  • 1. Data: 2014-07-16 23:22:15
    Temat: Klucze dynamometryczne do odkręcania
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    Witam.
    Do czego służy ten przełącznik w głowicy klucza Jonnesway T07110N
    http://m-hurt.kei.pl/fotki2/t07-3.JPG
    http://dynamometryczne.pl/klucz-dynamometryczny-1434
    -6-30-nm-jonnesway-p41.html
    skoro tym kluczem wg instrukcji nie wolno odkręcać śrub?

    Tutaj klucz którym można odkręcać.
    http://dynamometryczne.pl/klucz-dynamometryczny-1434
    -6-30-nm-jonnesway-p41.html

    A może da się ten pierwszy "przerobić" tj zmienić kierunek rozkręcając
    jego głowicę i przestawiając w niej mechanizm?

    --
    spider

  • 2. Data: 2014-07-16 23:29:10
    Temat: Re: Klucze dynamometryczne do odkręcania
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** spider pisze tak:

> [...]
    -6-30-nm-jonnes
    > way-p41.html skoro tym kluczem wg instrukcji nie wolno odkręcać

    do lewych gwintów?

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 3. Data: 2014-07-16 23:32:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** spider pisze tak:

> [...]
    -6-30-nm-jonnes
    > way-p41.html skoro tym kluczem wg instrukcji nie wolno odkręcać

    do lewych gwintów?

    ale nikt Ci nie zabroni wykrecać sruby tym kluczem zamiast palcyma.

  • 4. Data: 2014-07-16 23:48:55
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    W dniu 2014-07-16 23:32, PiteR pisze:
    > do lewych gwintów?
    >
    > ale nikt Ci nie zabroni wykrecać sruby tym kluczem zamiast palcyma.

    Chodzi o ustawienie momentu po przekroczeniu którego można ukręcić śrubę
    przy odkręcaniu. Czy taki klucz po przestawieniu tej zapadki też kliknie
    przy kręceniu w lewo, czy trzeba kupić jednak ten droższy :)
    Nie chodzi tu o odkręcanie max siłą, tylko sprawdzenie czy zaraz nie
    zerwiemy gwintu.

  • 5. Data: 2014-07-17 00:21:58
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    W dniu 2014-07-16 23:48, spider pisze:

> [...]
    > przy kręceniu w lewo, czy trzeba kupić jednak ten droższy :)
    > Nie chodzi tu o odkręcanie max siłą, tylko sprawdzenie czy zaraz nie

    Wygląda na to że kliknie tylko w prawą stronę, tak jak ten:
    "precyzyjny mechanizm grzechotkowy z przełącznikiem prawo - lewo, pomiar
    momentu obrotowego wyłącznie w prawą stronę"

    http://swiatnarzedzi.pl/pl_PL/p/Klucz-dynamometryczn
    y-Proxxon-14-6-30Nm-CrV-Micro-Clik/464

    W takim razie po wuja w ogóle ten przełącznik?

  • 6. Data: 2014-07-17 00:28:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** spider pisze tak:

    > Chodzi o ustawienie momentu po przekroczeniu którego można ukręcić
    > śrubę przy odkręcaniu.

    No co Ty? Gdzieś to napisali? W instrukcji, że to do tego służy?
    W życiu bym nie powiedział. To chyba są całkiem rózne warunki tarcie
    statyczne, przyrdzewienie, zabrudzenie?

> [...]
    > kręceniu w lewo, czy trzeba kupić jednak ten droższy :) Nie chodzi
    > tu o odkręcanie max siłą, tylko sprawdzenie czy zaraz nie zerwiemy

    Na 99% moje dwa nonejmy klikają. Mogę jutro sprawdzić a raczej na pewno
    sprawdze bo chciałbym tez je porównac między soba czy nie kłamią w
    dobra prawą stronę.

  • 7. Data: 2014-07-17 09:04:36
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld>

    Użytkownik "spider" <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://dynamometryczne.pl/klucz-dynamometryczny-1434
    -6-30-nm-jonnesway-p41.html
    > skoro tym kluczem wg instrukcji nie wolno odkręcać śrub?

    A wolno dociągać śrubu z lewym gwintem?

  • 8. Data: 2014-07-17 09:44:55
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A wolno dociągać śrubu z lewym gwintem?
    Nie - nie wolno. Trzeba je "dociągać" palcami.
    :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 9. Data: 2014-07-17 12:12:55
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2014-07-17 00:28, PiteR pisze:

    > No co Ty? Gdzieś to napisali? W instrukcji, że to do tego służy?
    > W życiu bym nie powiedział. To chyba są całkiem rózne warunki tarcie
    > statyczne, przyrdzewienie, zabrudzenie?

    Źle się wyraziłem :) chodzi konkretnie o świecę żarową i nastawianie
    momentu by jej nie ukręcić przy odkręcaniu (jak mi kliknie to będę
    kombinował jak rozruszać gwint jakimś siuwaksem)