  • 1. Data: 2010-05-20 10:35:51
    Temat: Komputery, komórki, teraz samochody
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    http://www.chip.pl/news/bezpieczenstwo/technologie-b
    ezpieczenstwa/2010/05/wirus-ktory-wylaczy-ci-hamulce
    -i-silnik-w-twoim-samochodzie?src=nl_pr

    Dla nie klikających
    Praktycznie wszystkie nowoczesne samochody są wyposażone w systemy
    komputerowe. Jak się okazuje, są równie podatne na włamania, co systemy
    znane z komputerów osobistych.

    Nie zdziw się, jak zobaczysz kiedyś taki komunikat. I oby nie był to
    ostatni, jaki ...
    Badacze z Uniwersytetu w San Diego i Waszyngtonie sprawdzili, jak
    zabezpieczone przed włamaniami są komputery zainstalowane w samochodach. Jak
    się okazuje, bardzo kiepsko. Bez problemu udało się skłonić komputer
    pokładowy w samochodzie do odliczania na desce rozdzielczej przez minutę od
    60 do 0, po czym wyłączyć silnik, zablokować drzwi i włączyć na stałe
    klakson.

    Komputery w wielu samochodach są, wbrew pozorom, ustandaryzowane, co
    oznacza, że posiadanie jednego interfejsu do komunikacji wystarczy, by
    dostać się do systemu wielu pojazdów. Nie jest to bez celu - dzięki temu
    samochody łatwiej się serwisuje. Ale i łatwiej się do nich włamuje. Co
    więcej, oprogramowanie w samochodzie nie zawiera żadnych zabezpieczeń przed
    złośliwym oprogramowaniem

    . Można więc bez problemu wyłączać hamulce, na stałe lub tymczasowo,
    wyłączać silnik, zamykać drzwi, i tak dalej. Praktycznie każdy element, od
    silnika aż po klimatyzację, jest wrażliwy na atak.

    Na pocieszenie dodajmy jednak, że włamanie do systemu samochodu wymaga
    dostępu fizycznego do komunikacyjnych portów. Jednak coraz więcej samochodów
    potrafi się łączyć z Internetem. Jutro odbędzie się konferencja prasowa
    naukowców, na pewno omówią i to zagrożenie. Postaramy się ją prześledzić.

  • 2. Data: 2010-05-20 21:40:41
    Temat: Re: Komputery, komórki, teraz samochody
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "mz" <2...@w...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.chip.pl/news/bezpieczenstwo/technologie-b
    ezpieczenstwa/2010/05/wirus-ktory-wylaczy-ci-hamulce
    -i-silnik-w-twoim-samochodzie?src=nl_pr

    > Dla nie klikających

    (,,,)

    bzdury,.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 3. Data: 2010-05-21 17:37:14
    Od: BagMan <b...@p...fm>

    > Jutro odbędzie się konferencja prasowa
    > naukowców, na pewno omówią i to zagrożenie. Postaramy się ją prześledzić.
    ^^^^^^^^^^^^
    Kompletna załamka, jak bym czytał artykuł dla przedszkolaka....
    Że to niby jakaś technologia kosmiczna jest czy co?
    Komputery w autach są od lat 80tych i wszystko jeździ...

    Systemy są niezabezpieczone bo to kosztuje,a sterowniki maja byc szybkie
    niezawodne i tanie.

    Oczywiście jak ktoś do ECU dorzuci stos wifi, to sie ktoś inny może
    pokusić coby tego procka komuś w "biegu" przeprogramować :D

    ale to sie robi zabezpieczania na poziomie dostępu do systemu a nie w
    infrastrukturze.

    Jak pismaki coś wyszkrobia na temat czegoś o czym maja mgliste pojecie
    to aż mi ręce opadają...

    ...naukowcy...... BUEHEHEHEHEEE!! :D

    pozdrawiam "naukowców"

    BagMan

  • 4. Data: 2010-05-21 19:01:25
    Od: Mateusz Mirski <m...@T...pl>

    W dniu 2010-05-21 17:37, BagMan pisze:
> [...]
    > infrastrukturze.
    >
    > Jak pismaki coś wyszkrobia na temat czegoś o czym maja mgliste pojecie

    Czego się nie robi, żeby uzasadnić granty i dalej dumać, a pismaki muszą
    wierszówkę wyrobić.
    Ale jakby się zastanowić, to są w samochodach telefony z kartą SIM, są
    zintegrowane zestawy BT. Coraz więcej sprzętu gada ze sobą po CANie, a
    to powoli otwiera drogę do zdalnego dostępu. Może jeszcze nie teraz, ale
    wolę, żeby "naukowcy" zajmowali się takimi rzeczami, nawet, jak puki co
    to są bzdury, niż później obudzić się jak faktycznie taki ataki będą
    możliwe.

    Mateusz Mirski

  • 5. Data: 2010-05-21 21:04:53
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Mateusz Mirski" <m...@T...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > są bzdury, niż później obudzić się jak faktycznie taki ataki będą możliwe.

    W nowych beemkach i pewnie też paru innych markach są w opcji przeglądarki
    www. Ciekawe czy i jak pozabezpieczane.

  • 6. Data: 2010-05-21 22:44:52
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "BagMan" <b...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > infrastrukturze.
    > Jak pismaki coś wyszkrobia na temat czegoś o czym maja mgliste pojecie to aż

    ja sie tam nie znam, ale jak mozna by bylo komus wtykajac byle gowienko we
    wtyczke serwisowa kiedy auto stoi na parkingu zdalnie machnac silnik na maksa
    jak zacznie jechac, wylaczyc hamulce i pobawic automatyczna skrzynia to juz
    nie teges - potem wystarczy podejsc do wraku i w ramach pierwszej pomocy
    odlaczyc odbiorniczek z komputerkiem i skryc do kieszeni

    wiem ze to jeszcze nie te czasy, ale wiele nie brakuje
    lepiej zeby ktos zwrocil na to uwage zanim jest to mozliwe, to moze
    producenci w ramach ciecia kosztow nie zrobia z czasem jednego komputera
    'do wszystkiego'