierac oplaty, wykarczowac kawalek lasu,
    zablokowac dostep przez
    > postawienie plotu itp., mozesz ich nawet wypedzic...

    No, no, no właśnie. Zaczynasz łapać. Mogę w każdej chwili posłać
    ich na drzewo z mojego kawałka lasu. Jeśli zechcę, mogę to
    zrobić w każdej chwili i bez podania przyczyny. I póki jest to
    mój las, a z nikim umowy na jego dostępność nie podpisywałem,
    to ktokolwiek roszczący sobie prawo wstępu do niego może mi co
    najwyżej szkoczyć. Zapytaj się jeszcze Jasia, gdzie mogą mi
    skoczyć.

    > klienci kupuja u mnie dostep po to zeby wchodzic do lasu, co wiecej nie wiedza co
    ich moze spotkac, jest tez
    > sporo czynnikow wplywajacych na to jaki las wybiora

    Ale to jest *Twój* problem, że sprzedajesz prawo wejścia do nie
    swojego lasu.

    > nie, ale IRCNet nie istnieje tylko na serwerach IRC na polskich uczelniach, nie ma
    tez technicznych
    > przeslanek, zeby uruchomic dodatkowe serwery w Polsce

    Czy są, czy nie, zadecyduje Coord. A co do zagranicznych maszyn?
    Możesz spróbować się zlinkować, ale nie zdziw się, jak Cię
    odeślą do Coorda.

    > dyskutujesz o moich uslugach? na jakiej podstawie snujesz takie przypuszczenia?

    A to może ja sprzedawałem ludziom usługę obiecując im dostęp do
    IRCNetu, a potem lamentowałem po klinii na skutek nagromadzenia
    abuserii?

    > niestety otrzymalem maila
    > Po każdym liście typu:
    > Posluchaj no ty kur..
    > odkładam decyzję o kolejny miesiąc. Jak na razie termin
    > podjęcia decyzji w sprawie now-acc jest przewidziany na
    > maj 2001 i może ulec zmianie.

    I jesteś zdziwiony tym, że oberwałeś za zachowanie własnych
    userów?

    > IMO topic by sie nie pojawil gdyby nie podejscie IRCopow

    Może mają nadstawiać drugi policzek?

    > drogi internetowy macho.... Ty pewnie panujesz nad wszystkim

    Przynajmniej staram się. I nie wychodzę z założenia, że wszystko
    mi się należy.

    r.
    ________
    robert rędziak :: 1.0654205607477 j.w.g. :: rekin.plukwa.net

    e t a t o w y k a r m i c i e l t r o l l i

  • 88. Data: 2002-04-28 16:41:59
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

> [...]
    > I taka zasada zostala imho wybrana - odroczenie na miesiac: do
    > uspokojenia sie. Nie widze nic dziwnego.

    - nie na miesiac tylko o kilkanascie miesiecy bo maili pewnie bylo wiecej
    - to nie ISP wyslal takiego maila do IRCopa, tylko klient ISP
    - jestem ISP a nie userem IRC
    - zaczalem pisac w tym watku po argumencie R.Redziaka: "Jeśli uważasz, że nie jest,
    to porozmawiaj ze swoim
    providerem, żeby zapewnił lepszą identyfikację użytkowników."

    dalej nic dziwnego ?

    MK http://www.max.pl

  • 89. Data: 2002-04-28 17:42:32
    Od: Piotr Meyer <a...@r...pl>

    Marcin Krakowiak wrote:

    [...]

> [...]
    > (co jet przy tym typie uslugi na maxa skomplikowane), niestey IRCop
    > przysyla maila, ze rozpatrzenie sprawy przesuwa o kilkanascie miesiecy

    Nie chcę się czepiać, ale czy planując wdrożenie takiej usługi,
    nie wzieliście nawet pod uwagę systemu pozwalającego w sposób
    prosty i jednoznaczny na namierzenie rozrabiającego osobnika?

    Gdybyście zrobili to od samego początku, zadbali o to, aby
    informacja o sposobach kontaktu z Wami/możliwościach ścigania
    zachowujących się nieodpowiednio typków była łatwo osiągalna
    dla potrzebujących (czytaj: administratorów) to chyba sprawy
    by nie było...

    Pozdrawiam,
    Piotr 'aniou' Meyer

  • 90. Data: 2002-04-28 17:42:36
    Od: Maciej Anczura <s...@i...edu.pl>

    Robert Redziak wrote:

    > Czy są, czy nie, zadecyduje Coord. A co do zagranicznych maszyn?
    > Możesz spróbować się zlinkować, ale nie zdziw się, jak Cię
    > odeślą do Coorda.

    Dokładnie tak. O przypięciu nowych serwerów na terenie danego kraju
    może zadecydować tylko lokalny koordynator.

    Więcej o linkowaniu nowych serwerów można poczytać chociażby tutaj:
    http://www.ircnet.com/index.php?&p=2&mid=6&id=8

    --
    Maciej Anczura