  • 1. Data: 2010-11-13 13:36:50
    Temat: Kiedy wreszcie dubbing?
    Od: Dezerter <d...@o...pl>

    Od paru dobrych lat cały czas czekam i czekam, aż jakaś telewizja
    wzorem tych z zachodu i wschodu wprowadzi polski dubbing przynajmniej
    w części pozycji skierowanych dla dorosłego widza i jakoś doczekac się
    nie mogę. To już nawet w Rosji odchodzą od lektora na rzecz dubbingu
    którego tam jest całkiem sporo. To co się wyprawia w Polsce jest po
    prostu chore. Wprawdzie teraz dubbinguje się znacznie więcej niż w
    początkowych latach 21 wieku, ale wciąz tego mało. TVP w okolicach
    2007 r zrobiła badanie opinii publicznej z której wynikało, że lektora
    i dubbing popiera w równym stopniu 45% społeczeństwa i nic, dalej mamy
    Knapika czy Szydłowskiego czytającego po raz 10 ten sam film tyle, że
    dla innej stacji. Mam nadzieję, że Disney wprowadzi w końcu do Polski
    swój kanał Disney Cinemagic, wtedy mielibyśmy duże szanse na
    zdubbingowanie takich filmów jak "Stare wygi", "Skarb narodów",
    "Piraci z Karaibów", "Ojciec Panny Młodej", "Starsza Pani musi
    zniknąć" czy "Pogromcy duchów". Wspomniane filmy gościły już na
    Cinemagic we Francji i w Niemczech. Disney od jakiegoś roku na swoich
    kanałach dubbinguje wszystko jak leci(poza dokumentami) więc jakieś
    podstawy do tego ma. Nawet przyznają się do tego, że robią badania
    opinii publicznej na temat dubbingu które są ponoć obiecujące.
    Oczywiście poza Disneyem dubbing stosuje też Nickelodeon, ale kanał
    jest trudno dostepny. Do tego grona mozna też zaliczyć Cartoon Network
    który ma wyemitować 18 grudnia b.r. film Spielberga z 1985r pt.
    "Goonies". Ponoć mają do niego dorobić dubbing(na TCM oczywiście leci
    z lektorem), ale wciąz tego mało. Przydałby się chociaż jeden kanał na
    wzór C+ który dubbingowałby dobre filmy. Mamy tyle lat kapitalizmu w
    Polsce a nasze stacje wciąz mówią, że są biedne co jest oczywiście
    kłamstwem patrząc na zyski takiego Polsatu czy TVN.

    ----
    Jedyne forum w Polsce poświęcone dubbingowi do seriali i filmów dla
    dorosłych:
    www.dubbing.fora.pl

  • 2. Data: 2010-11-13 14:01:51
    Temat: Re: Kiedy wreszcie dubbing?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 13 Nov 2010 05:36:50 -0800 (PST), Dezerter napisał(a):

    > Od paru dobrych lat cały czas czekam i czekam, aż jakaś telewizja
    > wzorem tych z zachodu i wschodu wprowadzi polski dubbing przynajmniej
    > w części pozycji skierowanych dla dorosłego widza i jakoś doczekac się

    Oby nigdy - wystarczy, że pszczółka Maja mówiła głosem Pippi Langstrumpf,
    Sindbada i Bolka (tego od Lolka), Garfield i Stuart malutki głosem Shreka a
    Stirlitz głosem Jana Kazimierza.
    Dubbing jest dla analfabetów nie umiejących przeczytać napisów. Precz z
    fałszowaniem oryginalnej ścieżki dźwiękowej filmu.
    To już lektor jest o niebo lepszy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-11-13 14:03:34
    Od: "Arek." <a...@a...2a.pl>

    tylko do filmów rysunkowych zgoda
    do innych pozycji filmowych niech nawet nie myślą wprowadzać chyba że będę
    miał wybór

    Arek.

  • 4. Data: 2010-11-13 20:21:32
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > Dubbing jest dla analfabetów nie umiejących przeczytać napisów. Precz z
    > fałszowaniem oryginalnej ścieżki dźwiękowej filmu.

