  • 1. Data: 2012-02-12 13:36:10
    Temat: logoterma problem z zaworami
    Od: "Michal \(Ojejku\)" <g...@w...WYWAL.TO.pl.I.TO.TEZ>

    Witam,

    w mieszkaniu kupionym od dewelopera mam logoterme saturn do podgrzewania
    c.w.u. oraz c.o. Zawor na logotermie dosc czesto trzeba wymieniac: po prostu
    w momencie gdy ogrzewanie nie powinno pracowac, jest przeplyw na logotermie.
    Mam tez problem z jedna glowica na grzejniku: zamiast plynnej regulacji,
    zawor "przeskakuje" - a niedawno byl wymieniany. Mam pytanie, czy to moze
    byc zwiazek z tym, ze w instalacji c.o. jest bardzo brudna, czarna woda, np
    deweloper nie przeplukal instalacji. Czy moze to miec zwiazek z tym, ze w
    tym samym pionie logoterm jest jeszcze 6 kondygnacji powyzej. Bylbym
    wdzieczny za pomoc.

    --
    Pozdrowienia,
    Michal (Ojejku)

  • 2. Data: 2012-02-12 16:36:05
    Temat: Re: logoterma problem z zaworami
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-02-12 14:36, Michal (Ojejku) pisze:
    > Mam pytanie, czy to moze
    > byc zwiazek z tym, ze w instalacji c.o. jest bardzo brudna, czarna woda, np
    > deweloper nie przeplukal instalacji.

    Wielu producentów kotłów wręcz wymaga stosowania filtrów na obiegu CO.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2012-02-12 19:46:51
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Wielu producentów kotłów wręcz wymaga stosowania filtrów na obiegu CO.

    ale on ma logotermę - taki lokalny dystrybutor ciepła i przepływowy
    wymiennik CWU w jednym,
    Stosuje się te ustrojstwa w nowych deweloperskich osiedlach. Przepływ jest
    wymuszany centralnie na wymienniku logoterma go tylko dystrybuuje i
    rozlicza. Otrzymuje się toto z mieszkaniem i nie wolno ingerować.
    tak to wygląda
    http://www.logotermy.pl/

  • 4. Data: 2012-02-13 15:48:32
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Witam
    To, że na wlocie każdej logotermy, nie założono filtru siatkowego, to według
    mnie błąd. Wielu producentów uzależnia gwarancję od założenia takiego filtru na
    dolocie do np. pieców CO. Ja mam taki u siebie, przed piecem CO Junkersa
    założony od początku. Przed i po filtrze zawory, tak aby odciąć filtr do
    czyszczenia. Czyszczę co roku i zawsze na siatce coś się zbiera - często małe
    grudki korozji, które mogą pewnie uszkodzić automatykę. Jak instalacja była
    nowa, to zdarzały sie w filtrze grudki pasty uszczelniającej, czy drobinki
    pakuł.
    PP

  • 5. Data: 2012-02-13 20:45:16
    Od: "Michal \(Ojejku\)" <g...@w...WYWAL.TO.pl.I.TO.TEZ>

    w logotermie jest filtr siatkowy. 2 tyg. temu byl wymieniany zawor i
    silownik. Gdy logoterma nie powninna ogrzewac mieszkania jest przeplyw na
    cieplomierzu od 0.000 do 0.006. Po wszczesniejszych wymianach bylo 0.050 i
    wzrastalo do 0.0120. U sasiada jest 0.000. Pytanie czy kazac deweleperowi
    wymieniac wode w pionie, czy to ze zawor w ciagu roku byl wymieniany 5x
    (teraz jest w miare oki; przeplyw 0.006) moze byc skutiem tego, ze woda jest
    bardzo brudna? I ostatnie pyt: czy taki przeplyw 0.006 podarowac sobie czy
    dzwonic do serwisanta (jeszcze jest gwarancja wiec mozna:) ).

    --
    Pozdrowienia,
    Michal (Ojejku)

  • 6. Data: 2012-02-13 21:31:18
    Od: "Michal \(Ojejku\)" <g...@w...WYWAL.TO.pl.I.TO.TEZ>

    czy nalezy wymienic wode w instalacji co? :)
    dzieki za dotychczasowe odpowiedzi, pozdrawiam

    --
    Pozdrowienia,
    Michal (Ojejku)

    Użytkownik "Michal (Ojejku)" <g...@w...WYWAL.TO.pl.I.TO.TEZ> napisał w