  • 1. Data: 2010-02-09 19:23:43
    Temat: Format numeru telefonicznego
    Od: Barto <t...@g...pl>

    Witam

    Nurtuje mnie takie oto pytanie czy istnieje jakiś oficjalny
    polski/międzynarodowy zapis numerów telefonu na przykład na wizytówkach
    stronach web itp? Czy powinno się pisać +48124455668 czy w jakiś inny
    sposób? Na przykład z spacjami, kropki, przecinkami, nawiasami itd?

    Barto

  • 2. Data: 2010-02-09 20:42:38
    Temat: Re: Format numeru telefonicznego
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "Barto" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inny
    > sposób? Na przykład z spacjami, kropki, przecinkami, nawiasami itd?

    Polecam lekturę:

    ITU-T Recommendation E.123 "NOTATION FOR NATIONAL AND
    INTERNATIONAL TELEPHONE NUMBERS".

    To w zasadzie jest jedyna podstawa do stosowania jakiejś tam notacji.

    Jeden z polskich planów numeracji krajowej przed rokiem 2000 podawał
    coś podobnego.

    A poza tym jak kto chce... Byle było jasno, czytelnie i jednoznacznie.

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 3. Data: 2010-02-09 21:10:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl> writes:

> [...]
    > coś podobnego.
    >
    > A poza tym jak kto chce... Byle było jasno, czytelnie i jednoznacznie.

    Dopóki jest tak, że inaczej się wybiera numer w kraju, a inaczej za
    granicą, dobrze jest czymś to '48' oddzielić. Dobrze jest też
    podzielić na grupy 2-3-cyfrowe, bo takie długie liczby źle się czyta.

    I należy się cieszyć, że odpadł problem ze 'wstawianiem zera' i że nie
    ma już kierunkowych do miast (*). 8-)

    MJ
    (*) No, prawie nie ma, z taryfy połączenie MM nie chce zniknąć...

  • 4. Data: 2010-02-09 21:27:32
    Od: Barto <t...@g...pl>

    Telesfor Baudot napisał:

    > Polecam lekturę:
    >
    > ITU-T Recommendation E.123 "NOTATION FOR NATIONAL AND
    > INTERNATIONAL TELEPHONE NUMBERS".
    >
    > To w zasadzie jest jedyna podstawa do stosowania jakiejś tam notacji.

    Czyli coś takiego:
    National (0607) 123 4567
    International + 22 607 123 4567

    A jak się to ma do obecnych numerów w Polsce powinniśmy podawać już nie w
    nawiasach i bez zera np: 12 333 4455? A komórki? 600 612 613?
    Bo już chyba nie (012) 333 4455 (0) 600 612 613.

    Barto

  • 5. Data: 2010-02-10 01:55:35
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > A jak się to ma do obecnych numerów w Polsce powinniśmy podawać już
    > nie w
    > nawiasach i bez zera np: 12 333 4455? A komórki? 600 612 613?

    Zdecydowanie tak. Jest to IMO jak najbardziej prawidłowy wariant pisania
    numeru. Jako, że numeracja jest już w całości skryta, i numery miejskie
    pisałbym tak samo, jak komórkowe, czyli tutaj dwie wersje 123 33 44 55
    (tak podaję swoją Sferię, ale i Srak-Ptaka także), albo 123 334 455 (tak
    też czasem podaję Sferię, ale i numer domowy)

    > Bo już chyba nie (012) 333 4455 (0) 600 612 613.

    Zdecydowanie nie, choć tu i ówdzie zero jeszcze działa... ale schyłkowo.
    Włosi sobie wtrącili zero i mają małą "srakę".

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 6. Data: 2010-02-10 13:20:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 09 Feb 2010 22:27:32 +0100, Barto wrote:
> [...]
    >nawiasach i bez zera np: 12 333 4455? A komórki? 600 612 613?
    >Bo już chyba nie (012) 333 4455 (0) 600 612 613.

    zdecydowanie juz nie 0 ani nawiasy. Bo ich po prostu nie ma.
    W zasadzie nie ma tez potrzeby podawac obu: +48-... powinno
    wystarczyc.

    Choc akurat kierunkowy to jakos bym oddzielil, a w komorce trzy
    pierwsze cyfry. Rodakom moze sie przydac dla lokalizacji numeru.

    Aczkolwiek w Niemczech to mialem problem - dodzwonic sie do
    sasiedniego miasteczka z hotelu, i badz tu madry - ile zer, ile cyfr.

    J.

  • 7. Data: 2010-02-10 14:54:48
    Od: "Slawek T." <t...@g...net>

    > Aczkolwiek w Niemczech to mialem problem - dodzwonic sie do
    > sasiedniego miasteczka z hotelu, i badz tu madry - ile zer, ile cyfr.

    Jeśli inny kierunkowy to z zerem, jeśli w tej samej strefie numeracyjnej
    to bez kierunkowego i bez zera.
    Długość numeru abonenta nie jest określony. (Może być 4, 5, 6, 7, 8 lub
    9 cyfr)
    Pozdrawiam
    ST

  • 8. Data: 2010-02-10 14:58:32
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-10 15:54, Slawek T. wrote:

    > Jeśli inny kierunkowy to z zerem, jeśli w tej samej strefie numeracyjnej
    > to bez kierunkowego i bez zera.
    > Długość numeru abonenta nie jest określony. (Może być 4, 5, 6, 7, 8 lub
    > 9 cyfr)

    Tylko problem, że długość numeru kierunkowego też nie jest określona,
    więc nie wiadomo, od której cyfry zacząć wybieranie strefowe :-(

  • 9. Data: 2010-02-10 15:08:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 15:58:32 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    >Tylko problem, że długość numeru kierunkowego też nie jest określona,
    >więc nie wiadomo, od której cyfry zacząć wybieranie strefowe :-(

    I nie wiadomo czy jestesmy w innej strefie czy nie, i czy rachunek za
    MM bedzie wyraznie wyzszy niz lokalny czy nie.

    Teraz na szczescie klopoty sie skonczyly - najprosciej zadzwonic z
    komorki :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-02-10 15:13:26
    Od: "Slawek T." <t...@g...net>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Tylko problem, że długość numeru kierunkowego też nie jest określona,
    > więc nie wiadomo, od której cyfry zacząć wybieranie strefowe :-(

    Racja