  • 1. Data: 2006-12-15 12:00:16
    Temat: Komunikat prasowy TP - neo bez uslug glosowych - ad. dzierzawa laczy
    Od: Jarek Pudelko <j...@t...ceti.pl>

    Witam

    Widzieliscie komunikat TP w sprawie neo bez abonamentu telefonicznego?
    Cytuje:

    "Abonament nowej opcji neostrady tp nie związanej z usługami głosowymi,
    której świadczenie rozpocznie się 15 lutego 2007r., oprócz ceny usługi
    szerokopasmowego dostępu do Internetu, zależnej od szybkości transferu
    danych, zawierać będzie także opłatę za utrzymanie łącza w wysokości 30
    zł netto."

    W sumie fajnie, szczegolnie, ze ostatnio sie dowiedzielismy wszyscy, ze
    kosz utrzymania lacza dziezawionego to 250zl/mc - czy to znaczy, ze
    klamali wtedy czy teraz? :))

    --
    Jarek Pudelko
    JP272-RIPE

  • 2. Data: 2006-12-15 15:03:43
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Jarek Pudelko wrote:

    > W sumie fajnie, szczegolnie, ze ostatnio sie dowiedzielismy wszyscy, ze kosz
    > utrzymania lacza dziezawionego to 250zl/mc - czy to znaczy, ze klamali
    > wtedy czy teraz? :))

    No własnie, pytałem sie ostatnio, ile kosztuje para miedziana i czym się różni
    wróbelek ;-)
    Ciekawe, czy Pani Prezes sie zgodzi, bo optowała za max 20 zł netto opłaty za
    utrzymanie druta pod Nerwozdradę.

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 3. Data: 2006-12-15 15:07:24
    Od: Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl>

    Jarek Pudelko napisał(a):
> [...]
    >
    > W sumie fajnie, szczegolnie, ze ostatnio sie dowiedzielismy wszyscy, ze
    > kosz utrzymania lacza dziezawionego to 250zl/mc - czy to znaczy, ze

    ...i jak to sie ma do Oferty Ramowej Dostępu Do Lokalnej Pętli
    Abonenckiej, gdzie abonament za uwolnioną pętlę lokalną przy dostępie
    pełnym wynosi 58,- PLN. A jest to _dokładnie_ ekwiwalent tego, o czym
    pisze Tepsa - pętla lokalna bez usług głosowych.

    Nasi przyjaciele przyciśnięci do muru zaczynają się coraz bardziej
    plątać. Oby tylko coś z tego wyniknęło.

    --
    z.

  • 4. Data: 2006-12-15 18:19:28
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Jarek Pudelko napisał(a):
> [...]
    >
    > W sumie fajnie, szczegolnie, ze ostatnio sie dowiedzielismy wszyscy, ze
    > kosz utrzymania lacza dziezawionego to 250zl/mc - czy to znaczy, ze

    czyli do abonamentu socjalnego dopłacają ? dumping przecież jest zabroniony.

    Sami się gubią już ze sobą.. wreszcie odbija im się to czkawką

  • 5. Data: 2006-12-15 18:45:07
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > czyli do abonamentu socjalnego dopłacają ? dumping przecież jest
    > zabroniony.

    wg mnie - bardzo prawdpodobne że dopłacają. Obsługa takiego abonenta na
    socjalnym
    kosztuje dokładnie tyle samo co innych. A dwadzieścia kilka złotych za pare
    miedzianą
    + wyposażenie abonenckie itd to nie jest dużo.

    Co do dumpingu - oni mają to ustawowo nałożone że muszą świadczyć "socjalny"

    > Sami się gubią już ze sobą.. wreszcie odbija im się to czkawką

    sami sobie narobili wymyślając chore ceny dzierżawek, uke się już w tym
    dobrze orientuje
    i teraz TP ma ograniczone możliwości manewru i pokrętnych tłumaczeń.

    Marcin

  • 6. Data: 2006-12-15 23:01:34
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Fri, 15 Dec 2006 13:00:16 +0100, Jarek Pudelko wrote:

> [...]
    > szerokopasmowego dostępu do Internetu, zależnej od szybkości transferu
    > danych, zawierać będzie także opłatę za utrzymanie łącza w wysokości 30

    neostrada bez telefonu - prawie jak tani Internet...

