  • 11. Data: 2014-07-13 23:32:47
    Temat: Re: Kity a normy, CE, ROHS itd.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Jul 2014 23:00:26 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Z większości jajek fermowych nic się wykluć nie może -- są
    > to jaja dziewicze, czy jak kto woli, panieńskie.

    Wygląda na to, że dyskusja znowu idzie na boki i jak ostatnio, nie
    zostanie rozstrzygnie, czy do kitów CE potrzebne czy nie...

    --
    Marek

  • 12. Data: 2014-07-13 23:39:51
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-13 19:04, Andrzej pisze:

    > Znana firma AVT sprzedaje kity w 3 wersjach: sama płytka,
    > płytka+elementy i zmontowana płytka. Podpada pod CE?

    ostatnio dość mocno wgłębiałem się w temat CE na urządzenia
    elektroniczne, i uważam, że jeśli zmontowany kit nie jest częścią innego
    urządzenia (czyli posiada obudowę i potrafi samodzielnie spełniać jakąś
    funkcję), i jest dostępny w obrocie handlowym, to jak najbardziej
    powinien podpadać pod CE. nie przypominam sobie żadnego wyłączenia spod
    działania dyrektywy, które mogłoby mieć tu zastosowanie.

    @

  • 13. Data: 2014-07-14 00:00:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Wygląda na to, że dyskusja znowu idzie na boki i jak ostatnio,
    > nie zostanie rozstrzygnie, czy do kitów CE potrzebne czy nie...

    Z jajka można zrobić naleśnik, ale można je ugotować na miękko albo
    ukręcić suflet. Podobnie z kitu przeznaczonego do budowy termostatu
    da się zlutować zagłuszaczkę radiofiniczną. Tak więc CE dla worka
    z częściami nie ma sensu.

    To było proste pytanie, a Usenet nie jest do prostych pytań. On jest
    do Wyższych Celów. I do Dyskusji o Rzeczach Wzniosłych.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2014-07-14 00:12:21
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-07-13 23:39, Artur Miller pisze:

> [...]
    > powinien podpadać pod CE. nie przypominam sobie żadnego wyłączenia spod
    > działania dyrektywy, które mogłoby mieć tu zastosowanie.

    Ale kity z reguły nie mają obudowy. Najczęściej do polutowana płytka.
    Musisz dodać obudowę podłączyć jakiś pojemnik z bateriami albo kabelek
    zasilający.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2014-07-14 00:16:18
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-14 00:12, Mario pisze:

    > Ale kity z reguły nie mają obudowy. Najczęściej do polutowana płytka.
    > Musisz dodać obudowę podłączyć jakiś pojemnik z bateriami albo kabelek
    > zasilający.

    wersja "C", z tego co pamiętam, miewała obudowę :) ale dawno nie bawiłem
    się kitami AVT, więc...

    @

  • 16. Data: 2014-07-14 00:31:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Jul 2014 23:39:51 +0200, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:
> [...]
    > funkcję), i jest dostępny w obrocie handlowym, to jak najbardziej
    > powinien podpadać pod CE. nie przypominam sobie żadnego wyłączenia

    Większoś kitów nie jest sprzedawanych z obudową a niechlujny montaż
    użytkownika końcowego może spowodować wyjście z norm jakie spełniał
    wzorcowy prototyp. Poza tym kit może być urządzeniem, które po
    złożeniu nie działa, bo jest sprzedawane bez softu w mcu.
    Czy jest potrzebne CE do urządzenia, które nie działa?
    Sprzedawca ma odpowiadać za coś co sobie wgra użytkownik?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2014-07-14 00:34:29
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-07-14 00:16, Artur Miller pisze:

    > wersja "C", z tego co pamiętam, miewała obudowę :) ale dawno nie bawiłem
    > się kitami AVT, więc...

    A - płytka.
    A+ - płytka + zaprogramowany procek
    B - płytka + luzem elementy
    C - polutowana płytka.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2014-07-14 00:43:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Jul 2014 00:00:00 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Tak więc CE dla worka
    > z częściami nie ma sensu.

    Twoja logika do mnie przemawia, ale znając życie, że logika i prawo
    nie chadzają często wspólnymi ścieżkami, poproszę podstawę prawną,
    że do kitów CE niepotrzebne.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2014-07-14 01:21:27
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 lipca 2014 00:43:49 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Twoja logika do mnie przemawia, ale znając życie, że logika i prawo
    >
    > nie chadzają często wspólnymi ścieżkami, poproszę podstawę prawną,

> [...]

    A jaki ból przykleić nalepkę z CE. CE to deklaracja producenta że wyrób spełnia
    jakieś normy. Ja bym jeszcze dopisał żeby nie dawać małym dzieciom bo jest ryzyko
    połknięcia.

  • 20. Data: 2014-07-14 01:24:04
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-14 00:34, Mario pisze:

    > A - płytka.
    > A+ - płytka + zaprogramowany procek
    > B - płytka + luzem elementy
    > C - polutowana płytka.

    moze tak, uścislijmy, ze pod zgodnością z CE rozumiemy zgodność z
    normami sharmonizowanymi, wymaganymi dla danego produktu, czyli w naszym
    przypadku EMC, LVD i (od niedawna) RoHS.

    więc re EMC (według Guide for the EMC Directive 2004/108/EC):
    The EMC Directive defines "apparatus" as any finished appliance, or
    combination thereof made commercially available[...]
    A finished appliance is any device or unit that delivers a function and
    has its own enclosure.

    pozbawienie więc kitu obudowy to ciekawy wybieg, aby nie trzeba było
    podpadac pod wymagania dyrektywy 2004/108/EC

    LVD - zakładam, ze zasilamy kita z 5V ;)

    RoHS - mamy już "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI z dnia 8 maja 2013
    r. w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących ograniczenia stosowania
    niektórych niebezpiecznych substancji w sprzęcie elektrycznym i
    elektronicznym" transponujące dyrektywę 2011/65/EU (RoHS2) na polskie
    prawo, które podciąga zgodnośc z RoHS pod CE...

    reasumując - od 22 maja 2013 kity powinny być oznaczone znakiem CE z
    powodu podpadania ich pod dyrektywę RoHS2.

    ale to tylko moja opinia, wyrażona na podstawie przestudiowania
    ogólnodostępnych dokumentów :)

    @