  • 1. Data: 2006-12-12 19:37:49
    Temat: AS5617 community
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    do znawcow TPNETwych BGP

    Mam pytanie, o dzialanie community 5617:103
    "prefix is not announced to foreign peers"

    Czy mam rozumiec ze bedzie rozglaszany tylko do as 5617 i nigdzie indziej ?

    Chcialbym byc 100% pewnien ze przez moje lacze dosc niewielkie w
    porownianiu z laczem zagranicznym
    lub laczem do Polskich zasobow, nie bedzie latac nic poza AS5617.

    Reszta AS dostepnych via lacze TPNET zeby sobie smigala via Polske lub
    via Zagranice.

    Pozdr.
    Darek

  • 2. Data: 2006-12-12 19:40:43
    Temat: Re: AS5617 community
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Sied@r napisał(a):
    > do znawcow TPNETwych BGP
    >
    > Mam pytanie, o dzialanie community 5617:103
    > "prefix is not announced to foreign peers"
    >
    > Czy mam rozumiec ze bedzie rozglaszany tylko do as 5617 i nigdzie indziej ?

    nie bedzie rozglaszane do upstreamow

    --
    Mateo

  • 3. Data: 2006-12-12 19:45:45
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > porownianiu z laczem zagranicznym
    > lub laczem do Polskich zasobow, nie bedzie latac nic poza AS5617.

    działa tak jak tego oczekujesz. Nie rozgłasza nigdzie poza 5617

    Marcin

  • 4. Data: 2006-12-13 06:10:25
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Marcin Kuczera napisał(a):

    > działa tak jak tego oczekujesz. Nie rozgłasza nigdzie poza 5617
    >
    > Marcin

    rowniez po kraju ?

    swoja droga ciekawe czemu nie obsluguja no-export

  • 5. Data: 2006-12-13 07:47:36
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > działa tak jak tego oczekujesz. Nie rozgłasza nigdzie poza 5617

    rowniez po kraju ?

    takie wrażenie odniosłem.

    Marcin

  • 6. Data: 2006-12-17 17:55:24
    Od: "konradpl@wytnij_piotrkow.tpsa.pl" <k...@g...com>

    Sied@r napisał(a):

    > rowniez po kraju ?
    To słowo po angielsku oznacza "zagraniczne" i tak działa to community
    - nie rozgłasza do sieci za granicą czyli do upstream'ów.

    > swoja droga ciekawe czemu nie obsluguja no-export
    Bo nie możemy wspierać sytuacji kiedy jedna sieć sprawia że innej
    sieci coś nie działa "bo nam nie zależy". Oczywiście każdy może
    sobie włączyć np. filtry ale wtedy jasne jest że awaria jest w jego
    sieci a nie "AS5617 czemuś tego nie rozgłasza".
    Oczywiście jeśli ktoś no-export zamierza użyć w rozsądnym celu
    (np. zablokować more specyfic rozgłaszany obok less specyfic) to się
    dogadujemy.

    Konrad

  • 7. Data: 2006-12-17 19:50:40
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    konradpl@wytnij_piotrkow.tpsa.pl napisał(a):

> [...]
    > Oczywiście jeśli ktoś no-export zamierza użyć w rozsądnym celu
    > (np. zablokować more specyfic rozgłaszany obok less specyfic) to się

    Rozumiem wasze stanowisko,
    Choć ciekaw jestem ile jest sieci ktore maja swoje ASy i tylko lacze od
    TPNET, zwykle jak juz ten AS sie ma, to ma sie jakies inne lacza
    i ja wlasnie chcialem w pierwszej mysli ta prawidlowosc wykorzystac.

  • 8. Data: 2006-12-17 23:12:30
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Sied@r <s...@d...lub.pl> wrote:

> [...]
    > TPNET, zwykle jak juz ten AS sie ma, to ma sie jakies inne lacza
    > i ja wlasnie chcialem w pierwszej mysli ta prawidlowosc wykorzystac.

    A ile jest AS, które mają dwa uplinki z czego jeden do 5617? Co się stanie,
    kiedy na skutek awarii przestanie działac łącze z drugim uplinkiem? Jedyne
    sesnowne rozwiązanie to IMHO wspomniane wyżej rozgłaszanie MSR z no-export.
    Główny prefix można przecież sprependować już u siebie, dodtkowo może dokleić
    jakieś 5617:xxx3, a jak to nie pomoże (w co wątpie) to zestawik w stylu
    8308:55035 - pewnie większość dużych operatorów ma stosowne community na
    zmniejszanie localprefa.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --