eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2010-06-24 12:10:46
    Temat: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Witam.

    Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił.
    Ja postanowiłem zapytać wprost - czy wady z pękającymi głowicami i/lub z
    szybko padającym napędem pompy oleju dotyczą wszystkich silników
    produkowanych w danym okresie czasu? Czy dotyczy to jednej/kilku
    konkretnej partii produkcyjnej (o konkretnych numerach/zakresie numerów).
    Jak do tej pory słyszałem/czytałem o przypadkach głównie w Passatach z
    początku produkcji, a przecież te silniki były montowane w całej grupie
    VAG czyli i w innych modelach VW, jak również w Seatach czy Skodach.
    Gdzie szukać jednoznacznego potwierdzenia, że dany silnik to ten z wadą
    lub bez niej? Tylko nie odsyłajcie do ASO marki - oni często mają zbyt
    małą wiedzę, albo wykazują się wybitną niechęcią do podzielenia się nią.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 2. Data: 2010-06-24 12:57:22
    Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
    Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>

    Patrze a tu w szybce robal taki: news:hvvav8$dc6$1@news.dialog.net.pl !
    Pewnie kiero jakis, ten Marcin "Kenickie" Mydlak . Tak se patrze i patrze
    jak nawija makaron na uszy:

    > Jak do tej pory słyszałem/czytałem o przypadkach głównie w Passatach z
    > początku produkcji, a przecież te silniki były montowane w całej grupie
    > VAG czyli i w innych modelach VW, jak również w Seatach czy Skodach.
    > Gdzie szukać jednoznacznego potwierdzenia, że dany silnik to ten z wadą
    > lub bez niej? Tylko nie odsyłajcie do ASO marki - oni często mają zbyt
    > małą wiedzę, albo wykazują się wybitną niechęcią do podzielenia się nią.

    O partii silnikow Ci nie napisze, ale potwierdze, ze chodzi o cala grupe
    VAG-jak 2 miesiace temu zajechalem Ibiza 1,9 TDI do ASO SEAT/SKODA to magik
    powiedzial, ze "dla nich to kiepski motor bo nic nie zarobia...nie to co
    2.0" ;)


    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec


  • 3. Data: 2010-06-24 13:53:36
    Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił.
    > Ja postanowiłem zapytać wprost - czy wady z pękającymi głowicami i/lub z
    > szybko padającym napędem pompy oleju dotyczą wszystkich silników
    > produkowanych w danym okresie czasu?

    kolega któremu w A3-ce 2.0TDI z 2007r najpierw padła głowica, później
    turbina, w końcu zmieliło pompę oleju, wymienił w końcu silnik ale
    dowiedział się w ASO że są jakieś zestawy wymienne - poprawione do tych
    pomp, zmienił to i dał auto dziewczynie, która robi <1kkm /miesiąc bo przy
    jego eksploatacji to auto go chciało wykończyć finansowo,

    brat


  • 4. Data: 2010-06-24 19:15:49
    Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
    Od: "pablo" <W...@o...pl>


    > Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił.
    > Ja postanowiłem zapytać wprost - czy wady z pękającymi głowicami i/lub z
    > szybko padającym napędem pompy oleju dotyczą wszystkich silników
    > produkowanych w danym okresie czasu? Czy dotyczy to jednej/kilku
    > konkretnej partii produkcyjnej (o konkretnych numerach/zakresie numerów).
    > Jak do tej pory słyszałem/czytałem o przypadkach głównie w Passatach z
    > początku produkcji, a przecież te silniki były montowane w całej grupie
    > VAG czyli i w innych modelach VW, jak również w Seatach czy Skodach.

    Mamy w firmie 5 passatow 2.0 tdi 170 KM 2006 r. Przebiegi 100 tys - 220 tys.

    Zadne ze wspomnianych przez ciebie awarii nie wystapily.

    Co wystapilo :

    - Passat z najmniejszym przebiegiem (ok 100 tys) ostatnio mial wymieniony
    jeden wtrysk. Wczesniej wycinany FAP - mechanicznie i programowo. Zapchal
    sie a ASO chcialo jakies chore pieniadze. Auto z najmniejszym przebiegiem,
    ale najbardziej zameczone - dwa duze dzwony, kilka stluczek. Podejrzewam, ze
    te awarie spowodowane byly dzwonami i emeryckim stylem jazdy (wysokie biegi
    i niskie obroty ;)

    - Passat z najwyzszym przebiegiem (220 tysi) przy 200 tysiacach mial
    wymieniane jakies uszczelnienia w silniku, ale nie pamietam do konca co to
    bylo. ASO skasowalo chyba ze 3k PLN. Wymieniane mial tez jakies elementy
    zawieszenia, ale to juz zuzycie, nie awaria.

