  • 1. Data: 2010-07-16 19:42:24
    Temat: Klimatyzacja - po co włączać w zimie?
    Od: "Jacek 'Jacoj' Jakubowski" <j...@p...fm>

    Witam,

    mam pytanie, po co zaleca się włączanie klimatyzacji w samochodzie
    co tydzień-dwa nawet w zimie?

    Czytałem na ten temat jakieś ogólniki w stylu: "trzeba rozprowadzić
    olej po układzie aby nasmarować uszczelki i sprężarkę". Tylko
    dlaczego ten olej ma gdzieś uciekać ze sprężarki skoro sprężarka
    znajduje się nisko i raczej będzie spływał do niej. Po drugie, skoro
    olej ucieka, to znaczy, że sprężarka pracuje na sucho przez parę sekund
    po włączeniu - czyli każde włączenie przyspiesza jej zużycie...
    Po trzecie, czy klima psuje się samoistnie gdy nie jest włączana
    nawet w samochodach w salonie - czekających na sprzedaż?

    Może jest tu jakiś fachowiec od klimy i to wyjaśni?

    Jacoj - Jacek Jakubowski [ e-mail: j a c o j j @ p o c z t a . f m ]
    Prawo Murphy'ego:
    "Postrzał w pierś z perforacją płuca" - twój organizm mówi ci abyś zwolnił.

  • 2. Data: 2010-07-16 19:50:31
    Temat: Re: Klimatyzacja - po co włączać w zimie?
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > co tydzień-dwa nawet w zimie?

    Podczas deszczu / mokrego śniegu / szyby parują bez włączonej klimy z
    nawiewem na szybę.
    P.

  • 3. Data: 2010-07-16 20:24:31
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Fri, 16 Jul 2010 19:50:31 +0200, Pan Piskorz napisał(a):

    > Podczas deszczu / mokrego śniegu / szyby parują bez włączonej klimy z
    > nawiewem na szybę.
    > P.

    1. W zimie nie mam takiego problemu ponieważ klimy się nie używa więc
    wilgoć (która się skrapla) nie paruje na szybę.
    2. Klima nie włącza sie poniżej 5 st.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 4. Data: 2010-07-16 20:42:04
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > mam pytanie, po co zaleca się włączanie klimatyzacji w samochodzie
    > co tydzień-dwa nawet w zimie?

    włączać??
    myślałem że trzeba raz na jakiś czas wyłączać :)))
    ja tam mam cały czas "auto" i jest dobrze
    pzdr
    GL

  • 5. Data: 2010-07-16 21:11:17
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 16 Lip, 19:50, "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote:

    > Podczas deszczu / mokrego śniegu / szyby parują bez włączonej klimy z
    > nawiewem na szybę.
    > P.

    Chyba zalezy w jakim aucie/ lub od stanu np filtra przeciwpyłkowego.
    Mi w żadnym nie parują w czasie jazdy - co najwyżej gdy mocno zaparują
    (np na postoju) włączenie klimy tylko przyspieszy i tak szybkie
    odparowanie.
    A wracając do tematu, na pewno lepiej jak układ popracuje trochę ale
    żeby koniecznie raz na dwa tygodnie? - moim zdaniem trochę to na
    wyrost. Fakt jest taki, że układ klimatyzacji w samochodzie (tyczy się
    tych jeżdżących) pracuje w cięższych warunkach niż układ auta
    stojącego w salonie - zmiany temperatury, drgania itd

  • 6. Data: 2010-07-16 22:42:30
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "glang"

    > włączać??
    > myślałem że trzeba raz na jakiś czas wyłączać :)))
    > ja tam mam cały czas "auto" i jest dobrze

    Mój więcej pali przy włączonej klimie

  • 7. Data: 2010-07-17 07:25:23
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek 'Jacoj' Jakubowski" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > mam pytanie, po co zaleca się włączanie klimatyzacji w samochodzie
    > co tydzień-dwa nawet w zimie?

    To podobnie jak z myciem się kierowcy. Wiadomo, że mycie się codzinne jest latem
    od biedy normalne a zimą wystarcza jak się to zrobi co tydzień-dwa.

    A pisząc poważniej. Klimatyzacja jak sama nazwa wskazuje służy do robienia
    klimatu a nie (tylko) do chłodzenia, więc wyłączanie jej jest czynnością
    sprzeczną z jej przeznaczeniem.

    --
    andreas

  • 8. Data: 2010-07-17 09:30:28
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    W dniu 2010-07-16 20:24, huri_khan pisze:

    > 2. Klima nie włącza sie poniżej 5 st.

    Jesteś pewien, że w każdym aucie tak jest?

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 9. Data: 2010-07-17 11:36:21
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sat, 17 Jul 2010 09:30:28 +0200, Grejon napisał(a):

    > Jesteś pewien, że w każdym aucie tak jest?

    W moim tak, niestety autor nie podał swojego modelu.

  • 10. Data: 2010-07-17 12:57:19
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-16, Jacek 'Jacoj' Jakubowski <j...@p...fm> wrote:

    > Może jest tu jakiś fachowiec od klimy i to wyjaśni?

    Przy obecnych temperaturach fachowcy to sie opędzają od nadmiaru
    klientów, a nie siedzą na usenecie :)

    Krzysiek Kiełczewski