  • 1. Data: 2009-11-08 09:13:33
    Temat: Kompatybilnosc platform AMD
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Witam,
    Moglby mnie ktos oswiecic, jaka jest roznica pomiedzy AM2+ i AM3?

    --
    pozdr

  • 2. Data: 2009-11-08 11:59:03
    Temat: Re: Kompatybilnosc platform AMD
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Witam,
    > Moglby mnie ktos oswiecic, jaka jest roznica pomiedzy AM2+ i AM3?

    AM3 ma 2 piny mniej, wiec procesory AM2 nie pasuja do AM3, a procesory AM3
    pasuja do AM2+. No i procesor AM3 obsluguje DDR3, AM2+ nie.

    --
    Marcos
    [Marek Slusarczyk]

    http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjecia

  • 3. Data: 2009-11-08 14:16:32
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    W takim razie jest pewna roznica wydajnosci miedzy procesorem AM3 chodzacym
    na plycie AM3 i takim samym na plycie z AM2+ - dobrze mysle? Co z plytami
    AM3 obslugujacymi DDR2, prawda to, czy to moze AM2+? Mam wizje wymiany
    komputera, rzucalem okiem na ebay/benchmarki - po staremu AMD ma troche
    lepszy stosunek wydajnosci do ceny - prosze mnie poprawic jesli sie myle.
    Dzieki.

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-11-08 19:03:22
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 8 Nov 2009 14:16:32 -0000, G Nowak napisał(a):

> [...]
    > komputera, rzucalem okiem na ebay/benchmarki - po staremu AMD ma troche
    > lepszy stosunek wydajnosci do ceny - prosze mnie poprawic jesli sie myle.

    Nie ma czegoś takiego jak "procesor AM3". Wszystkie nowe procesory od AMD
    możesz wsadzić do płyty AM2+ lub AM3. Jedyna różnica to pamięci. AM2+ ma
    zawsze DDR2, AM3 zawsze DDR3.

  • 5. Data: 2009-11-08 19:10:17
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    bzdury chłopaki opowiadacie, ja mam płytę AM2 do której wydali najnowszy
    bios który obsługuje wszystkie dostępne procki AMD AM2, AM2+ i AM3...

  • 6. Data: 2009-11-08 19:17:31
    Od: STranger <p...@n...ue>

    identifikator: 20040501 pisze:
    > bzdury chłopaki opowiadacie, ja mam płytę AM2 do której wydali najnowszy
    > bios który obsługuje wszystkie dostępne procki AMD AM2, AM2+ i AM3...

    Możliwe, no i świetnie :)
    Ale pamięci DDR3 nie obsługuje.

    A jaką konkretnie masz tą płytę?

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 7. Data: 2009-11-08 19:27:09
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    A jest jakis super boost z tym nowym ddr3? Pamietam wczesne ddr2 to byla
    straszna kicha.

    --
    pozdr

  • 8. Data: 2009-11-09 13:45:21
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "G Nowak" <g...@g...com> wrote in message

    > A jest jakis super boost z tym nowym ddr3? Pamietam wczesne ddr2 to byla
    > straszna kicha.

    W domowych zastosowaniach roznice rzedu 1%. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2009-11-10 09:10:36
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Sun, 8 Nov 2009 20:03:22 +0100, Leszek K. wrote:

    > zawsze DDR2, AM3 zawsze DDR3.

    Nie wprowadzaj ludzi w blad;
    http://www.ceneo.pl/Plyty_glowne;017P1-129029P4-5138
    4.htm

    Za wikipedią;
    "The sole principal change from AM2+ to AM3 is support for the AM3
    processors' integrated memory controller, which now supports DDR3 in
    addition to DDR2."

    AM3 moze pracowac z DDR2

    --
    Artur 'Bzyk' Frydel
    "W Królestwie środka nigdy nie wiadomo, co jest przysłowiem, a co zwykłą

  • 10. Data: 2009-11-10 12:19:49
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 10-11-2009 o 10:10 Artur Frydel napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > "The sole principal change from AM2+ to AM3 is support for the AM3
    > processors' integrated memory controller, which now supports DDR3 in

    Gdyby było tak jak piszesz, czym różniłaby się platforma AM2+ od AM3?
    Weźmy dla przykładu pierwszą płytę z Twojego linka. Na stronie Asusa
    występuje w zakładce AM2+! Oczywiście optymalizowana pod AM3, cokolwiek
    nie miałoby to oznaczać.
    http://asus.com.pl/product.aspx?P_ID=Bz2b2aYdPioLbN0
    4&templete=2
    A co takiego jest napisane w Wiki?

    Jedną z głównych zmian AM2+ do AM3 jest wsparcie dla procesorów AM3
    ze zintegrowanym kontrolerem pamięci, który obsługuje pamięci DDR3
    i DDR2.

    Od kiedy procesory posiadają zintegrowane obydwa kontrolery pamięci,
    są zaliczane do AM3, aby odróżnić ich od tych, które nie mają.
    Największy młyn jest z płytami głównymi. Mam wrażenie, że sami
    producenci już się pogubili, nie mówiąc o sprzedawcach.
    Wystarczy czasem nowy BIOS by z AM2 przejść na AM2+ i cieszyć się
    najnowszym procesorem.
    A następna platforma AM3 powstała po to, aby można było zastosować
    nowsze, przyszłościowe pamięci DDR3

    --
    Wiesław
    Opera Mail