  • 1. Data: 2014-07-14 08:31:22
    Temat: OMF Turra, wtryskarka, Eprom zdechł moim zdaniem.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Panowie, mam problem z pewną maszyną. Moim zdaniem uszkodzona jest
    pamięć programu, a ponieważ maszyna jest stara, nie bardzo wierzę w
    możliwość kupna czegokolwiek do niej.
    W związku z tym pytanie, czy ktokolwiek kojarzy wtryskarkę OMF Turra
    model ftv30/20?

    Może przez przypadek gdzieś taka w PL lub niedaleko się znajduje? Jak
    jest sprawna, wyśmienicie, jak nie, też jakaś pomoc z tego może wyjść.
    Jednym słowem - cokolwiek.

    Pytania do producenta poszło, ale nie spodziewam się rewelacji :(

    Irek.N.

  • 2. Data: 2014-07-14 13:48:20
    Od: "JarekC.DIY" <j...@g...pl>

> [...]

    >Jednym słowem - cokolwiek.

    >Pytania do producenta poszło, ale nie spodziewam się rewelacji :(

    Bardziej prawdopodobne, że padł procesor lub coś z peryferii niz EPROM.
    Jakie objawy, czt sterownik wogóle nie startuje, czy zgłasza jakieś błędy?
    Na jakim procesorze jest sterownik?
    Jeżli EPROM w podstawce to wyjąc i odczytać w programatorze.

    Pozdrawiam
    JarekC.DIY

  • 3. Data: 2014-07-14 18:32:21
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik JarekC.DIY napisał:
    [..]
    > Jeżli EPROM w podstawce to wyjąc i odczytać w programatorze.

    Co komu po zawartości EPROM'a jeśli nie wiadomo jaka ta zawartość ma
    być? Domyślam się że o to Irkowi chodzi, potrzebuje porównać zawartość
    innej maszyny.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2014-07-14 19:42:33
    Od: "JarekC.Diy" <j...@g...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co komu po zawartości EPROM'a jeśli nie wiadomo jaka ta zawartość ma być?
    > Domyślam się że o to Irkowi chodzi, potrzebuje porównać zawartość innej

    A po to, że można sprawdzić:
    - po pierwsze czy EPROM jest sprawny elektrycznie
    - po drugie czy nie został wykasowany i ma same 0xFF
    - po trzecie znając typ procesora można zrobic szybka dissasemblację i
    zobaczyć czy są charakterystyczne
    punkty w kodzie (np tablica przerwań)
    - po czwarte często na końcu EPROMu jest suma kontrolna i można sprawdzić
    jest prawidłowa (algorytm pewnie można znależć po zrobieniu pkt3)

    JarekC.DIY