  • 1. Data: 2009-01-10 06:43:18
    Temat: Zdjęcia w domu
    Od: "Legar" <h...@e...pl>

    Potrzebuję aparatu do robienia zdjęć w warunkach:
    - krótki czas naświetlania - dzieci się ruszają
    - warunki słabego doświetlenia - dużo zdjęć w domu
    - szybka gotowość do kolejnych zdjęć - z 10 zdjęć zrobionych dzieciom jedno
    ma właściwą "pozę"
    - dobre zdjęcia w trybie auto
    Sam raczej jestem amatorem.

    Popytałem i zaproponowano mi Canon EOS 450D i dokupienie jasnego obiektywu
    bez zoom.

    Co o tym sądzicie i jak się może nazywać ten obiektyw?

    Robert

  • 2. Data: 2009-01-10 09:15:38
    Temat: Re: Zdjęcia w domu
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Legar pisze:

    > Popytałem i zaproponowano mi Canon EOS 450D i dokupienie jasnego obiektywu
    > bez zoom.
    >
    > Co o tym sądzicie i jak się może nazywać ten obiektyw?

    Prawdopodobnie nazywa się 50/1.8, ale do pomieszczeń to on się w parze z
    450D średnio nadaje. Wyjdą ciasne kadry, portretowe, chyba że masz
    bardzo duże mieszkanie i będziesz mógł "uciekać" z aparatem do tyłu. Z
    kolei coś sensowniejszego, czyli 35/2, jest po pierwsze droższe, a po
    drugie, w przypadku Canona, takie sobie optycznie przy dużych otworach
    przysłony (a na takich Ci właśnie zależy). Podejrzewam, że sensowniej
    byłoby kupić najtańszą lustrzankę z obiektywem w zestawie, a resztę
    przeznaczyć na lampę z odchylanym do góry palnikiem. Jeśli masz
    możliwość pożyczenia aparatu (jakiegokolwiek, byleby w zakresie
    ogniskowych był ekwiwalent 50 mm), to sprawdź, co mogłoby z tego
    wychodzić w twoim mieszkaniu i czy byłbyś z takich kadrów zadowolony.

  • 3. Data: 2009-01-10 09:38:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:

    > Prawdopodobnie nazywa się 50/1.8, ale do pomieszczeń to on się w parze z
    > 450D średnio nadaje.

    Owszem. Ale na "50" świat się nie kończy. Sigma zadbała o APS-C i są
    takie szkła dostępne: 20/1.8, 24/1.8, 28/1.8 (to są pełnoklatkowe szkła,
    więc po przesiadce na FF jeszcze szerzej i bardzo jasno) i APSowy
    standard, czyli 30/1.4.
    Dokupienie lampy to dobry pomysł niezależnie od tego, czy kupi się jasne
    obiektywy, czy nie. Zejście o 2 EV nadal może być niewystarczające. Poza
    tym lampą też nie tak łatwo operować. Odbicia od sufitu przy zdjęciach
    przy ziemi wychodzą średnio (cienie pod oczami). Lepiej chyba odbijać od
    ściany za sobą lub obok (o ile ma w miarę neutralny kolor).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 4. Data: 2009-01-10 11:29:22
    Od: j...@a...at

    On 10 Jan., 07:43, "Legar" <h...@e...pl> wrote:
> [...]
    > bez zoom.
    >
    > Co o tym sądzicie i jak się może nazywać ten obiektyw?

    wszystko zalezy od wymagan jakosciowych i srodkow pienieznych jakie
    mozesze przeznaczyn na zakup.

    jesli specjalnych wymagan jakosciowych nie masz i chcesz wydac malo
    kasy to wsysztko jedno jaki aparat kupisz z tanszych , moze byc
    wyminiony przez Ciebie , moze byc kazdy inny. Obiektyw rzeczywiscie o
    jasnosci 1,4 albo 1,8 po to by po przymknieciu o 1 przyslone uzyskac
    przyzwoita ostrosc.
    jesli dzieci nie sa duze to moze byc spokojnie 50 mm gdyz to pozwala
    na fotografie z pewnej odleglosci ok 2 - 3 m.
    obiektywem np 20 - 35 mm bedziesz musial podejsc blizej , za blisko co
    prowadzi do przerysowan perspektywicznych twarzy dziecka.
    bedziesz musial uzywac wysokich czulosci a przy nich b spada jakosc
    obrazu - wszystko - ostrosc , odwzorowanie koloru , dynamika , szumy.

