  • 1. Data: 2009-01-09 11:07:59
    Temat: Jak sfotografować 360stopni przedmiot odbijający światło
    Od: Adam <A...@p...pl>

    W nawiązaniu do wątku z wczoraj:
    "Co myślicie o takim namiocie i lampach"
    Chciałbym sfotografować przedmiot dookoła i zrobić z tego animację 360
    stopni.
    Przedmiot jednak odbija sporo światła od klawiatury membranowej i
    wyświetlacza LCD. Zastanawiam sie czy namiot bezcieniowy to dobry pomysł
    aby robić takie zdjęcia.
    Podczas obracania przedmiotem będzie widać odbicia.
    Ktoś ma jakieś pomysły i może sie podzielić?

  • 2. Data: 2009-01-09 11:30:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Adam pisze:
> [...]
    > aby robić takie zdjęcia.
    > Podczas obracania przedmiotem będzie widać odbicia.
    > Ktoś ma jakieś pomysły i może sie podzielić?

    Światło jak najbardziej rozproszone (czyli możesz jeszcze oddalić źródła
    światła od namiotu bezcieniowego i dołożyć dodatkowe warstwy
    rozpraszające - to powinno załatwić wszelkie odbicia. Jak nie, to można
    jeszcze spróbować dołożyć filtr polaryzacyjny i tym wygasić pozostałe
    odbicia.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-01-09 16:49:01
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 12:07:59 +0100, Adam napisał(a):

> [...]
    > aby robić takie zdjęcia.
    > Podczas obracania przedmiotem będzie widać odbicia.
    > Ktoś ma jakieś pomysły i może sie podzielić?

    Nie da się ustawić lampy tak żeby się nie odbijało? To nie jest chyba kula
    pokryta klawiaturą? ;-)
    Światła o mniejszej powierzchni (cienie nie zabijają) i filtr
    polaryzacyjny.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 4. Data: 2009-01-09 17:33:01
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Paweł W. pisze:

    > rozpraszające - to powinno załatwić wszelkie odbicia. Jak nie, to można
    > jeszcze spróbować dołożyć filtr polaryzacyjny

    Niestety, żaden filtr polaryzacyjny nie wytnie odbicia "na wprost".

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 5. Data: 2009-01-10 21:44:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2009, Lukasz Kozicki wrote:

    > Niestety, żaden filtr polaryzacyjny nie wytnie odbicia "na wprost".

    Mi wycina, i to wyjątkowo skutecznie.

    Oczywiście na lampie wtedy mam RÓWNIEŻ filtr polaryzacyjny!
    (ale "energetycznie", w przypadku lampy błyskowej, prościej odbić
    od czegoś - niemniej wyciąć się da).
    Proszę się nie powoływać na wspomnienie o błyskowej - folia polaryzacyjna
    jest dostępna w rolkach 50 cm :)

    pzdr, Gotfryd
    (nic a nic nie wspominajacy o CENIE takiej rolki, sam kupiłem 10 cm
    z czego kawałek odsprzedałem :P)

  • 6. Data: 2009-01-11 02:23:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 09 Jan 2009 18:33:01 +0100, Lukasz Kozicki wrote:

    >Niestety, żaden filtr polaryzacyjny nie wytnie odbicia "na wprost".

    Kolowe wytna.

    Ale chyba takich nie robia do aparatow gotowych.

    J.

  • 7. Data: 2009-01-11 10:04:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lukasz Kozicki wrote:

    > Niestety, żaden filtr polaryzacyjny nie wytnie odbicia "na wprost".

    trzeba kupić szprej to matowienia przedmiotów :)

  • 8. Data: 2009-01-11 12:29:04
    Temat: Re: Jak sfotografować 360stopni przedmiot odbijający ?wiatło
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał:

    > Kolowe wytna.
    >
    > Ale chyba takich nie robia do aparatow gotowych.

    Cóż - wygląda na to, że nie wiesz, czym się różni filtr polaryzacyjny kołowy
    od liniowego...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2009-01-11 12:46:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Cóż - wygląda na to, że nie wiesz, czym się różni filtr polaryzacyjny
    > kołowy od liniowego...

    no wiadomo...

    kształtem ramki :)