  • 11. Data: 2012-02-15 16:27:16
    Temat: Re: Klasa wytrzymałości śrub mocujących słupy reklamowe
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Zauważ że samo posadowienie takiego obiektu nie jest takie trywialne, z
    > uwagi na duże obciążenia poziome i to wysoko zaczepione (wiatr!) przy
    > niedużych pionowych - czyli spore mimośrody, rozwiązanie z uwzględnieniem
    > odrywania części podstawy fundamentu od podłoża (PN-81/B-03020 określa jak
    > duża może być strefa odrywana).

    Domyślam się, i dlatego chciałem zerknąć, jak to robią inni.U mnie będzie to
    12m2
    żagla na wysokości 6 m.

    pozdrawiam
    pluton

  • 12. Data: 2012-02-15 16:28:20
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Albo kupno podrecznika i samemu projektowac

    Niemniej nie zawadzi zobaczyć, jak projektują inni...

    pozdrawiam
    pluton

  • 13. Data: 2012-02-15 16:37:10
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2012-02-14 18:42, pluton pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś może widział, albo jeszcze lepiej - może udostępnić
    > projekt takiego billboardu reklamowego typu 'wciórności wielga
    > tablica na kurzej nóżce' ?

    A tak konkretnie, to dobrze zebys sobie okreslił jaki rozmiar,
    łatwiej Ci będzie to potem wynająć:
    http://www.profitmedia.pl/index.php?strona=outdoor

    > Chodzi mi m.in. o średnicę i klasę wytrzymałości śrub mocujących słup
    > do fundamentu i parametry samego fundamentu.

    Odpowiem Ci jak inżynier człowiekowi który chce sobie zrobić krzywdę:
    wytrzymałość śrub nie ma największego znaczenia, jest co najmniej
    równie ważna jak średnica, oraz rozstaw i liczba śrub. Ale jeszcze
    ważniejsze jest najpierw określić rozmiary reklamy, na podstawie
    obciążenia wiatrem - siłę wypadkową parcia wiatru. Obawiam się, że
    taka reklama będzie konstrukcja podatną na porywy wiatru, więc do
    określenia współczynnika porywów wiatru ? trzebaby określić na
    podstawie częstości drgań własnych, co nie będzie takie proste.
    Trzeba też pamiętać o współczynniku bezpieczeństwa dla siły wiatru.
    Następnie obliczyć moment działający na śruby, określić które śruby
    mają przenosić moment przy określonych kierunkach pacia, wyliczyć
    siłę na śrubę ze względu na ich rozstawy i dobrać średnice i klasę
    śruby z co najmniej 2-krotnym współczynnikiem bezpieczeństwa.

    A konkretnie odpowiadając na Twoje pytanie: ja bym użył śrub klasy
    co najmniej 8.8 albo nawet 12.9, 10.9 - dobierałbym w zależności od
    ich ilości w złączu i dostępności.

    A jeszcze dodam, że ostatnio jeżdżąc trochę po Polsce widziałem
    sporo przydrożnych reklam, z których tablica była zdmuchnięta razem
    z plakatem lub porwana w strzępy, konstrukcja wsporcza tablicy
    owinięta wokół słupa jak spagetti wokół widelca i wszystko razem
    często leżało na ziemi.

    Pozdrawiam,
    --
    ŁK

  • 14. Data: 2012-02-15 16:44:50
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > (PN-81/B-03020 określa jak duża może być strefa odrywana).

    Zdobyłem PN-B-03215_1998.Konstrukcje stalowe.Polaczenia z
    fundamentami.Projektowanie i wykonanie.pdf, poczytam wieczorem.

    pozdrawiam
    pluton

  • 15. Data: 2012-02-15 18:11:19
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:4f3bdf44$1@news.home.net.pl...

> [...]
    >
    > A konkretnie odpowiadając na Twoje pytanie: ja bym użył śrub klasy
    > co najmniej 8.8 albo nawet 12.9, 10.9 - dobierałbym w zależności od

    Łukaszu skoro kolega ma normę z projektowaniem połączeń stalowych z
    fundamentami to ma na jej końcu tabelę z nośnoscią śrub fajkowych,
    płytkowych itp oraz gatunkiem stali z jakiej są one zrobione i ich wymiary w
    odniesieniu dla tej nośności.