    jesli bedziesz chcil w miare przyzwoita jakosc i nie za duzo wydac
    choc wiecej ( ok 3500-4000 zl ) to sugeruja nikon d90.
    nikon charakteryzuje sie tym , ze ze wzrostem czulosci jakosc obrazu
    spada mniej niz w innych aparatach.

    jesli kasa nie gra roli a chcesz uzyskac zdjecia bezkompromisowo dobre
    to canon 5 d , albo 1d albo nikon 3d , alfa 900 - to juz wydtek
    powyzej 10000 zl.

    co do lampy - oswietlenie odbite od sufitu jest fatalne - brzydkie
    nienaturalne - dobrym tanim rozwiazaniem gdybys chcial sie wspomoc to
    druga lampa .
    mam taka wielkosci i grubosci zeszytu formatu a5 , w ktorej cala
    strona jest szyba mleczna za ktora kryje sie palnik. jest ona
    wyzwalana automatycznie przez blysk lampy wbudowanej w aparacie. mozna
    ja umiescic gdzies z boku - bardzo uplastycznia oswietlenie i nie jest
    ono zbyt skupione .

    XXX

  • 5. Data: 2009-01-10 11:41:01
    Od: majster <p...@o...pl>

    On 10 Sty, 12:29, j...@a...at wrote:
    > On 10 Jan., 07:43, "Legar" <h...@e...pl> wrote:
    wu

> [...]
    > wyzwalana automatycznie przez blysk lampy wbudowanej w aparacie. mozna
    > ja umiescic gdzies z boku - bardzo uplastycznia oswietlenie i nie jest

    Mogłbyś napisać coś więcej o tej lampie?

  • 6. Data: 2009-01-10 12:27:44
    Od: j...@a...at

    On 10 Jan., 12:41, majster <p...@o...pl> wrote:
    > On 10 Sty, 12:29, j...@a...at wrote:> On 10 Jan., 07:43, "Legar"
    <h...@e...pl> wrote:

    > wu

    > Mogłbyś napisać coś więcej o tej lampie?

    znajdziesz np tutaj

    http://www.amazon.de/Unbekannt-Electra-e-Flash-Blitz
    -Kit/dp/B000A7YP2C

    pod elektra e flash dojdziesz do linku do producenta

    jesli bedziesz mial pytania to wal smialo.

  • 7. Data: 2009-01-10 13:27:14
    Od: "Legar" <h...@e...pl>

> [...]
    > na takich Ci właśnie zależy). Podejrzewam, że sensowniej byłoby kupić
    > najtańszą lustrzankę z obiektywem w zestawie, a resztę przeznaczyć na

    Jaki konkretnie modem masz na myśli.

    Robert

  • 8. Data: 2009-01-10 13:28:11
    Od: "Legar" <h...@e...pl>

    >wszystko zalezy od wymagan jakosciowych i srodkow pienieznych jakie
    >mozesze przeznaczyn na zakup.

    Jeśli zamknie się kwotą 2,5-3 tys będzie super.

    Dzięki

  • 9. Data: 2009-01-10 13:41:07
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Legar pisze:

    > Jeśli zamknie się kwotą 2,5-3 tys będzie super.

    Sigma 30/1.4 lub jasny zoom 17-50/2.8. Do tego lampa z obracanym
    palnikiem do odbijania od białej ściany za tobą (jeśli masz białe
    ściany), albo chociaż duży dyfuzor na lampę. Lamp w systemie Canona nie
    znam, ale sądzę, że w 3 tysiącach zmieścisz się bez problemu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-01-10 14:08:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009, "Paweł W." wrote:

    > 30/1.4.

    Daleki jestem od stwierdzeń na "nie", tylko przemyśliwuję, czy pytający
    jest przygotowany na to, że obiektyw jest droższy od aparatu :)
    (skąd ma znać zasadę "3 do 5x tyle na szkła"? ;))

    > Dokupienie lampy to dobry pomysł

    Ano dobrze gadasz.
    Byle nie "symbolicznej"... (jakieś LP 15 albo co, nieefektywne do
    "odbicia"). Też wyjdzie drożej niż parę złotych :D

    pzdr. Gotfryd