  • 1. Data: 2010-06-24 15:18:58
    Temat: Kolejny dylemat co wybrać AstraII , Vectra B, Omega B FL ?
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Witam.
    Po przeanalizowaniu finansu postanowiłem kupić autko rodzinne w wersji
    kombi.
    Z racji ekonomicznych silników DTI i przyzwoitej ceny zakupu padło na opla.
    Powiedzmy że aktualny limit cenowy wynosi około 12tys.
    Interesują mnie roczniki od 1999r.
    I tak prosze Was o kolejną rade co wybrać.
    Astra II 101KM 2.0DTI
    Vectra B 101KM 2.0DTI
    Omega B FL 135KM 2,5TD

    Zależy mi na niskim koszcie części,utrzymania, małym w miare spalaniu,
    dużej ilości miejsca w środku , dużym bagażniku, w miare komfortowym
    podróżowaniu.
    Jeżdże raczej normalnie zwłaszcza z dzieckiem na pokładzie i o auto
    które posiadam dbam jak mawia żona wręcz przesadnie.
    Które z nich odwdzięczy mi się bezawaryjną i dającą przyjemność
    eksploatacją?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-06-24 15:38:13
    Od: "Fenio" <n...@m...pl>

    Norbert wrote:
    > Astra II 101KM 2.0DTI
    > Vectra B 101KM 2.0DTI
    > Omega B FL 135KM 2,5TD

    Ale jak porównać trzy różne ople z różnego segmentu ? Może wpierw zdecyduj
    czy chcesz auto małe, średnie czy duże. Nie ma Omegi z silnikiem jaki
    podałeś. Są wersje 130KM do 2001 i 2.5 DTi 150KM od 2001. Ten pierwszy to
    stary klekot o konstrukcji z lat 80'tych (zmodyfikowany TDS z BMW). Sporo
    pali, jest ciężki i przy masie Omegi nie daje nawet przeciętnych osiągów.
    Jeśli diesel to polecam nowoczesnego i w miare mocnego DTi choć cena zakupu
    na pewno będzie znacznie wyższa od TD.

  • 3. Data: 2010-06-24 15:46:38
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > Powiedzmy że aktualny limit cenowy wynosi około 12tys.
    > Interesują mnie roczniki od 1999r.
    > I tak prosze Was o kolejną rade co wybrać.

    tak jak pisze kolega Fenio, najpierw się zdecyduj ile miejsca potrzebujesz,
    Astra to kompakt z przyzwoitym bagażnikiem ale ciasna wewnątrz, Vectra jest
    OK, Omega ma sporo miejsca,
    inna kwestia to koszty, im większe auto tym większe koszty w tym przypadku,
    Astra ma proste i tanie zawieszenie, Vectra bardziej zaawansowane a Omega
    najbardziej zamotane,
    przy zakupie Omegi z silnikiem 2.5D trzeba mieć dobrego speca który Ci
    sprawdzi takie auto żeby się nie okazało że kolejne 50% wartości auta musisz
    dołożyć do remontu silnika,

    brat

  • 4. Data: 2010-06-24 16:29:33
    Od: Norbert <n...@M...com>

    bratPit[pr] napisał(a):

> [...]
    > przy zakupie Omegi z silnikiem 2.5D trzeba mieć dobrego speca który Ci
    > sprawdzi takie auto żeby się nie okazało że kolejne 50% wartości auta

    Wyeliminujmy więc Omege.
    Zależy mi na tym by było dużo miejsca w kabinie i bagazniku.
    Wlaśnie dlatego porownuje astre i vectre.
    Astra w środku wydała mi się właśnie jakby ciut mniejsza niż vectra.
    I jakby taka bardziej ascetyczna. W vectrze już deska rozdzielca jak i
    konsola środkowa wygląda chyba lepiej.
    Nie miałem okazji postawić tych dwóch aut obok siebie i porownać i stąd
    moje bolączki.
    Kiedyś mierzyłem bagażnik w astrze II i potem się okazało że jest
    większy niż w passacie, audi itd. Większy miała tylko omega.
    Jaki względem astry bagaznik ma vectra?
    Obydwa auta dostępne z tym samym jak mniemam silnikiem 2.0DTI 101KM.
    Ceny bardzo podobne.

