  • 21. Data: 2014-07-14 01:30:21
    Temat: Re: Kity a normy, CE, ROHS itd.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Twoja logika do mnie przemawia, ale znając życie, że logika i prawo
    > nie chadzają często wspólnymi ścieżkami, poproszę podstawę prawną,
    > że do kitów CE niepotrzebne.

    Już drugi raz w ciągu ostatnich dni ktoś w tych okolicach chce ode mnie
    podstawy prawnej do podobnych rzeczy. A co to ja czytelnia Dzienników
    Ustaw jestem? Mam pdejrzenie graniczące z pewnością, że nie istnieje
    akt prawny, w którym by explicite napisano, że zestawy części do montażu
    nie wymagają deklaracji CE. Albo że wymagają. Czyli jak przyjdzie co do
    czego, to i tak spór będzie rozstrzygany przez sąd. Więc ja tu tylko
    dostarczam argumentów możliwych do użycia w sądowych przemówieniach.

    Jarek

    PS
    W miniony czwartek byłem w lokalnym sądzie rejonowym, wydział karny
    przygotowawczy, gdzie rozpatrywano moje zażalenie na umorzenie przez
    prokuraturę postępowania w sprawie zupełnie nielokalnego wyłudzacza
    grubej kasy. Sąd zażalenie oddalił, co dość długo w uzsadnieniu
    musiał tłumaczył kazusami i paragrafami, po czym jednak dodał osobny
    komentarz w sprawie różnic między literą prawa i tak zwanym poczuciem
    przyzwoitości, a do tego zauważył, że prokuratura umorzyła postępowanie
    tylko wobec jednego zgłoszonego przestępstwa, a wobec pozostałych nawet
    ich nie wszczęła -- więc należy jej o tym przypomnieć i zawiadomić
    ponownie. Na koniec było coś o tym, że równie dobrze się mnie czyta
    jak i słucha, więc jest nadzieja na to, że następne spotkania odbędą
    się w tak samo dobrej atmosferze.

    --
    Yupee-yey, yupee-yee,
    Wujek Rysio miał przydomek 'Ringo Kid',

  • 22. Data: 2014-07-14 01:34:05
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-14 01:24, Artur Miller pisze:
    > reasumując - od 22 maja 2013 kity powinny być oznaczone znakiem CE z
    > powodu podpadania ich pod dyrektywę RoHS2.

    zmontowane oczywiście... nie w formie worka z klamotami.

    @

  • 23. Data: 2014-07-14 01:48:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Miller napisał:

    > zmontowane oczywiście... nie w formie worka z klamotami.

    A co jeśli będą zmonotwane, atoli nie do końca? Czyli bez wlutowania
    opornika R4, kondensatora C5 i tranzystora T2, bez których układ
    nijak ruszyć nie może?

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2014-07-14 02:20:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A co jeśli będą zmonotwane, atoli nie do końca? Czyli bez wlutowania
    > opornika R4, kondensatora C5 i tranzystora T2, bez których układ
    > nijak ruszyć nie może?

    ty się kolego prosisz o wizytę panów w kominiarkach o 5 rano.
    Za utrudnianie życia Władzy Najwyższej Podatkowej.
    Dużo masz jeszcze takich pytań ??

    A tak poważnie - ja się z kolei zastanawiałem;
    jeśli mamy urządzenie (np. sterownik) ,który OPCJONALNIE może
    się komunikować np. po Wifi - ale nie ma własnego nadajnika, natomiast
    ma gniazdo USB, do którego można wsadzić JAKIŚ dongle USB Wifi - to
    wtedy producent podlega normom odpowiednim dla komunikacji Wifi - czy
    też nie ???

  • 25. Data: 2014-07-14 02:40:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > natomiast ma gniazdo USB, do którego można wsadzić JAKIŚ dongle
    > USB Wifi - to wtedy producent podlega normom odpowiednim dla

    Poważnie? Nie wierzę! Przecież WSZYSTKO może się opcjonalnie
    komunikować po Wi-Fi na USB. Każdy pecet na przykład. Mamy go
    na wszelki wypadek badać pod względem norm Wi-Fi?! Na wszelki
    wypadek, to ksiądz ma...

    Jarek

    --
    Ja pomagam ludziom, ja pomagam ptakom
    Zwariowanym sercem, myślą byle jaką

  • 26. Data: 2014-07-14 03:17:36
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-07-14 01:21, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > A jaki ból przykleić nalepkę z CE. CE to deklaracja producenta że wyrób spełnia
    jakieś normy. Ja bym jeszcze dopisał żeby nie dawać małym dzieciom bo jest ryzyko
    połknięcia.

    No ale musisz napisać deklarację w której podajesz jakie normy spełnia.
    Na ROHS, czy LVD czy EMC. No i ogólne czy przedmiotowe. A jak
    przytoczyłaś normy to musisz udokumentować w jaki sposób uzyskałeś
    pewność, że są spełnione.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 27. Data: 2014-07-14 09:23:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Jul 2014 01:24:04 +0200, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:
    > pozbawienie więc kitu obudowy to ciekawy wybieg, aby nie trzeba
    było
    > podpadac pod wymagania dyrektywy 2004/108/EC

    Wybieg to mało powiedziane, zdajesz sobie sprawę jaka przy okazji to
    oszczędność dla producenta produkcja urządzenia bez obudowy?? Już
    widzę np. komórki do samodzielnego montażu.. serio chętnie bym kupił.

    Ale zaraz co normami bezpieczeństwa, czy kit zasilany z sieci 230v
    może być sprzedawany bez budowy?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2014-07-14 09:44:33
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-14 09:23, Marek pisze:
> [...]
    > np. komórki do samodzielnego montażu.. serio chętnie bym kupił.
    >
    > Ale zaraz co normami bezpieczeństwa, czy kit zasilany z sieci 230v może

    wtedy podpada już pod LVD, co ciągnie za sobą wymagania dotyczące
    izolacji. chyba, że w instrukcji piszą, ze bez obudowy nie wolno podłączać.

    @

  • 29. Data: 2014-07-14 10:51:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Jul 2014 01:24:04 +0200, Artur Miller napisał(a):
    > więc re EMC (według Guide for the EMC Directive 2004/108/EC):
    > The EMC Directive defines "apparatus" as any finished appliance, or
    > combination thereof made commercially available[...]
    > A finished appliance is any device or unit that delivers a function and
    > has its own enclosure.
    >
    > pozbawienie więc kitu obudowy to ciekawy wybieg, aby nie trzeba było
    > podpadac pod wymagania dyrektywy 2004/108/EC

    obudowa zmienia istotnie wlasciwosci EMC urzadzenia :-)

    J.

  • 30. Data: 2014-07-14 10:56:52
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 lipca 2014 03:17:36 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

> [...]
    >
    > Na ROHS, czy LVD czy EMC. No i ogólne czy przedmiotowe. A jak
    >
    > przytoczyłaś normy to musisz udokumentować w jaki sposób uzyskałeś

    To sprzedajesz w dwóch torebkach. W jednej płytkę a w drugiej elementy. Na paragonie
    z kasy fiskalnej oddzielnie płytka i oddzielnie elementy. Jakie normy musi wtedy
    spełnić płytka?