  • From: "Jacek 'Jacoj' Jakubowski" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Klimatyzacja - po co włączać w zimie?
    Date: Fri, 16 Jul 2010 19:42:24 +0200

    Witam,

    mam pytanie, po co zaleca się włączanie klimatyzacji w samochodzie
    co tydzień-dwa nawet w zimie?

    Czytałem na ten temat jakieś ogólniki w stylu: "trzeba rozprowadzić
    olej po układzie aby nasmarować uszczelki i sprężarkę". Tylko
    dlaczego ten olej ma gdzieś uciekać ze sprężarki skoro sprężarka
    znajduje się nisko i raczej będzie spływał do niej. Po drugie, skoro
    olej ucieka, to znaczy, że sprężarka pracuje na sucho przez parę sekund
    po włączeniu - czyli każde włączenie przyspiesza jej zużycie...
    Po trzecie, czy klima psuje się samoistnie gdy nie jest włączana
    nawet w samochodach w salonie - czekających na sprzedaż?

    Może jest tu jakiś fachowiec od klimy i to wyjaśni?

    Jacoj - Jacek Jakubowski [ e-mail: j a c o j j @ p o c z t a . f m ]
    Prawo Murphy'ego:
    "Postrzał w pierś z perforacją płuca" - twój organizm mówi ci abyś zwolnił.