  • 5. Data: 2010-06-24 21:09:48
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 16:29:33 +0200, Norbert napisał(a):

    > Obydwa auta dostępne z tym samym jak mniemam silnikiem 2.0DTI 101KM.
    > Ceny bardzo podobne.

    Nie wiem czy będę pomocny ale Vectra jest bardziej narażona na rdzę niż
    Astra 2. Astra jest trochę mniejsza od Vectry zarówno w środku jak i ma
    mniejszy bagażnik.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 6. Data: 2010-06-25 08:39:45
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Nie wiem czy będę pomocny ale Vectra jest bardziej narażona na rdzę niż
    > Astra 2. Astra jest trochę mniejsza od Vectry zarówno w środku jak i ma
    > mniejszy bagażnik.

    co oczywiście nie oznacza że A-G jest na nią odporna, dlatego jak mam
    sentyment do Opla na miejscu autora wątku wybrałbym... Peugeota 406, na
    prawdę przyzwoite auto a odporność na korozję bez porównania do Opla
    szczególnie Vectry (o ile oczywiście nie bity),

    brat

  • 7. Data: 2010-06-25 09:14:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości
    > Astra II 101KM 2.0DTI
    > Vectra B 101KM 2.0DTI
    > Omega B FL 135KM 2,5TD
    >
    > Zależy mi na niskim koszcie części,utrzymania, małym w miare
    > spalaniu,

    No to przeciez nie Omega, tylko Astra

    > dużej ilości miejsca w środku, dużym bagażniku,

    No to przeciez nie Astra, tylko Omega.

> [...]
    > auto które posiadam dbam jak mawia żona wręcz przesadnie.
    > Które z nich odwdzięczy mi się bezawaryjną i dającą przyjemność

    No to przeciez nie Opel :-)

    A powazniej - wsiadzcie sobie do Astry w trojke, zamien sie z zona
    miejscami, rozlozcie sie wygodnie - i zobacz czy ci wielkosc
    odpowiada. To jednak "male auto". A Omega musi swoje spalic.

    Czyli wychodzi Vectra :-)
    Potem sie mozesz dopytac czy ten rocznik nie rdzewieje na potege,
    ile cie bedzie kosztowala naprawa tego silnika, i czy jest szansa
    ne vectre kombi diesel ktora nie przejechala wczesiej 200kkm w
    Niemczech.

    J.

  • 8. Data: 2010-06-25 11:10:22
    Od: Norbert <n...@M...com>

    J.F. napisał(a):

> [...]
    > cie bedzie kosztowala naprawa tego silnika, i czy jest szansa ne vectre
    > kombi diesel ktora nie przejechala wczesiej 200kkm w Niemczech.

    Z waszych opinii wychodzi mi jak narazie że kupno auta kombi ktore ma
    duzo miejsca w srodku i do tego male koszty utrzymania w kwocie do 12tys
    to rzecz nie wykonalna.
    To juz nie wiem czym jezdza polskie rodziny ktore nie maja wiekszego
    budrzetu.
    Aktualnie mam GolfaIII TDI i gdyby nie fakt że to 3 drzwiowka i malo
    miejsca to bym nawet nie myslal o zmianie.
    No...ale... trudno

  • 9. Data: 2010-06-25 11:15:33
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-06-25 08:39, *bratPit[pr]* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
> [...]
    > szczególnie Vectry (o ile oczywiście nie bity),

    "Zależy mi na niskim koszcie części,utrzymania" :)

    Ja bym wybrał Vectrę B FL - nie powinno być specjalnych kłopotów z
    korozja "o ile oczywiście nie bity" :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 10. Data: 2010-06-25 12:29:56
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Mirek Ptak napisał(a):

    > Ja bym wybrał Vectrę B FL - nie powinno być specjalnych kłopotów z
    > korozja "o ile oczywiście nie bity" :)
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    I tak chyba zrobie.