  • 7. Data: 2006-12-16 08:53:15
    Od: Wojciech Wielogorski <r...@e...pl>

    Jarek Pudelko napisał(a):

> [...]
    > szerokopasmowego dostępu do Internetu, zależnej od szybkości transferu
    > danych, zawierać będzie także opłatę za utrzymanie łącza w wysokości 30
    Co za bzdura. Albo usluga kosztuje X albo Y zl, kogo obchodzi czy i za
    ile tepsa utrzymuje pare. Czy np WISP ktos pyta ile ich kosztuje
    utrzymanie BTS'a i kanalow?

    pozdrawiam
    ww

  • 8. Data: 2006-12-16 10:31:14
    Od: "Adam" <p...@v...pl>

    > Co do dumpingu - oni mają to ustawowo nałożone że muszą świadczyć
    > "socjalny"

    Ale nie z taką różnicą! Czy mógłby ktoś policzyć ile kosztuje utrzymanie
    numeru (najtańsi chcą złotówkę na rok), utrzymanie technika do konserwacji,
    ile prąd na centrali, ile jej amortyzacja i jeszcze inne "drobiazgi" I od
    kwoty abonamentu normalnego odjąć tą wyliczoną - wtedy własnie wyjdzie cena
    "gołych" drutów z opłatami za lokal w którym jest centrala, z opłatami za
    studzienki, ich konserwację itp.
    Ja stawiam, że 20 zł netto za druty to i tak za duża kwota. Ale TP zapewne
    podało tak wysoko, aby móc z czego zbijać i potem mówić "patrzcie ile
    dopłacamy"...

  • 9. Data: 2006-12-16 11:36:54
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > własnie wyjdzie cena "gołych" drutów z opłatami za lokal w którym jest
    > centrala, z opłatami za studzienki, ich konserwację itp.

    to jest bardzo proste, musisz wziąść i posumować:
    - wszystkie koszty obsługi technicznej linii telefonicznych / cały kraj
    - koszt opłat za ułożenie rur/kabli/studzienek/słupów i innych w pasie
    drogowym/na innych terenach
    - koszt energii jaką pobierają wszystkie centrale TP
    - koszt energii urządzeń teletransmisyjnych
    - amortyzacje sprzętu (central i transmisji + kabli)
    i pewnie jeszcze całą mase innych rzeczy i podzielić to przez ilość
    aktywnych linii telefonicznych.
    Wyjdzie mniej więcej to co powinno.

    Oczywiście jak się okazuje to nie jest takie proste skoro i telefon i DSL
    lecą tym samym kablem a koszt obsługi technicznej firm zewnętrznych jest
    stały /mc. Do tego urządzenia transmisyjne (np SDH) są pod telefonie jak i
    transmisje danych więc jakoś procentowo to trzeba wydzielić.

    > Ja stawiam, że 20 zł netto za druty to i tak za duża kwota. Ale TP zapewne
    > podało tak wysoko, aby móc z czego zbijać i potem mówić "patrzcie ile
    > dopłacamy"...

    jeżeli weźmiesz pod uwagę że te pary i tak "leżą" czy ktoś z nich korzysta
    czy nie - to jasne, wydawać
    się może że powinny być za grosze.

    Tak samo patrząc lokalnie w danym miejscu taki koszt utrzymania może być
    malutki bo np jest centrala, kanalizacja z czasów komuny i krótkie,
    bezawaryjne kable do abonenta.
    Ale w innym miejscu trzeba płacić majątek za nowe rury w ziemii, opłate dla
    własciciela budynku a do tego
    kabel regularnie kradną.

    Nie chce się wypowiadać co do rzeczywistego kosztu bo to by trzeba było
    policzyć na podstawie danych z TP, ale jestem absolutnie przeciwny rzucaniu
    "20 pln to i tak o niebo za dużo" albo "5 pln max i niech nie pieprzą".

    TP przedstawia jakieś kalkulacje, pewnie ponaciągane, ale też jakoś
    dramatycznie naciągać nie mogą tymbardziej po ostatniej wpadce z cennikiem
    łącz dzierżawionych.
    Do tego jest oferta ramowa LLU - a to jest dokładnie to samo - i tutaj TP
    ewidentnie chce zarabiać na dzierżawie miedzi jeżeli już musi ją udostępnić-
    cena wcale nie jest dużo większa od 30pln.

    Marcin

  • 10. Data: 2006-12-16 12:11:28
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Sat, 16 Dec 2006 09:53:15 +0100, Wojciech Wielogorski wrote:

    > Co za bzdura. Albo usluga kosztuje X albo Y zl, kogo obchodzi czy i za
    > ile tepsa utrzymuje pare. Czy np WISP ktos pyta ile ich kosztuje
    > utrzymanie BTS'a i kanalow?

    czekaj tatka latka, i ich sie zapytaja

    w latach 80tych niejaki T.Drozd-a opowiadal ze istnieje ekonomia zwykla i
    ekonomia polityczna. Ta ostatnia odnosila sie do ekonomi PRL-u.
    Minelo troche czasu a wlasciwie niewiele sie zmienilo, tyle ze teraz jest
    to ekonomia unijna, rynek niby konkurencyjny ale jednoczesnie regulowany
    gdzie urzednicy sie interesuja wszystkim co z w firmach sie dzieje i
    ingeruja w rynek.