  • 1. Data: 2010-07-17 14:58:27
    Temat: Kleje do detali stalowych
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Cześć
    Jakiego kleju się używa w technice serwisowej do napraw np. zerwanych
    gwintów czy wklejania łożysk tocznych. Chodzi o mocne połączenie w
    warunkach występowania sporych cyklicznie zmieniających się sił części
    które z natury są połączone na sztywno lecz połączenie się wyrobiło i
    powstały niedopuszczalne luzy.
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2010-07-17 19:48:34
    Temat: Re: Kleje do detali stalowych
    Od: kugel <s...@s...pl>

> [...]
    > warunkach występowania sporych cyklicznie zmieniających się sił części
    > które z natury są połączone na sztywno lecz połączenie się wyrobiło i

    W Łomiankach (pod Warszawą) jest firma Chester Molecular. Oni produkują
    , na bazie żywic , różne "kleje" przydatne w naprawach. Ja skleiłem
    pęknięty blok w agregacie prądotwórczym (trzymało). Mają tam również
    taki "kit" do napawania gniazd łożysk lub naprawiania wytartych wałków
    (smarujemy - wysycha - obtaczamy).
    Jeśli problemem jest mały luz w gnieździe łożyska , to można zastosować
    preparat z grupy Loctite (niestety nie pamiętam numeru).

    kugel

  • 3. Data: 2010-07-17 22:15:31
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    kugel pisze:

> [...]
    > Jeśli problemem jest mały luz w gnieździe łożyska , to można zastosować
    > preparat z grupy Loctite (niestety nie pamiętam numeru).

    Pracowałem kiedyś w firmie, co robiła okna aluminiowe, klej
    dwuskładnikowy, zakładany na pistolet z dwoma tłokami, bardzo mocny,
    wstępnie wiązał po kilku minutach, na amen po 48 godzinach. Nazwy nie
    podam teraz, ale w tygodniu mogę podać.

  • 4. Data: 2010-07-17 22:30:30
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    loctite

    oczywiećsie rózne produkty ale to już sobie znajdziesz.

    np:
    http://www.globaltestsupply.com/c/238/Loctite_28654_
    Form_A_Thread_Stripped_Thread_Repair_Kit.html

  • 5. Data: 2010-07-18 20:46:46
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-07-17 14:58, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > warunkach występowania sporych cyklicznie zmieniających się sił części
    > które z natury są połączone na sztywno lecz połączenie się wyrobiło i

    Generalnie chodzi o kleje anaerobowe, a takie chociazby sa oferowane -
    jak juz napisal poprzednik - przez Loctite. Oczywiscie sa inne podobne
    i nieco tansze produkty.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2010-07-19 11:02:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał
> [...]
    > części
    > które z natury są połączone na sztywno lecz połączenie się

    Nie bardzo wierze w dobre klejenie w amatorskich warunkach.
    Szczegolnie jak piszesz "napraw gwintu". Rozwiercic, wkleic ciasno
    pret czy tuleje - moze bedzie trzymalo [na stale].

    Ale samoloty i helikoptery i Lotusa Elise sie klei jednak.

    J.