    Twórca wątku jak sam pisze jest targetem dla CN i Disneya wiec nie ma
    się co dziwić :) Gadające małpki, pieski tudzież czarodzieje całkiem
    dobrze brzmią z dubbingiem bo ich oryginalny głos jest prawdę
    powiedziawszy również nie oryginalny :)

  • 5. Data: 2010-11-13 20:21:47
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Dubbing jest dla analfabetów nie umiejących przeczytać napisów. Precz z
    > fałszowaniem oryginalnej ścieżki dźwiękowej filmu.

    zawsze mi sie przypomina : mysme Borgowie, opor je marny, budete
    asymilowani - tak jakoś to leciało. W każdym razie zabijali śmiechem

    ToMasz

  • 6. Data: 2010-11-13 20:51:10
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    W dniu 13-11-2010 14:36, Dezerter pisze:
> [...]
    > w części pozycji skierowanych dla dorosłego widza i jakoś doczekac się
    > nie mogę. To już nawet w Rosji odchodzą od lektora na rzecz dubbingu

    widocznie w rosji skala matolstwa poszla gwaltownie w gore, nam po
    maturach giertycha tez to grozi. mam nadzieje ze u nas oprocz bajek
    nigdy do tego nie dojdzie, wrecz czekam az w koncu zaczna puszczac filmy
    z oryginalna sciezka i polskimi napisami.

  • 7. Data: 2010-11-13 21:07:13
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Dezerter" napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > wzorem tych z zachodu i wschodu wprowadzi polski dubbing przynajmniej
    > w części pozycji skierowanych dla dorosłego widza i jakoś doczekac się

    I całe szczęście. Ja był bym za usunięciem lektora, i zastąpieniem go
    napisami. W takim na przykład "6 zmyśle" nawet lektor to jest profanacja,
    która psuje cały film.

  • 8. Data: 2010-11-13 21:20:57
    Od: Padre <P...@n...net>

    > I ca?e szcze?cie. Ja by? bym za usunieciem lektora, i zast?pieniem go
    > napisami. W takim na przyk?ad "6 zmy?le" nawet lektor to jest profanacja,
    > która psuje ca?y film.

    Lektor w pewnym stopniu zagłusza dialogi choć dobry potrafi jakby
    "rozmyć się" w tle, tymczasem napisy szczególnie w filmach z długą listą
    dialogową mocno odwracają uwagę od tego co dzieje się na ekranie tym
    bardziej jeśli widz nie ma zbyt dobrego wzroku. Moim zdaniem przwaga
    napisów nad lektorem jest wtedy gdy spełniaja funkcje pomocniczą a 75%
    rozumie się z oryginalnego dialogu.

    Widzę to po sobie, angielskojęzyczne filmy preferuję z napisami ale np.
    francuskie zdecydowanie z lektorem.

  • 9. Data: 2010-11-13 22:25:04
    Od: Dezerter <d...@o...pl>

    On 13 Lis, 21:51, Wampir Energetyczny
    <a...@g...pl> wrote:

> [...]
    > nigdy do tego nie dojdzie, wrecz czekam az w koncu zaczna puszczac filmy
    > z oryginalna sciezka i polskimi napisami.

    Nie musisz czekać bo już to masz. Na chwilę obecną co najmniej 10
    polskojęzycznych stacji umożliwia wybór ściezki oryginalnej nie licząc
    HBO i C+. Same napisy w naszym nadwiślańskim kraju nie przejdą.
    Próbowało juz wielu i prawie zawsze kończyło się na zamianie na
    dubbing bądź lektora. Jedyne filmy jakie widuję w telewizji z napisami
    to "Upiór w operze" i "Lśnienie". Teraz Fox stara się emitować w
    oryginale "Głowę rodziny" i "Simpsonów". Nie mam tego kanału, ale
    pewnie po roku z tego zrezygnują.

  • 10. Data: 2010-11-14 08:44:02
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    7...@t...googlegroups.com
    *Dezerter* napisał(-a):

> [...]
    > wzorem tych z zachodu i wschodu wprowadzi polski dubbing przynajmniej
    > w części pozycji skierowanych dla dorosłego widza i jakoś doczekac się

    I mam nadzieję, że nie doczekasz. Ale nie dlatego ze miałbyś opuścić ten
    padół łez, ale dlatego, że nikomu nie będzie się chciało bawić w
    artystyczne spierdolenie filmu przez podłożenie dubbingu. Dopuszczam
    napisy, lektora, ale nigdy dubbingu. Jak ogladałem "Noc w muzeum" na
    Polsacie, to myślałem że zwrócę treść żołądka. Drugą część która już
    czeka na obejrzenie, obejrzę z napisami albo wcale.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675