  • 11. Data: 2012-07-05 23:04:04
    Temat: Klawiatura w ultrabooku Sony
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 5 Lip, 19:17, krzychu <k...@p...okay.pl> wrote:
    > ja lubie klawiatury jak w laptopach tj niski skok klawisza na swoim starym pececie
    mam fajna klawiature made in carrefour

    niski skok, nowy termin, ok, dziękuję :)

    Ktoś wie może jak się pisze na nowych ultrabookach Sony. Dopiero
    wyszły, ale może ktoś już takiego ma i ma doświadczenie?

    http://i.ytimg.com/vi/MoZvoUCq-74/0.jpg

    Czy taka klawiatura należy do szybkich i wygodnych? Łatwych do
    przestawienia się?

  • 12. Data: 2012-07-05 23:18:05
    Temat: Re: Klawiaturki to szybkiego pisania
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 7/5/2012 10:59 PM, neo wrote:

    > Dziękuję. Ja też miałem maks 100, normalnie jest ok. 50.
    >
    > 50 000 słów? Książkę telefoniczną przepisujesz? ;D

    Prawie - tłumaczem jestem. Możesz podpowiedzieć, jak się do tych 100
    słów na minutę zbliżyć? Robotę z miesiąca bym w dwa dni robił (no
    jeszcze czas na myślenie, by trzeba dorzucić).

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 13. Data: 2012-07-05 23:27:28
    Temat: Re: Klawiatura w ultrabooku Sony
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "neo" <d...@y...pl> wrote in message
    y.googlegroups.com...
    > niski skok, nowy termin, ok, dziękuję :)
    > Ktoś wie może jak się pisze na nowych ultrabookach Sony. Dopiero
    > wyszły, ale może ktoś już takiego ma i ma doświadczenie?

    sony, asus i mac booki maja takie od ladnych paru lat - chicklet

    jak dla mnie niezbyt wygodne bo dodaja sporo wiecej przestrzeni
    do obskoczenia (najwyzszy rzad masz odsuniety od spacji az o
    wysokosc klawisza), ale jezeli ktos ma wieksze rece to moze byc
    nawet ulatwienie

  • 14. Data: 2012-07-05 23:33:55
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    używam klawiatury MS Ergonomic Keyboard 4000 - bardzo fajna, duza,
    cięzka. Podstawka pod podstawke pod nadgarstki jest genialnym
    pomyslem- jest ona dluga i szeroka, przez to nie ma problemow z
    trzymaniem klawiatury na kolanach a nie na biurku (ja tak wole)-
    ogolnie bardzo sobie chwale owa klawiature; moglaby byc nieco cichsza
    jednak (chociaz i tak nie jest jakos super glosna). Genialne sa 2
    klawisze pod spacja, po zmapowaniu ich (kilka klikniec w windowsie
    badz w gnome) do przelaczania odtwarzanej piosenki (w sensie: nastepna
    badz poprzednia) i mozna jechac :P
    Z wad? nieco glosna (szczegolnie spacja)- chociaz dla mnie nie jest to
    wada; natomiast wspomniane przezemnie podwyzszenie przodu klawiatury
    przymocowane jest trzema nozkami do niej- i owe mocowania nie sa jakos
    super wytrzymale; zasadniczo zawsze sobie je podklejam klejem
    termotopliwym. wyglada nieciekawie, ale nikt poza mna tego nie oglada.
    http://www.roguecode.net/2011/09/microsoft-natural-e
    rgonomic-keyboard.html

    pozdrawiam
    szymon

  • 15. Data: 2012-07-06 00:29:26
    Od: "Adam Koltowski" <a...@u...interia.pl>

    http://www.roguecode.net/2011/09/microsoft-natural-e
    rgonomic-keyboard.html

    MIalem taka w pprzedniej firmie. Jest spoko i mozna sie do niej
    przyzwyczaic. ale do szybkiego pisania sie nie nadaje. Jest za duza i wcale
    nie jest wygodna na tyle by na prawde szybko pisac. Moje zdanie.

  • 16. Data: 2012-07-06 00:54:36
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 5 Lip, 23:27, "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:
> [...]
    > do obskoczenia (najwyzszy rzad masz odsuniety od spacji az o
    > wysokosc klawisza), ale jezeli ktos ma wieksze rece to moze byc

    http://www.netbookchoice.com/2009/04/19/so-what-is-a
    -%E2%80%98chiclet%E2%80%99-keyboard-anyway/

    "The chiclet keyboards may not suit everyone, but it looks like they
    are becoming a staple of netbook technology both now and in the
    future. "

    Naprawdę tak jest, że chicklet stanie się standardem i warto się do
    tego przyzwyczaić?

    Tego się właśnie obawiam, że dużo czasu może mi zająć zanim się do
    tego przyzwyczaję.

    http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Latitude-21
    00-Netbook.21903.0.html

    W sumie to najlepiej mi się pisze na tym Deliku. Czy rożnica na
    dluższą metę będzie duża?

  • 17. Data: 2012-07-06 01:14:17
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 5 Lip, 23:18, Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> wrote:

    > Prawie - tłumaczem jestem. Możesz podpowiedzieć, jak się do tych 100
    > słów na minutę zbliżyć? Robotę z miesiąca bym w dwa dni robił (no
    > jeszcze czas na myślenie, by trzeba dorzucić).

    Ja to zrobiłem metodą BRUTE FORCE. Pisałem i pisałem i tyle. Najpierw
    w koło macieja pojedyncze słowa, na przykład: przygoda, przygoda,
    przygoda... itd.

    Potem dowolne zdanie bez polskich liter, bez kapitalików i
    interpunkcji, np:

    to jest bardzo proste zdanie, to jest bardzo proste zdanie... itd. do
    znudzenia po 1000 razy to samo zdanie przez 4 dni na przykład aż
    bolały mnie ręce.

    Potem fragmenty tekstów z pamięci, na przykład pisałem taki ustęp:

    Jak się cholera jasna nie nauczę szybko pisać, to zginę na rynku
    pracy, bo każdy dzisiaj zna klawiaturę na pamięć i nie musi patrzeć co
    naciska.

    Na przykład 2-3 tysiące powtórzeń. Potem korzystałem z kilku programów
    z neta, w sumie wszystkie są bardzo podobne, kwestia gustu, co Ci
    przypasuje, wazne czy masz cierpliwość pisać w koło macieja jedno i to
    samo i czy ciężka praca sprawia Ci autentyczną przyjemność. Bo jak
    nie, to żaden program nie pomoże, ani do nauki języka, ani do
    szybkiego pisania itp.

    http://bezwzrokowo.pl/kon/

    Jest tego mnóstwo, do wyboru do koloru. Płatne i darmowe. Jak już
    piszesz 40 wpm, to jesteś raczej pracowity i wybierz coś w czymś
    spodobają Ci się czcionki i interfejs. Wszystkie one (chyba) mierzą
    prędkość wg tej samej skali. Na którymś tam zrobilem chyba 102, ale
    dałem za wygraną, żeby dojść np. do 170 czy cuś i żeby normalna
    prędkość bez treningu wynosiła wtedy przynajmniej połowę z tego.

    Próbowałem też robić jakieś proste tłumaczenia, nawet raz dostałem
    kasę za fragment książki do socjologii. Ogólnie jest to ciężka praca,
    ale faktycznie touch typing pomaga. Tyle, że jeżeli nie zna się
    naprawdę dobrze literatury na dany temat w obu językach to czasami
    trzeba pół godziny, żeby przetłumaczyć jedno zdanie i tak nie ma się
    pewności czy jest dobrze. Tekst wraca z poprawkami i nie wiesz o co
    chodziło redaktorowi :(

    Tłumaczysz techniczne sprawy dotyczące kompów czy jakąś humanistykę?

    Bo jeżeli kompy, to podziwiam. W humanistyce to można jeszcze coś
    nabujać, ale w sprawach technicznych to już raczej nie.

    Pamiętam, widziałem kiedyś tekst przetłumaczony przez humanistę dla
    gazety komputerowej. microprocessor został tam przetłumaczony jako
    mikroprzetwarzacz :D

    A jeżeli tlumaczysz humanistykę to przecież może dowolnie
    przetłumaczyć np. słowo transcendentalny, bo i tak nikt nie wie o co
    biega ;D

  • 18. Data: 2012-07-06 01:16:28
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 5 Lip, 23:33, Szymon von Ulezalka <s...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > super wytrzymale; zasadniczo zawsze sobie je podklejam klejem
    > termotopliwym. wyglada nieciekawie, ale nikt poza mna tego nie

    Z ergonomicznej nigdy nie korzystałem, ale zastanowię się. Dziękuję
    bardzo :D

  • 19. Data: 2012-07-06 03:47:42
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2012-07-05 15:02, neo pisze:
    > Czy mogę prosić o sugestie kilku klawiatura do szybkiego pisania (100
    > słów na minutę)? Takich dla śmiertelników, bez cen z kosmosu :D
    Z mojej strony gorąco moge polecic
    http://allegro.pl/efektowna-ultraplaska-klawiatura-c
    herry-infinity-i2437012521.html
    Jakosc wykonania precyzja dzialania godne polecenia.
    Przesiadka z Logitech UltraFlat to jak niebo a ziemia

  • 20. Data: 2012-07-06 08:55:11
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 7/6/2012 1:14 AM, neo wrote:

    > Tłumaczysz techniczne sprawy dotyczące kompów czy jakąś humanistykę?
    >
    > Bo jeżeli kompy, to podziwiam. W humanistyce to można jeszcze coś
    > nabujać, ale w sprawach technicznych to już raczej nie.

    Głównie techniczne, niekoniecznie kompy. Z terminologią nie jest tak źle
    - jeśli dostajesz zlecenia od tych samych klientów, to po jakimś czasie
    jesteś z ich terminologią za pan brat. Większy problem zazwyczaj jest z
    sensownym przełożeniem składni na coś, co nie będzie brzmiało po polsku
    jak koszmarek. Ale cały czas wąskim gardłem jest dla mnie klawiatura i
    marzę o takim np. Dragon Naturally Speaking w polskiej wersji.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh