  • 1. Data: 2009-11-06 18:44:30
    Temat: przygasające diody na klawiaturze po ruszeniu myszą - PS/2
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl>

    witam

    zauwazyłem ostatnio niepokojący objaw:
    po ruszeniu myszą optyczną wtedy gdy zapala sie mocniej dioda od spodu
    jednoczesnie przygasaja diody capslock, numlock, tak jakby siadało napiecie,
    mysz i klawiatura na PS/2.
    cos nie tak z płytą głowną?
    inne błedy na tym kompie:
    niekiedy nie znajduje WiFi na USB, wyciagniecie i włozenie ponowne zwykle
    pomaga.
    czy problem moze byc powiazany?
    nie pamietam nazwy płyty, a teraz nie sprawdzę, ale jakis gigabyte AM2+, z
    zintegrowanym radeonem w mostku.

    pozdrawiam
    m7marek

  • 2. Data: 2009-11-06 19:21:31
    Temat: Re: przygasaj?ce diody na klawiaturze po ruszeniu mysz? - PS/2
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m7marek" <m7marek@interia__.pl> napisał w wiadomości grup
    > zauwazyłem ostatnio niepokoj?cy objaw:
    > po ruszeniu mysz? optyczn? wtedy gdy zapala sie mocniej dioda od spodu
    > jednoczesnie przygasaja diody capslock, numlock, tak jakby siadało napiecie,
    > mysz i klawiatura na PS/2.

    Po co trzymasz na PS/2. Brakuje wolnych USB?

    > cos nie tak z płyt? głown??
    > inne błedy na tym kompie:
    > niekiedy nie znajduje WiFi na USB, wyciagniecie i włozenie ponowne zwykle
    > pomaga.

    Zasilacz? Podepnij dysk 2,5" pod USB. Sprawdź czy dysk wystartuje.

    > czy problem moze byc powiazany?

    Od niedogodności jaką opisujesz do uszkodzenia sprzętu.

  • 3. Data: 2009-11-06 21:52:14
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl>

    > Po co trzymasz na PS/2. Brakuje wolnych USB?
    bo po to jest PS/2, a co niby daje klawiaturze myszce USB? problem z ich
    użyciem zanim system wystartuje?

    > Zasilacz? Podepnij dysk 2,5" pod USB. Sprawdź czy dysk wystartuje.
    Programiki monitorujące napiecia nie wykrywają tych spadków, a dysku na usb
    nie mam.
    Na PS/2 to chyba jest podawane to 5V które jest obecne nawet po wyłączeniu
    kompa, a na USB to 5V dostepne po właczeniu.

    > Od niedogodności jaką opisujesz do uszkodzenia sprzętu.
    ???

    musze chyba pomierzyć napiecia miernikiem, pod i bez obciazenia.
    ale dzieki

  • 4. Data: 2009-11-06 22:16:18
    Temat: Re: przygasaj
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    m7marek pisze:
    > Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomo?ci

    > bo po to jest PS/2, a co niby daje klawiaturze myszce USB? problem z ich
    > użyciem zanim system wystartuje?

    > Programiki monitorujšce napiecia nie wykrywajš tych spadków, a dysku na usb
    > nie mam.
    > Na PS/2 to chyba jest podawane to 5V które jest obecne nawet po wyłšczeniu
    > kompa, a na USB to 5V dostepne po właczeniu.

    > ???
    >
    > musze chyba pomierzyć napiecia miernikiem, pod i bez obciazenia.
    > ale dzieki

    A w PS/2 napięcie to nie przypadkiem +5VSB? Miałem kiedyś płytę ECS w
    firmie na via, co na USB dawała 4,5V zamiast 5 i pendrive nie chciał
    działać. Zakup dodatkowych portów USB na PCI załatwił sprawę. U Ciebie
    to wygląda na zasilacz.

  • 5. Data: 2009-11-06 22:17:41
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    m7marek pisze:
> [...]
    > kompa, a na USB to 5V dostepne po właczeniu.

    > ???
    >
    > musze chyba pomierzyć napiecia miernikiem, pod i bez obciazenia.

    Tak przy okazji, obaj ustawcie sobie właściwe kodowanie :P

  • 6. Data: 2009-11-07 08:31:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m7marek" <m7marek@interia__.pl> napisał w wiadomości grup
    > bo po to jest PS/2, a co niby daje klawiaturze myszce USB? problem z ich
    > użyciem zanim system wystartuje?

    Pewnie używasz dyskietek, bo co daje pendrive?

    > Na PS/2 to chyba jest podawane to 5V które jest obecne nawet po wyłączeniu
    > kompa, a na USB to 5V dostepne po właczeniu.

    Płyta główna może dawać napięcie na USB nawet jak jest wyłączony komputer.

    > ???

    Mogą być tylko takie problemy jak opisujesz, albo spali się sprzęt (stawiam na
    zasilacz).
    Napisz jaki masz zasilacz i pożycz od znajomego jakiś markowy.

  • 7. Data: 2009-11-07 11:59:32
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Pewnie używasz dyskietek, bo co daje pendrive?

    Pendrive od dyskietki, jakbyś nie zauważył, różni się pojemnością,
    wielkością i trwałością.
    Myszka USB od myszki PS/2 różni się wtyczką i tym że jest bardziej
    upierdliwa. Używa się jej dokładnie tak samo.

    Sam mam myszy USB w trzech komputerach na cztery, ale to nie zmienia faktu,
    że myszy na COM i na PS/2 działają absolutnie zawsze, a na USB czasem
    dopiero po minucie od startu systemu, bo mu się zachciało "odnajdywać nowy
    sprzęt".

    Klawiatury USB nie mam żadnej, ale historie typu "nie chce działać w BIOSie"
    jakoś mnie nie zachęcają.

    To zależy, na niektórych płytach jest zworka do wybierania 5V/SB5V.
    Przestawienie pomaga na świecenie myszki w nocy, ale uniemożliwi włączanie
    komputera z klawiatury.

    > Płyta główna może dawać napięcie na USB nawet jak jest wyłączony
    > komputer.

    j.w.

    --
    Azarien

  • 8. Data: 2009-11-08 10:58:45
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > a na USB czasem dopiero po minucie od startu systemu, bo mu się zachciało
    > "odnajdywać nowy sprzęt".

    to chyba jakis niezaszybki sprzet :)
    mnie sie nie zdazylo zeby wykrywanie myszki trwalo wiecej niz 10-15 sec i to
    tylko raz po podpieciu nowego sprzetu ew przepiecia do innego portu USB

    > Klawiatury USB nie mam żadnej, ale historie typu "nie chce działać w
    > BIOSie" jakoś mnie nie zachęcają.

    w biosie jakies problemy z klawiatura USB ?
    nie spotkalem sie :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 9. Data: 2009-11-08 13:16:17
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > to chyba jakis niezaszybki sprzet :)
    > mnie sie nie zdazylo zeby wykrywanie myszki trwalo wiecej niz 10-15
    > sec i to tylko raz po podpieciu nowego sprzetu ew przepiecia do
    > innego portu USB

    Powiedzmy że przesadzałem dla większego dramatyzmu. 15 sekund to nadal
    więcej niż zero.

    --
    Azarien

  • 10. Data: 2009-11-08 13:58:42
    Od: BartekK <s...@N...org>

    qwerty pisze:
    > Płyta główna może dawać napięcie na USB nawet jak jest wyłączony komputer.
    Tak samo jak na ps/2, zależnie od płyty (ew. przestawienia zworek, jeśli
    płyta takie ma)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173