  • 1. Data: 2010-07-17 12:38:15
    Temat: Bio-Diesel
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Szybko, szybko, jedyny wolny dystrybutor i z roztargnienia zatankowalem
    Bio-Diesla.
    Zorientowalem sie, ze to nie jest zwyklu ON jak juz mialem pelny bak.
    Wiem, ze Bio-Diesle nie nadaja sie do starych samochodów ze wzgledu na
    rozpuszczanie wezy i uszczelek gumowych i zeby nie zasyfic ukladu resztkami
    tych wezyków i uszczelek to trzeba je wszystkie wymienic na specjalne
    tworzywo odporne na estry Bio-Diesla.
    Na szczescie przewiduje w najblizszych 2 tygodniach wypalic caly 80 litrowy
    bak.
    Jak sadzicie, czy przez te 2 tygodnie moze sie cos wydarzyc niedobrego z
    samochodem ?
    Zauwazylem tez, ze auto na tym paliwie jest slabsze.
    Czy macie takie same odczucia ?

  • 2. Data: 2010-07-17 13:50:40
    Temat: Re: Bio-Diesel
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > samochodem ?
    > Zauwazylem tez, ze auto na tym paliwie jest slabsze.

    Jaki samochod zatankowales ?. Wlasnie Biodiesel jest raczej do starych
    samochodow, a najbardziej do tych co sa przystosowane do Bio. Obecnie nowego
    samochodu do Biodiesla raczej nie znajdziesz. I to zastosowanie Biodiesla w
    nowych konstrukcjach jest znacznie bardziej ryzykowne jak w starych.

    Moje nie jest slabsze, pali prawie tyle samo i jest taniej, tak ze
    zasadniczo same zalety.

  • 3. Data: 2010-07-17 14:33:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Jul 2010 12:38:15 +0200, Plumpi wrote:
> [...]
    >bak.
    >Jak sadzicie, czy przez te 2 tygodnie moze sie cos wydarzyc niedobrego z

    Nie mam doswiadczenia z biodieslem, ale IMO 2 tygodnie to dlugo.
    Jesli naprawde nadgryza jakies uszczelki, to bedzie mial sporo czasu.
    Ja bym zlal mozliwie duzo, wlal troche ON, a przed podroza dolal tego,
    tylko tak zeby nie stal w baku ale sie zuzyl prawie caly w jeden czy
    dwa dni.

    No chyba ze ci juz az tak bardzo na samochodzie nie zalezy i jestes
    gotow na eksperyment i opisanie wynikow :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-07-17 15:46:38
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-17, Plumpi <p...@o...pl> wrote:

    > Jak sadzicie, czy przez te 2 tygodnie moze sie cos wydarzyc niedobrego z
    > samochodem ?

    Nie panikuj, nic się nie stanie.

    > Zauwazylem tez, ze auto na tym paliwie jest slabsze.

    Gorąco jest, wszystkie silniki spalinowe są słabsze.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 5. Data: 2010-07-17 20:07:37
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Uzytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > Szybko, szybko, jedyny wolny dystrybutor i z roztargnienia zatankowalem
    > Bio-Diesla.
    Diesla z biokomponentami tankujesz caly czas, bo z 5% bio dodatków
    stacja paliw i dostawca nie musza sie nawet oglaszac.

> [...]
    > rozpuszczanie wezy i uszczelek gumowych i zeby nie zasyfic ukladu resztkami
    > tych wezyków i uszczelek to trzeba je wszystkie wymienic na specjalne
    Strrrraszne. Widac te BioDiesle to sam kwas, co zzera bogu ducha winne gumy

    > Jak sadzicie, czy przez te 2 tygodnie moze sie cos wydarzyc niedobrego z
    > samochodem ?
    Bedzie slychac odglos chrupania wezyków i uszczelek.

    > Zauwazylem tez, ze auto na tym paliwie jest slabsze.
    > Czy macie takie same odczucia ?
    Tiaaa. Dodajesz gazu, a samochód do tylu jedzie...

    Ludzie powiedzcie mi skad taka panika w uzywaniu bioestrów?
    Stary mondek td jezdzi na tym juz dwa lata i zadnej róznicy przy zmianie
    tankowania. W miejscu zamieszkania leje bio, a na wyjazdach zwykly on.
    Róznica - obecnie do 50gr na litrze - zostaje w kieszeni. Przy 60l nawet 30 zl.

  • 6. Data: 2010-07-17 21:37:12
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w wiadomosci

> [...]

    Róznica - obecnie do 50gr na litrze - zostaje w kieszeni. Przy 60l nawet 30

    Panika moze i uzasadniona bo taki CR to raczej duzo na tym nie pojezdzi.
    TDI lepiej to zniesie. To paliwo jest znacznie gestrze co przy dzisiejszych
    delikatnych pompach, wtryskiwaczach, cisnieniach, DPF i innych
    cudachniestety sie nie nadaje do nowych pojazdow, chyba ze producent
    przystosowal do tego samochod. W obecnej chwili na naszym rynku jest chyba
    tylko Caddy.

    PZDr
    Adam

  • 7. Data: 2010-07-17 22:04:09
    Od: "Gruby" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > samochodem ?
    > Zauwazylem tez, ze auto na tym paliwie jest slabsze.

    pasek td na bio jezdzi drugi rok.
    zadnych niepokojacych objawów nie stwierdzono
    spadku mocy równiez.
    aha, czasem jak na parkingu przygazuje, to plackami wali:-))))

    --
    Kardynala Richelieu sekret wam dzis zdradze
    od przyjaciól Boze strzez, z wrogami sobie poradze

  • 8. Data: 2010-07-17 22:07:45
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Gruby" <g...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > --
    > Kardynala Richelieu sekret wam dzis zdradze
    > od przyjaciól Boze strzez, z wrogami sobie poradze

    Ja nie wiem z tymi plackami to tez jakas urban legend, u mnie nic
    takiego nie pachnie, a raczej smierdzi. Owszem plackami walilo jak w lidlu
    zatankowalem.

  • 9. Data: 2010-07-17 22:39:51
    Od: "neoniusz" <n...@j...org>

    Uzytkownik "Gruby" <g...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > aha, czasem jak na parkingu przygazuje, to plackami wali:-))))

    Fakt, wali ostro. Ale nie wiem czy to placki. Smrod raczej trudny do
    okreslenia. Raczej cos jakby wieeeelka stara przypalona frytkownica.

  • 10. Data: 2010-07-18 05:39:41
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Uzytkownik "Adam Szewczak" napisal w wiadomosci news:i1t0pc$53s$1@news.onet.pl...

> [...]
    > cudachniestety sie nie nadaje do nowych pojazdow, chyba ze producent
    > przystosowal do tego samochod. W obecnej chwili na naszym rynku jest chyba

    W efekcie gonienie za "ekologia" w postaci efektywniejszego spalania
    i mniejszych zanieczyszczen spowodowalo strzal w stope.
    Super silnik nie znosi czystych paliw pochodzacych z upraw.
    Lepiej wydobywac kopaliny i ryzykowac tragedie tankowców
    czy wycieków podmorskich.