  • 1. Data: 2010-02-06 00:46:16
    Temat: Kilka migawek telefonicznych (w świetle tematu "do telefonistów" z p.m.e)
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Hejka koleżanki i koledzy!
    Po dyskusji na p.m.e porządziłem sobie w YouTube i znalazłem coś, czego
    chyba jeszcze nie podrzucałem:

    Strowger CAA-61 (32AB) z kieleckiego Wojewódzkiego Prezydium Rady
    Narodowej
    http://www.youtube.com/watch?v=xUOh9fCSgqw

    Praca testowa szukaczy, (film jest nawet full HD), starego typu.
    Zwróćcie uwagę na to, że w tej wersji zespół szczotek wraca tam, skąd
    przyszedł, i wybieraki te mają 3 elektromagnesy, trzeci, zwalniający,
    siedzi w głębi i widać, że przy spadaniu szczotek na chwilę przyciąga,
    widać po prawej jego kotwicę. Te elektromagnesy podobno lubiły się
    przepalać. Taka centrala ZTCW, pracowała jeszcze niedawno w Łosicach,
    ale czy to prawda, to nie wiem.
    http://www.youtube.com/watch?v=wcFpaI1Y_SE

    Mini-demo angielskiego Strowgera
    http://www.youtube.com/watch?v=670WFdU47M4

    Działająca (choc na wylocie) ARF-ka firmy Ericsson
    http://www.youtube.com/watch?v=5lAkv_F1G3g

    Brytyjska UAX-13 (z wyglądu 32AB) ewidentnie z obsługą central
    wiejskich, u nas AGatkami zwanych
    http://www.youtube.com/watch?v=mg0tlCEzJkI

    Pentaconta z Hiszpanii. Nie wrzucałbym (no, rejestry już elektroniczne),
    gdyby nie maszynka sygnałowa :))
    http://www.youtube.com/watch?v=Ahdd-r3Oq_o

    I na koniec - hiszpańska kuzynka Salme/OS - dlaczego kuzynka, tłumaczyć
    nie muszę, film wszystko powie :)
    http://www.youtube.com/watch?v=fz2Cb22f0Aw
    http://www.youtube.com/watch?v=ZwOlSgL--iM

    A jako bonus - sami zgadnijcie, co to :) (bardzo łatwe) :))
    http://www.youtube.com/watch?v=ZwOlSgL--iM
    Chciałbym mieć taki cymesik :)

    Tak miło powspominać trochę hstorii :)

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 2. Data: 2010-02-06 01:16:08
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 01:46:16 +0100, Araneus Diadematus napisał(a):

    > Tak miło powspominać trochę hstorii :)

    Piękny widok przed snem :-)

    Dzięki i dobranoc.
    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z

  • 3. Data: 2010-02-06 09:25:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 01:46:16 +0100, Araneus Diadematus napisał(a):

    > Tak miło powspominać trochę hstorii :)

    Ale to już było... i nie wróci więcej :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2010-02-06 09:48:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Araneus,

    Saturday, February 6, 2010, 1:46:16 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > widać po prawej jego kotwicę. Te elektromagnesy podobno lubiły się
    > przepalać. Taka centrala ZTCW, pracowała jeszcze niedawno w Łosicach,

    To jest centrala Autelco - mutacja Strowgera 32AA - z ruchem L
    (odwrócone) i powrotem przez pole a nie, jak w przypadku Strowgera -
    prostokątnym. Ponad 30 lat temu pracowałem na takiej - 400NN w Ozimku.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-02-06 22:46:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    Jeszcze parę lat i takie filmy będą kręcić o E-10B, EWSD czy 5ESS, a my
    będziemy sobie przypominać jak to fajnie wentylatory szumiały gdy
    klimatyzacja nawaliła.

  • 6. Data: 2010-02-08 19:45:31
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    nadir <n...@h...org> wrote:
    > Jeszcze parę lat i takie filmy będą kręcić o E-10B, EWSD czy 5ESS,
    > my będziemy sobie przypominać jak to fajnie wentylatory szumiały
    > gdy
    > klimatyzacja nawaliła.

    Eeee, a co to za atrakcja będzie? Film pokazujacy jak się drzwi
    otwierają? Jak za nimi rządek LEDów mryga? Elektromechaniczna
    centrala przynajmniej miała duszę... ;-)

    J.

  • 7. Data: 2010-02-08 20:30:25
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    koledzy opowiadali jak w Pentaconcie regulowało się jakieś styki, jak się
    źle ustawiło i włożyło do centrali to robiło się takie zwarcie, że żywym
    ogniem paliły się przekaźniki...
    ja nie dożyłem niestety tych czasów...

  • 8. Data: 2010-02-08 20:30:55
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a podobno psuła się prawie raz na dobę...

  • 9. Data: 2010-02-09 01:24:50
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:hkpseq$lta$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >a podobno psuła się prawie raz na dobę...

    Teraz lecę kimać, odpowiem później...

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 10. Data: 2010-02-09 01:26:17
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:hkpse3$lqj$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > koledzy opowiadali jak w Pentaconcie regulowało się jakieś styki, jak
    > się źle ustawiło i włożyło do centrali to robiło się takie zwarcie, że
    > żywym ogniem paliły się przekaźniki...

    Coś miałeś naplecione...

    > ja nie dożyłem niestety tych czasów...

    Oj, kiedy umarleś? :))