  • 1. Data: 2016-05-11 14:18:34
    Temat: Kody błędów z OBD2
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Mam pytanie dotyczące odczytywania stanu samochodu
    przez złącze OBD2.

    Kilka tygodni temu włączyła się w samochodzie żółta
    kontrolka silnika "CHECK ENGINE". Umówiłem się
    na przegląd w warsztacie, ale po dwóch godzinach
    kontrolka zgasła i już od tego czasu nie włączyła się.
    Do warsztatu nie pojechałem (szczególnie, że żadnych
    dziwnych objawów nie zauważyłem).

    Ponieważ chciałem wiedzieć co się stało, kupiłem adapter
    OBD2 ELM327 na Bluetooth. Zainstalowałem kilka darmowych
    programów diagnostycznych na Androida. Sprawdziłem
    błędy silnika - nie ma żadnych. Nie odczytują się też
    żadne błędy w "historii". Oczywiście sam OBD2 działa,
    odczytują się obroty silnika, chwilowe spalanie itp.

    Pytanie mam takie: czy brak raportowanych błędów przez
    trzy programy oznacza, że rzeczywiście błędy nie są już
    pamiętane, czy też może jakiś inny program odczytałby więcej
    danych? Jest mnóstwo płatnych programów. Przypuszczam,
    że różnią się szczegółowością opisu błędów i możliwościami
    prezentacji danych. Ale tu mam pustą listę błędów
    - czy jest szansa, że inny program coś jednak pokaże?
    Czy komputer w warsztacie odczytałby błędy, których
    nie raportuje się przez OBD2?

    P.

  • 2. Data: 2016-05-11 14:30:16
    Temat: Re: Kody błędów z OBD2
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2016-05-11 o 14:18, Piotrne pisze:
> [...]
    > - czy jest szansa, że inny program coś jednak pokaże?
    > Czy komputer w warsztacie odczytałby błędy, których

    Jak był błąd tzw "przejściowy" to elm tego nie wychwyci.
    Kable i soft od konkretnego auta powinien pokazać błędy przejściowe
    (tak działa PP/Lexia od PSA, Op-COM od Opla)...