  • 16. Data: 2012-02-15 19:40:10
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    pluton <z...@g...pl> napisał(a):

    > a) nie mam kasy na projektanta
    > b) nie mam ochoty na kontakty z projektantami
    > c) nie mam kasy na pozwolenia
    > d) nie mam ochoty na kontakty z urzednikami
    >
    > Jak widzisz same przeszkody, na dodatek nie mam ochoty ich pokonywać.
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Tutaj nikt Ci nie pomoże i nie doradzi. Ciency są jak szósty gatunek nici.
    Popatrz jak są zrobione kratownice masztów energetycznych. 6 metrów to
    niewiele. Aż się prosi żeby użyć gotowych kształtowników żeby łączeń nie było.
    Chyba że koniecznie chcesz rozbieralne. Ja bym kratownicę o podstawie trójką
    robił. Jeśli dzielone to 3m z grubszego kątownika albo jeszcze lepiej rury. 3
    metry z cieńszego. Na oko jak byś wziął na dół rurę kwadratową 60 a na górę 45
    to będzie w sam raz. Na dole żeby trójkąt o boku 150cm był. Fundamencik dobry
    do tego trzeba zrobić bo raczej z odciągami nie będziesz się bawił. A jak by
    miały być odciągi to 3m rury ze 150 i 3 metry rury 100. Tylko pręty
    przyspawasz żeby za drabinę robiły. Nie wiem jak teraz ale coś mi się o uszy
    obiło że jak nie jest na stałe taka konstrukcja związana z gruntem to
    zezwolenie niepotrzebne. Pisałeś że masz trochę sporych kamieni. Zrób taką
    konstrukcję żebyś mógł nimi ją przycisnąć. Jak trzydziesto metrowy maszt z
    antenami do telefonii można tak przycisnąć to i taką konstrukcję też można.
    Żeby nie pieprzyć się z urzędnikami to zrób trzy sześcio metrowe drabiny.
    Takie solidniejsze. I na nich generator zainstaluj. Pozwolenia na postawienie
    sześcio metrowych drabin chyba nie potrzeba.

  • 17. Data: 2012-02-15 20:29:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 18:42:27 +0100, pluton napisał(a):
    > Czy ktoś może widział, albo jeszcze lepiej - może udostępnić
    > projekt takiego billboardu reklamowego typu ' wciórności wielga
    > tablica na kurzej nóżce' ?

    Takiego ?
    http://www.youtube.com/watch?v=q5PPBGsoQMM

    J.

  • 18. Data: 2012-02-15 21:47:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 15 Lut, 11:11, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > no i co ja napisalem: NIE bedzie mogl zdemontowac.

    Ja mu nie doradzam, ja go zniechęcam. Jeśli jest cienki to jest szansa
    że posłucha i da spokój. To może uratować komuś życie i wcale nie
    fantazjuję.
    A jeśli jest dobry, to nawet jeśli zignoruje, to i tak zrobi dobrze.
    Konrad

  • 19. Data: 2012-02-15 21:56:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 15 Lut, 08:00, "pluton" <z...@g...pl> wrote:

    > Ja nie chcę dostosowywać moich kawałków żelastwa do gotowego
    > projektu.
    > Ja chcę niektóre pomysły z gotowego projektu dostosować do moich
    > kawałków żelastwa.

    "Niektóre pomysły" to gatunki stali czy może na przykład poziom badań
    nieniszczących? Skąd będziesz wiedział że "gotowy projekt" nie jest
    przystosowany do lokalnych warunków, które u Ciebie mogą być inne?
    Które z "niektórych pomysłów" zamierzasz pominąć i według jakich
    kryteriów?
    Konrad

  • 20. Data: 2012-02-16 00:26:04
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    pluton <z...@g...pl> napisał(a):

    > Domyślam się, i dlatego chciałem zerknąć, jak to robią inni.U mnie będzie to
> [...]
    Co to za śmigła że takie wielkie?