    Pozostale 3 sztuki (140 - 170 tysiecy km) bez awarii, w jednym tylko
    elementy zawieszania wymieniane. No i ostatnio wszystkie 5 sztuk mialo akcje
    serwisowa na naped pompy oleju - oczywiscie ASO twierdzilo, ze zadnej akcji
    nie ma, ale po pokazaniu na niemieckiej stronie VW, ze sie kwalifikuja z
    wielkim bolem zrobili.


    Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza wycieciem
    FaP'u

    pzdr





  • 5. Data: 2010-06-24 19:46:44
    Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 12:10:46 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
    napisał(a):

    > Czy dotyczy to jednej/kilku
    > konkretnej partii produkcyjnej (o konkretnych numerach/zakresie numerów).


    Nie wiem do kiedy problem 'obowiązywał', ale Seat Altea z bodajże 2005
    r. czy 2006 r. z tym silnikiem w wersji 140 KM też zaliczył pad głowicy
    - kuzyn żony od tamtej pory już nie ironizuje sobie z mojego
    makaroniarskiego samochoda na F.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.
    Lancia Lybra SW


  • 6. Data: 2010-06-25 08:31:37
    Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-06-24 19:15, *pablo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza wycieciem
    > FaP'u

    DPF :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 7. Data: 2010-06-25 08:47:08
    Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Mirek Ptak wrote:
    > Dnia 2010-06-24 19:15, *pablo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >> Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza
    >> wycieciem
    >> FaP'u
    >
    > DPF :)
    >

    No tak, jak auto niemieckie to nie mozna zadnej jego
    czesci nazwac po francusku :)


  • 8. Data: 2010-06-25 11:09:04
    Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-06-25 08:47, *omega_fan* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    >>> Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza
    >>> wycieciem
    >>> FaP'u
    >>
    >> DPF :)
    >>
    >
    > No tak, jak auto niemieckie to nie mozna zadnej jego
    > czesci nazwac po francusku :)

    To raczej z tego powodu, że DPF stał się synonimem filtra bezobsługowego
    - niekoniecznie niemieckiego ;), a FAP (zresztą chyba ten skrót jest (R)
    przez PSA) filtra wymagającego płynu EOLYS.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 9. Data: 2010-06-25 14:30:19
    Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:hvvav8$dc6$1@news.dialog.net.pl...
    > Witam.
    >
    > Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił.
    > Ja postanowiłem zapytać wprost - czy wady z pękającymi głowicami i/lub z
    > szybko padającym napędem pompy oleju dotyczą wszystkich silników
    > produkowanych w danym okresie czasu? Czy dotyczy to jednej/kilku

    Już kiedyś podawałem linka ciekawego
    http://www.a4club.eu/index.php?topic=7394.msg140114#
    msg140114

    Poza tym gdzieś ktoś na forum onetowym (niestety nie zapisałem kto i gdzie)
    podał coś takiego:
    cyt:
    2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
    zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
    czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
    a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
    awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

    - 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
    (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
    siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
    kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

    - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
    (np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

    - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
    (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
    pompy oleju i wałków wyrównoważających,

    - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
    lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
    analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
    (utrata mocy, zapychanie się dysz).
    "

    Jednym słowem wyleczyło mnie to z pomysłu na jakikolwiek 2.0TDI od VAG

    Pozdro

    --
    Irokez


  • 10. Data: 2010-06-25 14:40:00
    Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    Irokez [n...@e...pl]
    na: pl.misc.samochody napisal/la:

    > Już kiedyś podawałem linka ciekawego
    > http://www.a4club.eu/index.php?topic=7394.msg140114#
    msg140114
    >
    > Poza tym gdzieś ktoś na forum onetowym (niestety nie zapisałem kto i gdzie)
    > podał coś takiego:
    > cyt:
    > 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
    > zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
    > czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
    > a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
    > awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
    >
    > - 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
    > (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
    > siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
    > kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
    >
    > - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
    > (np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
    >
    > - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
    > (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
    > pompy oleju i wałków wyrównoważających,
    >
    > - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
    > lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
    > analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
    > (utrata mocy, zapychanie się dysz).
    > "
    >
    > Jednym słowem wyleczyło mnie to z pomysłu na jakikolwiek 2.0TDI od VAG

    A to błąd.
    Obecne 2.0 TDI CR to naprawdę bardzo dobre silniki - porównywane są one
    obecnie do 1.9TDI jeżeli chodzi o awaryjność.


    Pozdrawiam,
    Rafal Lorenc

    --
    SysAdmin UsmiechaSie
    jid/mail:s...@u...sie.pl mobile: 503-611-119
    www.usmiecha.sie.pl

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: