  • 1. Data: 2009-01-09 19:34:22
    Temat: Sony A100 i szumy
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich!
    Zastanawiam się nad kupnem A100 z uwagi na to że jest to najtańszy
    aparat z podglądem głębi ostrości (chyba że się mylę).
    Jedyne co mnie martwi to szumy - słyszałem że są duże. Może się ktoś
    podzielić doświadczeniami.
    I przy okazji jakie są jeszcze różnice między A100 a A200?

    Pozdrawiam
    TM

  • 2. Data: 2009-01-09 19:39:19
    Temat: Re: Sony A100 i szumy
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    TM pisze:

> [...]
    > aparat z podglądem głębi ostrości (chyba że się mylę).
    > Jedyne co mnie martwi to szumy - słyszałem że są duże. Może się ktoś

    Osobiście nie, ale mogę podzielić się pytaniem: dlaczego podgląd GO jest
    dla Ciebie kluczowym (prócz ceny, oczywiście) kryterium przy zakupie
    lustrzanki APS-C?

  • 3. Data: 2009-01-09 19:52:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > Osobiście nie, ale mogę podzielić się pytaniem: dlaczego podgląd GO jest
    > dla Ciebie kluczowym (prócz ceny, oczywiście) kryterium przy zakupie
    > lustrzanki APS-C?

    Może bez przesadyzmu, co? Masz całkiem sporą kontrolę nad GO zarówno na
    APS-C, jak i 4/3. Problemem jest ocena tej GO na mniejszej matówce i
    nieprzystosowanej do ręcznego ostrzenia, chociaż akurat w Sony manualna
    matówka jest bardzo tania i różne rodzaje do dostania, ale o tym niech
    się Dominik wypowiada.
    Ja ze swojego doświadczenia powiem tak - na standardowej matówce jest
    duuużo ostrzej niż wychodzi na zdjęciu. Ale to trzeba wziąć lustrzankę,
    ocenić ostrość tła w wizjerze, zrobić zdjęcie i sprawdzić, czy tło na
    zdjęciu jest tak samo rozmazane jak w wizjerze i wtedy dopiero się wie.

    Podsumowując - nie ma co się bawić w podgląd GO, nawet z matówką do
    manualnego ostrzenia. Mało użyteczna sprawa, kiedy można sprawdzić
    ostrość zaraz po wykonaniu zdjęcia.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 4. Data: 2009-01-09 19:52:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    TM pisze:
    > Witam wszystkich!
    > Zastanawiam się nad kupnem A100 z uwagi na to że jest to najtańszy
    > aparat z podglądem głębi ostrości (chyba że się mylę).

    Są tańsze, np. wiele lustrzanek analogowych :)
    Z cyfrowych też pewnie byś znalazł jakieś bardzo przechodzone modele.

    > Jedyne co mnie martwi to szumy - słyszałem że są duże. Może się ktoś
    > podzielić doświadczeniami.

    Aparat nie ma jakiegoś makabrycznego odszumiania, poziom szumów jest
    bardzo zbliżony do kilku innych aparatów i właściwie w swoim czasie
    jedyną naprawdę widoczną różnicę sprawiał canon, jednak sony staniał, a
    canon nie.

    > I przy okazji jakie są jeszcze różnice między A100 a A200?

    Jest ich kilka, A100 jest lepiej wykonany, ma podgląd GO i wstępne
    podnoszenie lustra. Nie stosuje też odszumiania obrazu, więc ma się nad
    tym pełną kontrolę.
    A200 ma z trochę z kolei szybszy autofocus, zmienione zupełnie
    sterowanie i nowszy (ale o wiele droższy) akumulator. Poza tym jakieś
    drobiazgi jak np. ekran o 0,2 cala większy, cała reszta jednak robi
    bardziej plastikowe i tandetne wrażenie.

    Sam zmieniał będe na dniach z A100 na A200, ale tylko dlatego, że mam
    jeszcze A700 i zależy mi na tym, żeby móc poprzekładać akumulator i
    sterowanie bylo bardziej do siebie zbliżone :) Dwa kółka są fajne, ale
    ciężko używać dwóch bardzo odmiennie sterowanych aparatów.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 5. Data: 2009-01-09 19:53:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    TM pisze:
    > Zastanawiam się nad kupnem A100 z uwagi na to że jest to najtańszy
    > aparat z podglądem głębi ostrości (chyba że się mylę).

    Kup sobie cokolwiek z liveview, a poznasz, co to podgląd głębi ostrości :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 6. Data: 2009-01-09 19:53:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 09 Jan 2009 20:34:22 +0100, osobnik zwany TM wystukał:

> [...]
    > aparat z podglądem głębi ostrości (chyba że się mylę). Jedyne co mnie
    > martwi to szumy - słyszałem że są duże. Może się ktoś podzielić

    szumy są duże na wyższych ISO. W zasadzie daje się używać tylko 100 i
    200. No może jeszcze 400. z zalet bardzo wygodne ustawianie wszystkiego
    na 2 pokrętłach. Praktycznie nie trzeba korzystać z menu.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    Sony Alfa 100

  • 7. Data: 2009-01-09 19:53:50
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Paweł W. pisze:

    > Może bez przesadyzmu, co?

    [...]

    > Podsumowując - nie ma co się bawić w podgląd GO, nawet z matówką do
    > manualnego ostrzenia. Mało użyteczna sprawa, kiedy można sprawdzić
    > ostrość zaraz po wykonaniu zdjęcia.

    Komu odpowiadasz, jeśli można zapytać?

  • 8. Data: 2009-01-09 19:56:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:

    > Komu odpowiadasz, jeśli można zapytać?

    Trochę tobie, trochę TM. Tylko leniwy jestem i w jednym poście to
    zamieściłem :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 9. Data: 2009-01-09 20:09:15
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    > nieprzystosowanej do ręcznego ostrzenia, chociaż akurat w Sony manualna
    > matówka jest bardzo tania i różne rodzaje do dostania, ale o tym niech

    Bardzo tania i łatwa do zastosowania jest matówka, ale od dynaksa 7D. To
    właśnie ją można było kupić po kilka złotych w Adderze. Niestety chyba
    dobre się skończyło, bo z tego co wiem wszystkie już wykupione, ale może
    jeszcze będzie dostawa. Sam mam jedną M-kę na zapas jeszcze, ale jak
    tylko dostanę A200 to ją wykorzystam, a tę z A100 odsprzedam razem z
    korpusem (i gwarancją ekstra co to nie mogę jej nijak zatrzymać) ;)

> [...]
    > ocenić ostrość tła w wizjerze, zrobić zdjęcie i sprawdzić, czy tło na
    > zdjęciu jest tak samo rozmazane jak w wizjerze i wtedy dopiero się wie.

    Dokładnie tak - zabawa w GO na zwykłej matówce nie ma takiego sensu.
    Dopiero po zmianie jest naprawdę lepiej i widać sporą poprawę, za cenę
    bardzo delikatnego przyciemnienia w wizjerze. Ważne jednak że te
    nieostrości widać porządnie :)

    > Podsumowując - nie ma co się bawić w podgląd GO, nawet z matówką do
    > manualnego ostrzenia. Mało użyteczna sprawa, kiedy można sprawdzić
    > ostrość zaraz po wykonaniu zdjęcia.

    Oj zdecydowanie jest sens. Matówka "M" poprawia bardzo wiele. Nie jest
    to pełne odwzorowanie nieostrości, ale w stosunku do tego co fabrycznie
    to zdecydowanie lepiej. Na cyfrowym oczywiście zdjęcie nie boli, jednak
    przyjamność jest znacznie większa :)

    Kiedyś koleżance chciałem pokazać o co chodzi z przysłoną, akurat na jej
    aparacie była zwykła matówka, no i pokazując jej podgląd GO nie widziała
    ona różnicy. Na moim było widać o co chodzi.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 10. Data: 2009-01-09 20:12:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > to pełne odwzorowanie nieostrości, ale w stosunku do tego co fabrycznie
    > to zdecydowanie lepiej. Na cyfrowym oczywiście zdjęcie nie boli, jednak

    A mnie przestało to bawić. Szczególnie jak chcesz sprawdzić podgląd na
    f/16 :P

    > Kiedyś koleżance chciałem pokazać o co chodzi z przysłoną, akurat na jej
    > aparacie była zwykła matówka, no i pokazując jej podgląd GO nie widziała
    > ona różnicy. Na moim było widać o co chodzi.

    A to prawda. Widać, że się obraz przyciemnia i widać że się zmienia
    zakres ostrości. Tylko, czy dla każdej koleżanki warto kupować manualną
    matówkę? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79