  • 11. Data: 2017-03-23 07:29:32
    Temat: Re: Kiedy wymieniać olej?
    Od: p...@g...com

    Dwa linki niżej jest wymiana oleju po 500 tkm po odkręceniu korka jest masło ;-)
    Olewanie serwisu olejowego w przypadku starszych aut jest nagminne choć oszczędności
    są raczej skromne olej mineralny lub polsyntetyk do tego filtron
    i zamykamy się w 100 płn plus usługa czyli jesteśmy w przedziale dobrych wycieraczek
    :-)
    Nowsze turbodiesle z pdf tego nie tolerują zresztą nie przesadzajmy nawet 5w30 plus
    dobry filtr manna to max 150 pln plus usługa

  • 12. Data: 2017-03-23 10:56:04
    Temat: Re: Kiedy wymienia? olej?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2017 o 22:41, gobo pisze:
    > Hej!
    > Podczas wymiany zawsze ogladam filtr (mam wklad w Hyundaiu, wiec jest to
    > latwe). Nigdy nie widzialem na nim czegos niepokojacego.

    Z drugiej strony jak filtr ujeb... to wiadomo, że działa(ł). Jak czysty
    to na dwoje babka wróżyła - albo olej czysty, albo filtr wszystko
    puszcza (albo idzie bokiem).

    Shrek

  • 13. Data: 2017-03-23 11:17:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, March 22, 2017 at 11:41:19 AM UTC+1, Trybun wrote:

    > Ciekawe co ma na myśli ów Husiatyński. Bo moim zdaniem oczywiste jest że
    > przy dużej prędkości na autostradzie degradacja oleju następuje szybciej
    > niż na zwykłym "perkotaniu" w jeździe miejskiej.

    W sumie silnik najbardziej sie zuzywa przy odpalaniu na zimno, wiec pewnie olej przy
    okazji tez (jakies przedmuchy, nagar, opilki...). Jazda po kilka(nascie) km dziennie
    raczej jest bardziej szkodliwa niz znacznie dluzszy przejazd autostrada.

    http://superauto24.se.pl/porady/kiedy-silnik-samocho
    du-zuzywa-sie-najszybciej-dlaczego-nie-warto-katowac
    -zimnej-jednostki_600006.html

    WS

  • 14. Data: 2017-03-23 11:46:26
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-23 o 11:17, WS pisze:

> [...]
    >
    > http://superauto24.se.pl/porady/kiedy-silnik-samocho
    du-zuzywa-sie-najszybciej-dlaczego-nie-warto-katowac

    Masz rację, tylko że my nie rozważamy zużywania się silnika a oleju. A
    ten jakby nie patrzeć na wysokich obrotach i przy wyższych niż normalne
    temperaturach musi szybciej tracić pierwotne właściwości.

  • 15. Data: 2017-03-23 12:00:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, March 23, 2017 at 11:45:49 AM UTC+1, Trybun wrote:

    > Masz rację, tylko że my nie rozważamy zużywania się silnika a oleju. A
    > ten jakby nie patrzeć na wysokich obrotach i przy wyższych niż normalne
    > temperaturach musi szybciej tracić pierwotne właściwości.

    Tylko co to znaczy "zuzycie silnika"? Robia sie jakies przedmuchy, tarcie, opilki...
    Czesc tego leci w olej i prowadzi do jego przyspieszonej degradacji...
    Akurat wyzsza temp. silnika (cieczy chlodzacej) jest przy staniu w korkach, niz na
    autostradzie.

    http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
    t.baztech-article-BGPK-1839-6954/c/httpwww_bg_utp_ed
    u_plartarchiwum20motoryzacji2007jakobiec.pdf

    WS

  • 16. Data: 2017-03-24 08:35:59
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-23 o 12:00, WS pisze:

> [...]
    t.baztech-article-BGPK-1839-6954/c/httpwww_bg_utp_ed
    u_plartarchiwum20motoryzacji2007jakobiec.pdf

    Oczywiście nie sprawdzałem tego laboratoryjnie. Ale kiedyś robiłem
    długie trasy na europejskich drogach, ostatnimi czasy to głównie takie
    sobie perkotanie silnikiem na trasie dom-zakupy w pobliskim miasteczku.
    Sprawdzanie oleju wtedy - po przejechaniu 15-20tys/km ewidentnie można
    było wyczuć że olej jest w charakterystyczny sposób zużyty, zapach,
    lepkość, kolor itd. Jazda moim poprzednim autem - wiekową Vectrą jak i
    najnowszymi nabytkami - i po kilku latach olej nawet nie zmienił/a za
    bardzo zabarwienia,.. oczywiście wszystkie przypadki bazują na mniej
    więcej podobnym przebiegu.

    Druga sprawa, sporty motorowe - tu praca siników bazuje na wysokich
    obrotach i dużych prędkościach. I tu wydaje się nie ma najmniejszych
    szans przejeździć kilkadziesiąt tys km bez wymiany.

  • 17. Data: 2017-03-27 01:06:18
    Temat: Re: Kiedy wymieniać olej? cząstki.
    Od: "Olko" <p...@o...pl>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Ciekawe uwagi na temat zmiany oleju:
    > Przede wszystkim, wyznaczając interwał wymiany oleju, producent samochodu
    > myśli raczej o ,,cyklach pracy silnika", a nie przejechanych kilometrach.
    > ,,Kilometr pokonany w ciągu kwadransa w korkach, a kilometr przejechany na
    > autostradzie to z punktu widzenia eksploatacji samochodu dwie zupełnie
    > różne rzeczy" - mówi Andrzej Husiatyński.
    >
    > Dalej na:
    >
    > http://tinyurl.com/lp43qvy
    >
    > Ja tam zmieniam regularnie, ale znam takich, co to raz na 5 lat
    > wymieniają. Niby oszczędność, ale jeżdżą od awarii do awarii. Wolę
> [...]

    Po spalenia paliwa pozostają cząstki stałe
    przedostające się do oleju i działają jak papier
    ścierny. Filtr nie wszystko wyłapie.
    Dlatego należy wymieniać olej silnikowy.

  • 18. Data: 2017-03-27 02:20:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sranie w banie Olko uskuteczniasz. Owszem powstaja ale to nie jest weglik krzemu
    tylko wegiel w postaci sadzy. Taki wegiel ma bardzo dobre wlasnosci smarne. Jest np
    smar grafitowy. Grafit to odmiana wegla. Zeby zrobic smar musza zmielic grafit w pyl.
    I on nie rysuje chociaz drobinka grafitu jest kilka pierdylionow razy wieksza od
    atomu wegla jaki powstaje przy niepelnym spaleniu paliwa cieklego. Teraz jest akcja
    czyste powietrze i podaja ze wegiel kominami wylatuje. Widzial Ty kiedy zeby
    ekogroszek albo orzech z kominow wylatywal, albo chociaz mial?

  • 19. Data: 2017-03-27 08:18:44
    Temat: Re: Kiedy wymieniać olej? cząstki popiołu.
    Od: "Olko" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Owszem powstaja ale to nie jest weglik krzemu tylko wegiel w postaci
    > sadzy.

    Nie tylko sadza powstaje. Powstaje też popiół,
    którego część przedostaje się do oleju.
    Nagar w komorze spalania silnika nie jest sadzą.

    Wśród cząstek stałych znajduje się też popiół pochodzący między innymi z
    oleju, dodatków do paliw, czy produktów zużycia i korozji silników.