  • 1. Data: 2010-05-20 11:30:10
    Temat: Rozrząd - wymieniać czy nie?
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Witam,
    Kupiłem autko Opel Zafira. Zazwyczaj w kupowanych autach wymienia się
    olej, filtry, rozrząd i tak też miałem zamiar zrobić. Ale przeglądałem
    książkę serwisową i znalazłem wpisy o wymianie rozrządu po 60 tkm, 125
    tkm (2008 r.) - oba wpisy potwierdzone pieczątkami i z datami oraz
    ostatni wpis bez pieczątki o wymianie rozrządu w lutym 2010 roku przy
    155 tkm. W książce brak jest trzeciej rubryczki i ktoś po prostu dopisał
    taką informację na stronie. I teraz mam problem: auto ma na liczniku 158
    tkm, czyli raptem rozrząd ma ok. 3 tkm. A nawet jeśli nie, to i tak od
    125 tkm powinno się przejechać 60 tkm do następnej wymiany czyli do ok.
    185 tkm.
    Co radzicie, wymienić rozrząd czy jednak nie. A może jest jakaś
    możliwość sprawdzenia czy ten aktualny jest nowy, wymieniany 3 tkm temu?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-05-20 11:38:42
    Temat: Re: Rozrząd - wymieniać czy nie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "G.K." <g...@g...pl> napisał w
    > Kupiłem autko Opel Zafira. [...]
    > Co radzicie, wymienić rozrząd czy jednak nie.

    Twoje ryzyko. Ze sprzedawca nie ma kontaktu ?

    > A może jest jakaś możliwość sprawdzenia czy ten aktualny jest
    > nowy, wymieniany 3 tkm temu?

    Moze cos ci sie uda dojrzec przez jakies szczeliny, 3kkm to pasek
    powinien wygladac jak nowy.

    No i moze warto podpytac co w tym modelu z pompa wody - dawniej
    Opel mial krecone paskiem rozrzadu, ktore zaczynaly ciec przy
    rzedu 150kkm.
    Moze wymienic od razu pasek i pompe, moze poczekac ze 30kkm.

    J.

  • 3. Data: 2010-05-20 11:47:17
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "G.K." <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Co radzicie, wymienić rozrząd czy jednak nie. A może jest jakaś możliwość
    > sprawdzenia czy ten aktualny jest nowy, wymieniany 3 tkm temu?

    Jeżeli miałeś na to przygotowane pieniądze to ja bym wymienił. Być może ten
    rozrząd naprawde jest wymieniony a być może ktoś sobie dopisał co by ładnie
    wyglądało. Koszt wymiany jest niczym w porównaniu z kosztem, który generuje
    zerwany pasek.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 4. Data: 2010-05-20 11:56:52
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Ale czy Zafiry nie mają zamiast paska - łańcuchy ?

  • 5. Data: 2010-05-20 11:56:54
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 20 Maj, 11:30, "G.K." <g...@g...pl> wrote:
    > ostatni wpis bez pieczątki o wymianie rozrządu w lutym 2010 roku przy
    > 155 tkm. W książce brak jest trzeciej rubryczki i ktoś po prostu dopisał
    > taką informację na stronie.

    Zacznij od wizyty w serwisie, ktory dokonal tego wpisu. Jesli
    potwierdza fakt wymiany rozrzadu to mozna nie wymieniac :)

  • 6. Data: 2010-05-20 11:57:27
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-05-20 11:30, G.K. wrote:
    > Witam,

    > Co radzicie, wymienić rozrząd czy jednak nie. A może jest jakaś
    > możliwość sprawdzenia czy ten aktualny jest nowy, wymieniany 3 tkm temu?
    > Pozdrawiam,

    Witam,
    Zdjac obudowe rozrzadu i poogladac. Po 3kkm pasek, rolki i napinacze
    wygladem powinny przypominac nowe podzespoly. Jesli tak jest, olac, a
    kolejna wymiane zrobic 10-20kkm wczesniej dla uspokojenia, jesli cos
    wzbudzi jakiekolwiek watpliwosci - wymienic.

  • 7. Data: 2010-05-20 12:31:26
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Ale czy Zafiry nie mają zamiast paska - łańcuchy ?

    w Zafirach A łańcuchy były w silnikach diesla, benzyniaki są tradycyjnie na
    paskach, dopiero jak wszedł po 2001 -badziewiasty skądinąd - silnik Z22SE
    był na łańcuchu - który i tak należy wymieniać tyle co pasek,

    brat

  • 8. Data: 2010-05-20 13:54:07
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    mleko pisze:

> [...]
    > kolejna wymiane zrobic 10-20kkm wczesniej dla uspokojenia, jesli cos
    > wzbudzi jakiekolwiek watpliwosci - wymienic.

    Hmm, a to tak bez problemu się rozpozna?
    Prawdę mówiąc w poprzednim aucie miałem łańcuch i nie miałem takich
    problemów. A jeśli te elementy mają więcej tkm to jak wyglądają takie
    zużyte? A jakie cechy mają nowe? Może jest coś charakterystycznego co mi
    powie coś więcej o stanie paska i pozostałych elementów.
    Co do kasy to liczyłem się z wymianą, ale wolałbym te pieniądze
    przeznaczyć na coś innego, chociażby na dwie nowe opony na przód.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 9. Data: 2010-05-20 14:18:02
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-05-20 13:54, G.K. wrote:

    > Hmm, a to tak bez problemu się rozpozna?

    Nie do konca, ktos kto wymienial paski, rolki i napinacze, po takim
    przebiegu (3kkm) pozna "swiezy " rozrzad bez problemu.

> [...]
    > zużyte? A jakie cechy mają nowe? Może jest coś charakterystycznego co mi
    > powie coś więcej o stanie paska i pozostałych elementów.

    Ciezko mi cos doradzic. To jest tak jak z ocena stanu monety z XV wieku
    :) Krotko mowiac, musialo by sie przewinac ich duzo "w lapach" aby
    opinia byla rzetelna. Generalnie nowy pasek powinien miec napisy
    nadrukowane, zadnych postrzepien,przetarc, zeby bez sladow zuzycia.
    Rolki, napinacz czyste, wszystko powinno wygladac jak nowe. Ale to tylko
    moje dywagacje. Bez ogledzin nie jestem w stanie zweryfikowac - to
    trzeba zobaczyc.

    > Co do kasy to liczyłem się z wymianą, ale wolałbym te pieniądze
    > przeznaczyć na coś innego, chociażby na dwie nowe opony na przód.
    > Pozdrawiam,

    I to jest sluszne podejscie. Ludziska w starych sztruclach, swiezo
    zakupionych wymieniaja co popadnie, bez sensu, myslac, ze auto stanie
    sie bardziej nowsze i blyszczace.
    Jesli nie jestes sam w stanie zdiagnozowac rozrzadu, nie masz zaufanego
    mechanika, to wymien dla swietego spokoju.